Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Comeback i denna tråd för mig. Inget jag önskade mig, jag trodde jag var lycklig sambo sedan ca ett år tillbaka. Så var det visst inte!

Det är nu tre veckor sedan jag abrupt blev singel. I morgon ska jag på dejt, vilket innebär väldigt blandade känslor... Oddsen att jag ska vara intresserad och han med känns ju marginel, när jag dessutom inte är i bästa skick. Han är snygg, jag har inte sovit ordentligt på tre veckor. Killars största skräck inför en dejt, att tjejen skulle vara tjock, oroar jag mig inte för iaf, då aptiten varit obefintlig. Det känns helt klart upplagt för misslyckande men jag vill ju intr sitta ensam hemma heller, och vill gärna tänka på något annat än exet...

Jag vart ju kontaktad av en tomte :rofl::rofl:. Alltså han hade en bild med en tomtemask. Och så det otroligt upphetsande meddelandet: hej, hur mår du?

Ska väl han skita i för han bryr sig inte ett smack. Orkade inte svara. Klick. Borta.

Jag är lite sån :o jag frågar och intresserar mig för andra, men har svårt att känna att här är det lämpligt att flika in med något eget personligt från mitt liv. Så om ingen frågar berättar jag oftast inte - på gott och på ont. När jag flikar in oombett sas känner jag ofta att jag liksom tar över samtalet och blir en av de som "vrider allt till att prata om sig själv". Det är en svår avvägning. Ännu svårare när man är chef och pratar med en kollega.
ÅH, jag är inte ensam :D
Jag känner mig ofta fullständigt socialt inkompetent pga sådant... Det är en sak att träffa andra hundnördar, det är enkelt, det kan jag. Men andra... Antingen är jag knäpptyst och bara lyssnar, eller så kör jag över den andra totalt (åtminstone upplever jag det så). Det har väl blivit lite bättre, för jag jobbar på det så fort tillfälle ges, men fy vad knepigt det är.

Talade med en tjej, lät trevlig pratade lite om dit och dat. sedan kommer detta genom luren, Jag sa bara ge pojen bröstet, (ok tänker jag ett litet barn måste äta) han får sluta när han blir fem säger hon sen. O_o, är det normalt? är det vanligt. tycker väl att det är lite gammalt för det eller är det jag som inte har grepp om saker. :wtf:

Han: Så när vill du hångla upp mig?
Jag: Tror herrn att jag är någon som bara frikostigt ger ut pussar till höger och vänster? ;)
H: Du är ju student. Jag upplevde aldrig studentliv men vet att ni hånglar och dricker mest:)
J: Jag må va student men jag hånglar inte med vem som helst!
H: Jag är ju för jävla bra. Fråga vem som.
J: Trevligt för dig/dem :)
H: Ok då

:banghead:
Alltså jag blir galen! Visst ska han ha ett halvt pluspoäng för att han skrev att jag skulle hångla upp honom och inte tvärt om, men kommentaren om att han aldrig upplevde studentlivet (han har varit student, han jobbar som lärare), snacka om att döma typ "alla" andra :meh:

j.png

O_o

Eh, ang däcken så kallar jag mig michelingumma. Fortfarande en skum kommentar dock :p

Imorgon ska jag nog på bio med spanjoren från helgen, vi som missförstod varandra. Engelsmannen och jag funderade på att ses på middag i stan då han jobbar natt hela veckan, men han har inte hört av sig. Får se vad som händer.

ÅH, jag är inte ensam :D
Jag känner mig ofta fullständigt socialt inkompetent pga sådant... Det är en sak att träffa andra hundnördar, det är enkelt, det kan jag. Men andra... Antingen är jag knäpptyst och bara lyssnar, eller så kör jag över den andra totalt (åtminstone upplever jag det så). Det har väl blivit lite bättre, för jag jobbar på det så fort tillfälle ges, men fy vad knepigt det är.
Jag är "snart" 50 och har fortfarande samma problem... :meh:

Trodde för en sekund att en man hade för avsikt att bjuda ut mig på dejt, det lät så. Jag tänkte att det ju kunde vara lite kul för omväxlings skull och kollade upp honom lite på nätet eftersom jag bara är ytligt bekant med honom. Visade sig snabbt att han är gift, sååå jag missuppfattade nog honom trots allt :meh: Jag som ville bli överraskad, hitta på något ovanligt eller vad som helst. Har varit så tokigt uttråkad senaste tiden och det i kombination med att det börjar bli vår på riktigt får mig att vilja göra nästan vad som helst bara det händer något. Tur att jag ska iväg på miniresa till helgen...

Jag förstår hur @Tranan menar även om formuleringen kanske inte blev den bästa.

Men om en person inte kan tala om annat än sitt intresse, vad det än är, upplevs den som ganska platt och tråkig.

Och jag som tycker det är jättehärligt att prata med folk som brinner för något. Folk utan intressen är det tristaste jag vet.

Nu handlar ju detta om dejting och i början så kanske man vill prata om sånt som man är trygg med - dvs sina egna intessen. Det är tråkigt om man döms som utan djup och intressen i det läget kan jag tycka - har man däremot umgåtts en längre tid och det enda som finns innanför pannbenet är det enda intresset så kan det ju bli trist

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228
Svar
1 024
· Visningar
105 679
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser