Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tolkade det som en ursäkt, du hoppade genast på om bitterhet. Man kanske inte måste hugga på allt för att folk inte uttrycker sig precis som man själv skulle gjort.
Då jag skrev "Nu låter du bitter igen" så är det införstått hur jag tolkade det. Vidare tycker jag att berörd kan få en bitter ton, som är ganska oattraktiv, vilket jag tipsade honom om att i dejtingen försöka lägga åt sidan. Eftersom jag inte är ensam om att uppfatta honom på det sättet så kan det vara ett bra tips om man söker efter en partner. Som jag skrev, så var det ett tips i all välmening.

Jag har varit i en annan stad några dagar och satte på tinder för att se om det fanns nån söt kille att ta en drink med.

En skriver att han bor på ett hotell och att jag kan komma dit efter 23. Jag svarar ok typ. Sedan skriver han att han bor i rum 501.

Alltså seriöst! Tror han att jag skulle knacka på en främlings hotellrum!
Jäkla creepy!
Även om jag sökte ett ONS hade jag först velat träffa personen på offentlig plats för att sedan bestämma vad jag ville göra. Iallafall i detta fall där jag inte skrivit nåt med killen.

Hur resonerar ni andra i liknande situationer?

Berättar för nästa snubbe som vill träffas att han är välkommen till rum 501 efter kl 23.

Då jag skrev "Nu låter du bitter igen" så är det införstått hur jag tolkade det. Vidare tycker jag att berörd kan få en bitter ton, som är ganska oattraktiv, vilket jag tipsade honom om att i dejtingen försöka lägga åt sidan. Eftersom jag inte är ensam om att uppfatta honom på det sättet så kan det vara ett bra tips om man söker efter en partner. Som jag skrev, så var det ett tips i all välmening.
Men alltså, "berörd"? Varför skriver du inte @Tranan :confused:

Jag läste inte in bitterhet i den kommentaren och har inte gjort i hans andra heller. Jag har mer tolkat det som att han är lite ledsen ibland. Så det kan uppenbart tolkas olika.

Jag läste inte in bitterhet i den kommentaren och har inte gjort i hans andra heller. Jag har mer tolkat det som att han är lite ledsen ibland. Så det kan uppenbart tolkas olika.
Internetdejting gör mig sjukt bitter, har dock inte fått några kommentarer om det. Om en blir lite bitter ibland är det väl mänskligt (men jag tolkade inte heller tranans kommentar som bitter).

Oj jag har inte haft tid att skriva i dag. jag har varit upptagen. Jag känner mig inte bitter, inte ett dugg. Blir lite lessen när andra tolkar in känslor i ett inlägg som det inte var tänkt att förmedla dessa känslor. Sedna blev jag förvånad om att man skulle ha önska att vara en tjejmagnet. vet inte om jag skulle bli lyckligare av det. ej heller blir jag lycklig av att maska den jag är. jag har mina brister men jag är tillfreds med dom. Har inte varit aktiv för man har haft besök av en dam i lägenheten igår och idag eller från igår tills i dag. det räcker med en i taget. man får mindre huvudvärk då. Så ni storasyrror får vänta då jag har besök.

Det här var ju intressant:

"Oj vad läckert!
(kommenterar mitt utseende)

Fantastiskt!

Jag är något äldre än Dig (något och något, 20 år) men har nu ett verkligt driv i livet efter en kraftig viktnedgång.
Mitt liv har verkligen vänt och jag känner att jag vill tillföra något i livet, allra helst till kvinnor eftersom jag innerst inne känner att de är orättvist behandlade i det svenska systemet.
Det ska ju vara så väldigt bra enligt alla ndra, nej det är det inte!!
Kan jag göra något för Dig!
Eller blev Du rädd!
Jag skulle i alla fall bli glad över ett svar, oavsett vad Du skriver i det."

O_o Alltså va?
(Det han vill tillföra är något sexuellt.)

Alltså, dels hänger jag inte på dejtingsidor och dels vet jag inte vilken stad eller hotell du blev inbjuden till....
Men jag har gjort några lite liknande grejor.
Varför har du gjort liknande grejer?

Om någon gjort så mot dig, bestämt träff och sen dissat, hade du sett humorn då?

En liten fråga från en newbie; var hittar ni dejter? Vad är det för typ av folk på de där ställena?

Jag har ju bara kollat på ett ställe men hittar inte mycket av intresse i närheten. Jag skickade ett meddelande till en person i förrgår men har inte fått svar så intresset var nog inte ömsesidigt.
Jag träffade min man via Happy Pancake för snart tre år sedan. Testade just den sidan baserat på intryck från den här trådens föregångare.

Min nedkokning: Det är ofta samma användare på alla sidor men HP är gratis. Eventuellt får man dessutom färre olämpliga meddelanden där. (Det sistnämnda kändes inte helt intuitivt för mig men kanske leder betalning för tjänsten till större frustration när det inte nappar, eller så känner folk att de har köpt rätten att bete sig illa? Eller så modereras betalsidorna mindre hårt för att ägarna inte vill förlora intäkter?)

Jag var väldigt tydlig med att jag hade långsiktighet som mål och hittade riktigt många schyssta killar att dejta.

"Oj vad läckert!

Fantastiskt!

Jag är något äldre än Dig (något och något, 20 år) men har nu ett verkligt driv i livet efter en kraftig viktnedgång.
Mitt liv har verkligen vänt och jag känner att jag vill tillföra något i livet, allra helst till kvinnor eftersom jag innerst inne känner att de är orättvist behandlade i det svenska systemet.
Eller blev Du rädd!

O_o Alltså va?
Något äldre = 20 år?

:banghead:

Han avslutade det vi hade för att han var osäker på om han hade tillräckligt starka känslor för att fortsätta (vi hade då träffats i ett par månader). Efter att ha pratat igenom saker kom vi fram till att ge det en chans till men att vi då skulle backa bandet ordentligt och umgås som kompisar för att se vart det ledde.
Vad bra han har ändrat sig :banana::up: Och stort av dig också att ge honom en andra chans! men också väldigt moget att säga "vi backar bandet och se vart de ledar", även om sånt kan vara svårt pga sårade känslor.:)

"Oj vad läckert!

Fantastiskt!

Eller blev Du rädd!

O_o Alltså va?
Wow, är jo bara att nappa. Även jag blev jo sjukt sugen :rofl::arghh: jag gillar också den där "blev du rädd", som typ "om du inte gör det är du en fegis!?!":banghead: Jag tycker faktiskt män på 40+ har varit mest "kåta och på" och skrivit snusk-grejer.:eek: Bara mig som upplevd detta? snusk-gubbar...:crazy:

Men det är helt ok att du inte läste in det! Jag skrev att JAG tolkade det så, och det kan då rimligtvis tolkas så även av andra :meh:
Att jag inte taggade Tranan var att det var en diskussion mellan Niyama och mig.

Oj jag har inte haft tid att skriva i dag. jag har varit upptagen. Jag känner mig inte bitter, inte ett dugg. Blir lite lessen när andra tolkar in känslor i ett inlägg som det inte var tänkt att förmedla dessa känslor. Sedna blev jag förvånad om att man skulle ha önska att vara en tjejmagnet. vet inte om jag skulle bli lyckligare av det. ej heller blir jag lycklig av att maska den jag är. jag har mina brister men jag är tillfreds med dom. Har inte varit aktiv för man har haft besök av en dam i lägenheten igår och idag eller från igår tills i dag. det räcker med en i taget. man får mindre huvudvärk då. Så ni storasyrror får vänta då jag har besök.
Tyvärr är det ju så med skrift, det kan tolkas olika. Det var bara det jag ville uppmärksamma dig på. Inget annat. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Svar
1 024
· Visningar
105 696
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser