Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Det här är jätteviktigt att komma ihåg och skilja på. Ett eller flera misstag gör inte hela personen misslyckad, utan det är fortfarande bara det ena misstaget/misstagen som man inte lyckats med. Det definierar långt ifrån hela personen.

Alla misslyckas med någonting ibland, men...ingen är en misslyckad människa.
Nä men det känns så i stunden.
Är man inte en lyckad människa då är man väl misslyckad? Eller kanske något däremellan.

Jag vet inte exakt. Är nog mer mig själv jag syftar på. Huruvida andra är lyckade eller inte bekommer mig inte.
Hur ska du kunna sluta tänka i de banorna, om du (någon) är lyckad eller inte? Det verkar som att du har fastnat i den icke-frågan. (jag behöver inget svar, men du kan behöva fundera på det)
Kanske du redan har tagit upp det med din samtalskontakt, men om du inte har gjort det så skulle det säkert vara bra att göra det.

Saknar min kropp. Känner mig inte alls bekväm i en stor mage. Och vet inte vart rumpan tog vägen. Har alltid haft en snygg rumpa och nu ser den så mini ut 😞
Ja jag vet det är bara utseendet men trivs verkligen inte så här.
Jag ser hellre tjock ut än gravid. Nu är allt annat utom magen smalt och det känns inte bra alls.
Börjar bli svårt dölja nu också när det blir varmare. Ska jag gå runt i någon poncho det funkar ju inte.

I natt läste jag om adoptioner men det verkar knappt existera i Sverige.
Tänkt om jag ser barnet och bara känner avsky?
Hoppas verkligen inte det.
Vill inte ens tänka på det men blir påmind stup i ett. Mest aktivitet är det när jag är inaktiv. När jag rör mig och så då är det oftast lugnt men på kvällen och natten är det ett himla håll i gång i magen. Och nu efter lunchtid.
Varför känner du att du måste dölja något?

Du kommer få tillbaka din vanliga kropp! ❤️ Jag hatade att vara gravid och kände mig inte fin alls, bara obekväm. Men det är övergående precis som känslan du är i just nu.
Håller med :) jag kände också att det var jobbigt när det började synas och inte gick att dölja. Vet att jag träffade en bekant i typ v.30 som inte fattade något när jag la ut att barnet var här på sociala medier. Jag gillade verkligen inte att vara gravid och det är inget konstigt med det :) det går över som @miumiu skriver!

Absolut, men inte istället för att barnsäkra trädgården? 😅

Kl
Hur som så är det ett bra tag tills TS behöver fundera på att barnsäkra den så just det känns inte som ett problem just nu.
Ja det dröjer. Bara det att jag inte riktigt förstår hur. Känns som hela trädgården är rätt farlig. Till och med för vuxna om de inte är tillräckligt observanta.
Finns ju inget staket runt så skulle kunna gå ut på vägen eller mot stallet. Eller ramla i dammen eller ramla ner för terrassen.
Alltså nej ju mer jag tänker desto lättare känns det att gränsa av en ruta och ha typ sandlåda och lite sånt där.
Men jag var ju sådan som försvann som liten ganska ofta. Tog dessutom av mig kläderna om det blev varmt och bara släppte dem där jag var.
Detta är inget jag direkt minns men fått höra att jag vid flertalet gånger varit precis bredvid för att sedan vara helt borta och sen förstod jag inte varför mamma blev så orolig jag hade väl bara hittat något intressant bara.

Rutan skulle väl bli som typ en radhustomt fast kanske dubbelt så stor.

Ja det dröjer. Bara det att jag inte riktigt förstår hur. Känns som hela trädgården är rätt farlig. Till och med för vuxna om de inte är tillräckligt observanta.
Finns ju inget staket runt så skulle kunna gå ut på vägen eller mot stallet. Eller ramla i dammen eller ramla ner för terrassen.
Alltså nej ju mer jag tänker desto lättare känns det att gränsa av en ruta och ha typ sandlåda och lite sånt där.
Men jag var ju sådan som försvann som liten ganska ofta. Tog dessutom av mig kläderna om det blev varmt och bara släppte dem där jag var.
Detta är inget jag direkt minns men fått höra att jag vid flertalet gånger varit precis bredvid för att sedan vara helt borta och sen förstod jag inte varför mamma blev så orolig jag hade väl bara hittat något intressant bara.

Rutan skulle väl bli som typ en radhustomt fast kanske dubbelt så stor.
Alltså du får väl se vad du får för barn? Det fanns flera saker vi barnsäkrade som i efterhand absolut inte hade behövt barnsäkras för just vårt barn, det är ju också ganska lång tid dit och en ganska kort period det där lilla extra kanske behövs och den perioden lämnar man inte dem utan uppsikt ändå 😅. Det ger sig. Annars är det väl utmärkt att hägna in en del som är lätt att hägna in och skaffa lite lekgrejer dit :)

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 754
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 280
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag... 2
Svar
30
· Visningar
3 113
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka