Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sa han någonting om varför ni endast träffades ett tag på vänskapsbasis? (Bara ren nyfiken pelle här ;) )

Han avslutade det vi hade för att han var osäker på om han hade tillräckligt starka känslor för att fortsätta (vi hade då träffats i ett par månader). Efter att ha pratat igenom saker kom vi fram till att ge det en chans till men att vi då skulle backa bandet ordentligt och umgås som kompisar för att se vart det ledde.

En liten fråga från en newbie; var hittar ni dejter? Vad är det för typ av folk på de där ställena?

Jag har ju bara kollat på ett ställe men hittar inte mycket av intresse i närheten. Jag skickade ett meddelande till en person i förrgår men har inte fått svar så intresset var nog inte ömsesidigt.

Jag körde på tinder, happy pancake och mötesplatsen (obetalande). Alla gav utdelning men han jag träffar nu hittade mej på mötesplatsen. I princip samma folk på hp och mp i min region iaf..

Jag har testat HappyPancake. Jag dejtar en kille därifrån nu. Han verkar störtskön & vi är nog rätt förtjusta i varandra båda två. Va på två träff innan, dom va trevliga med, inget konstigt eller så alls, men hade ingen känsla för dom utöver "vänskap". Så alla mina träff därifrån har varit bra :) (att man så får en del knäppis mails, det är jo en annan femma, men man får bara sortera ordentligt i inboxen). Mitt konto där är pausat just nu, då jag bara tänker min lilla drak-kille :love:

Happypankake och vänner och nu senast krogen.

Jag körde på tinder, happy pancake och mötesplatsen (obetalande). Alla gav utdelning men han jag träffar nu hittade mej på mötesplatsen. I princip samma folk på hp och mp i min region iaf..

Jag hade för mig att HP var för folk som letade engångsligg, så jag har faktiskt inte kollat in den.

Mötesplatsen har jag kollat på men jag tror inte jag såg någon gratisversion. Jag får väl kolla en gång till och öppna ögonen bättre.

Tinder har jag inte heller kollat för jag trodde den också var för ytliga kontakter.

Givetvis kan jag ha fel i mina förutfattade meningar :cool:.

Jag hade för mig att HP var för folk som letade engångsligg, så jag har faktiskt inte kollat in den.

Mötesplatsen har jag kollat på men jag tror inte jag såg någon gratisversion. Jag får väl kolla en gång till och öppna ögonen bättre.

Tinder har jag inte heller kollat för jag trodde den också var för ytliga kontakter.

Det blir nog vad man gör det till :)

Fördelen med tinder är att det bara går att skriva till någon som man matchat med.
Och nackdelen med mp är att det bara går att skriva om man betalat eller om den andra har något typ av vipmedlemskap.

Jag har kört happy pancake och tinder. Försökt mig på happn, men gillar den inte riktigt och har heller inte träffat någon där. Fördelen med tinder är att man bara kan få meddelanden från folk man gillat och slipper en hel del dryga mail. Dock har de jag träffat via hp varit generellt mer seriösa i ditt dejtande. Upplever dock viss skillnad på tinder nu mot första gången jag testade att folk verkar lite seriösare nu. Fast jag föredrar att träffa folk irl, men har man inga naturliga mötesplatser så är det ju bra att dessa finns.

Jag har varit i en annan stad några dagar och satte på tinder för att se om det fanns nån söt kille att ta en drink med.

En skriver att han bor på ett hotell och att jag kan komma dit efter 23. Jag svarar ok typ. Sedan skriver han att han bor i rum 501.

Alltså seriöst! Tror han att jag skulle knacka på en främlings hotellrum!
Jäkla creepy!
Även om jag sökte ett ONS hade jag först velat träffa personen på offentlig plats för att sedan bestämma vad jag ville göra. Iallafall i detta fall där jag inte skrivit nåt med killen.

Hur resonerar ni andra i liknande situationer?

Jag har varit i en annan stad några dagar och satte på tinder för att se om det fanns nån söt kille att ta en drink med.

En skriver att han bor på ett hotell och att jag kan komma dit efter 23. Jag svarar ok typ. Sedan skriver han att han bor i rum 501.

Jäkla creepy!
Även om jag sökte ett ONS hade jag först velat träffa personen på offentlig plats för att sedan bestämma vad jag ville göra. Iallafall i detta fall där jag inte skrivit nåt med killen.

Träffa nån på det sättet gjorde jag när jag sålde sex. Skulle aldrig göra det nu.

@Myblackcat

Det är många som kommer med såna förslag där jag bor nu, tror det är mycket "konferensfolk". De bor i nån stad långt bort och vill ha en tjej för kvällen typ. De brukar skriva att de bor på ett visst hotell, rabblar lyx och champagne blablabla och det roligaste av allt "..och fantastisk utsikt över fjällvärlden" :laugh: som om han skulle sälja ett hus :rofl:. Plus att jag bor här och tycker visserligen att det är jättefint häromkring, men fantastiska utsikten imponerar liksom inte. Inte ens champagnen är så lyckat eftersom jag är nykterist :laugh:.

Jag funderade på det, ifall ens en prostituerad skulle göra det.

Jag blev så irriterad /äcklad så jag bara dök inte upp och raderade honom. Tror han seriöst att någon skulle gå med på det?
Många av kontaktförsöken undrar jag över, om de någonsin lyckas få napp på det sättet :banghead:

@Myblackcat

Det är många som kommer med såna förslag där jag bor nu, tror det är mycket "konferensfolk". De bor i nån stad långt bort och vill ha en tjej för kvällen typ. De brukar skriva att de bor på ett visst hotell, rabblar lyx och champagne blablabla och det roligaste av allt "..och fantastisk utsikt över fjällvärlden" :laugh: som om han skulle sälja ett hus :rofl:. Plus att jag bor här och tycker visserligen att det är jättefint häromkring, men fantastiska utsikten imponerar liksom inte. Inte ens champagnen är så lyckat eftersom jag är nykterist :laugh:.

Jag fattar inte. Den här killen va inte nån modell direkt och inte heller bra på att charma i skrift. Vad tänkte han att jag skulle lockas av? Risken att bli våldtagen om jag ändrade mig?

Jäkla creepy!

Bara jag som ser framför mig en buketjej vars sambo på tjänsteresa har meddelat henne att han bor på rum 501 ..? :angel:

Tindrar på (där går det otroligt trögt) och hänger lite på Happy Pancake. Där händer det lite mer och jag har kontakt med tre personer från min stad, varav en av dom kanske jag kommer se på lördag då vi kanske ska ut på samma ställe.

Om ni minns killen jag skrev om i förra tråden (han som aldrig dök upp på första träffen) har jag haft daglig kontakt med och idag fick jag ett vykort i brevlådan från en av hans resor. Vi ska antagligen ses när jag åker till min hemstad över påsk, men annars verkar det hyfsat svalt där. Vet inte riktigt om jag vill försöka mig på något med någon som bor så pass långt ifrån..

En bekant från byn hade en liten sak på sidan om när han var på affärsresa. Tydligen blev damen så pass intresserad att hon ville göra om det varpå hon sätter ut en efterlysning i lokalpressen och helt plötsligt visste alla hans vänner samt frun.

Jag hittade min sambo på HP. Det är inte min uppfattning av HP :)

MP tyckte jag var segt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Svar
1 024
· Visningar
105 696
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser