Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
När kommer hon?
typ 5 minuter efter du svarade hon har just gått. Vet inte vad jag ska känna, två sidor. en positiv en lite förvånad och förvirrad. livet är så annorlunda nu mot vad jag har blivit van vid. Vad händer bortom dagens horisont är oskrivet men om den blir som dagens har jag en vackert landskap framför mig.

Och jag som tycker det är jättehärligt att prata med folk som brinner för något. Folk utan intressen är det tristaste jag vet.

Nu handlar ju detta om dejting och i början så kanske man vill prata om sånt som man är trygg med - dvs sina egna intessen. Det är tråkigt om man döms som utan djup och intressen i det läget kan jag tycka - har man däremot umgåtts en längre tid och det enda som finns innanför pannbenet är det enda intresset så kan det ju bli trist

Jag tycker också det. Men jag tolkade - kanske felaktigt - Tranan som att personen vred allt till att hamna i samma ämnen?

Och jag som tycker det är jättehärligt att prata med folk som brinner för något. Folk utan intressen är det tristaste jag vet.

Nu handlar ju detta om dejting och i början så kanske man vill prata om sånt som man är trygg med - dvs sina egna intessen. Det är tråkigt om man döms som utan djup och intressen i det läget kan jag tycka - har man däremot umgåtts en längre tid och det enda som finns innanför pannbenet är det enda intresset så kan det ju bli trist
Jag håller med.

Jag personligen älskar när folk brinner för något, vad det än må vara, oavsett hur jag eventuellt må anse att ämnet i sig är tråkigt.

Nu var det länge sedan någon kille kom in på Buke och startade en tråd om att "Här är jag.. finns det tjejer här att dejta"
Nejdå, en med stora offerkoftan som poppat in med jämna mellanrum dök upp igen i singeltråden på Ungdom bara häromveckan. Hans trovärdighet är dock inte jättehög sedan han, efter femtielva "här är jag"-poster plötsligt offerkoftade sig om att sambon misstänkte att han var otrogen.

Nejdå, en med stora offerkoftan som poppat in med jämna mellanrum dök upp igen i singeltråden på Ungdom bara häromveckan. Hans trovärdighet är dock inte jättehög sedan han, efter femtielva "här är jag"-poster plötsligt offerkoftade sig om att sambon misstänkte att han var otrogen.
Var tvungen att kolla upp vad du syftade på...:D
i höstas skriver personen att han är singel. Sen i december var han sambo med person som trodde han var otrogen. Sen var han singel i mars igen...
ja..ja....

Var tvungen att kolla upp vad du syftade på...:D
i höstas skriver personen att han är singel. Sen i december var han sambo med person som trodde han var otrogen. Sen var han singel i mars igen...
ja..ja....
Ja jag kollade upp också... Verkade så sjukt skumt :eek: Sen alla hans "roliga" inlägg i dejtingtråden vart han typ förolämpar folk... Kanske han hade en sambo hela tiden och kollade efter nytt kött på buke:rofl: Verkar jo som alla här va sååå sugna på lite desperado...

Får se om jag får till en ny date inom en snar framtid - en Tindersnubbe som verkar vettig och dessutom ha samma humor som jag.
Han bor, som alla andra jag får kontakt med, en bra bit ifrån mig. Igår lät det som att han gärna kommer till mig (en ort han aldrig besökt) och övernattar. Känns helt ok, men spännande förstås.
Idag skrev han sådär lite på skoj, men säkert med en viss sanningshalt, att han inte ens vet om han vågar.
Hoppas han vågar! Jag är jättenyfiken på honom.

En liten fråga från en newbie; var hittar ni dejter? Vad är det för typ av folk på de där ställena?

Jag har ju bara kollat på ett ställe men hittar inte mycket av intresse i närheten. Jag skickade ett meddelande till en person i förrgår men har inte fått svar så intresset var nog inte ömsesidigt.

En liten fråga från en newbie; var hittar ni dejter? Vad är det för typ av folk på de där ställena?

Jag har ju bara kollat på ett ställe men hittar inte mycket av intresse i närheten. Jag skickade ett meddelande till en person i förrgår men har inte fått svar så intresset var nog inte ömsesidigt.
Jag har testat HappyPancake. Jag dejtar en kille därifrån nu. Han verkar störtskön & vi är nog rätt förtjusta i varandra båda två. Va på två träff innan, dom va trevliga med, inget konstigt eller så alls, men hade ingen känsla för dom utöver "vänskap". Så alla mina träff därifrån har varit bra :) (att man så får en del knäppis mails, det är jo en annan femma, men man får bara sortera ordentligt i inboxen). Mitt konto där är pausat just nu, då jag bara tänker min lilla drak-kille :love:

Happypankake och vänner och nu senast krogen.

Från förra tråden:
"Och nu till mej själv.. som sagt, "dumpad" i förra veckan men vi träffades i söndags för att prata igenom det.
Fick många av mina misstankar bekräftade och vi kom fram till att vi ska fortsätta träffas men på någon form av vänskapsbasis.
Jag vill mer. Får se om hur framtiden blir. Om han kommer fram till att han vill mer också. Om inte - då kommer jag nog sluta träffa honom snart för det är lite väl jobbigt att bara få umgås som vänner när jag egentligen inte vill annat än att kasta mej i famnen på honom.. O_o:banghead::("

Det här var alltså i februari och vi fortsatte träffas ett par gånger till och det utvecklades helt klart åt rätt håll! :love:
Han både säger och visar på alla möjliga sätt att han menar allvar den här gången och jag är så otroligt glad för det! :o :)

Från förra tråden:
"Och nu till mej själv.. som sagt, "dumpad" i förra veckan men vi träffades i söndags för att prata igenom det.
Fick många av mina misstankar bekräftade och vi kom fram till att vi ska fortsätta träffas men på någon form av vänskapsbasis.
Jag vill mer. Får se om hur framtiden blir. Om han kommer fram till att han vill mer också. Om inte - då kommer jag nog sluta träffa honom snart för det är lite väl jobbigt att bara få umgås som vänner när jag egentligen inte vill annat än att kasta mej i famnen på honom.. O_o:banghead::("

Det här var alltså i februari och vi fortsatte träffas ett par gånger till och det utvecklades helt klart åt rätt håll! :love:
Han både säger och visar på alla möjliga sätt att han menar allvar den här gången och jag är så otroligt glad för det! :o :)
Sa han någonting om varför ni endast träffades ett tag på vänskapsbasis? (Bara ren nyfiken pelle här ;) )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228
Svar
1 024
· Visningar
105 677
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser