Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner också igen beteendet, både från mej själv och personen jag bestämt träff med. Precis som att nu behöver vi inte skriva mer, eller nu sparar vi resten tills vi ses mellan fyra ögon.
Har upplevt att snacket har kommit igång igen, ffa efter att dejten skett :)
Samma upplevelse här!

Idag i mataffären såg jag massor av människor som tydligt skulle umgås hemma med någon partner eller liknande. Det syntes på vad de handlade och många hade telefonkontakt med någon eller gick där tillsammans med en partner. Jag hann tänka "fan, jag borde börja dejta" innan jag insåg att allt är som vanligt i min hjärna.

Jag är mycket förtjust i tanken på att gilla vanliga parförhållanden osv, men jag gillar tanken på att gilla det mer än vad jag gillar själva grejen. Det är så otroligt skönt att vara singel, på alla sätt och vis. Nu träffar jag visserligen en man då och då, men vi är inte ihop, kommer inte bli det och han skulle inte på något vis försöka hindra mig från att gå på dejt med någon annan. Det passar mig så perfekt, just att ses ibland men i övrigt leva separata liv utan att behöva ta hänsyn till någon annan :p

Varför ska det vara så lätt att lura sig att tanken på tex parförhållanden är något som lockar? Är det för att det är så svårt att hålla sig borta från normer eller är min hjärna bara knäpp som vanligt?

Undrar om jag kommer klara av att vara i en relation igen... det är ju så skönt att få göra som man vill. :angel: :D
Samtidigt vore det kul att träffa någon...

Det där kunde jag själv ha sagt.

Jag gillar att vara diktator i mitt hem. Så hur ska det gå?
Alltså jag känner faktiskt likadant. Vill inte ha nån som "lägger sig i" mitt hem-hur det ser ut - om det är städat eller ja vad fan som helst Mitt hem är min Borg - eller nåt ....
Får gärna komma på besök dock ;)
Men särbo ( eller rent av KK) känns ok för mig. - just nu. Det kanske ändrar sig med tiden. Men ja - så är det just nu i vart fall. Ska jag släppa in någon till att BO med mig så vill jag verkligen veta att det är den som är bra för mig denna gången- på alla sätt och vis en partner :)

Jättevanligt! Tyvärr. Men många, många män verkar när de sas har en dejt i hamn tro att det inte behövs pratas nåt mer tills man ses. Behöver inte alls tyda på ointresse men personligen blir JAG ointresserad då. För mig visar det på hur personen skulle vara i ett förhållande...
Sen är det de där det på inget vis uppskattas att fortsätt att ha kontakt i samma utsträckning när man bestämt att ses. Eller när man setts med för den delen. Tror vissa bara tycker det är roligt fram till man bestämt träff - sen kan hela grejjen kvitta och det är dags att jobba på nästa och se hur lång tid det tar till att bestämma träff.

Sen är det de där det på inget vis uppskattas att fortsätt att ha kontakt i samma utsträckning när man bestämt att ses. Eller när man setts med för den delen. Tror vissa bara tycker det är roligt fram till man bestämt träff - sen kan hela grejjen kvitta och det är dags att jobba på nästa och se hur lång tid det tar till att bestämma träff.
Kan hända att jag gjort bort mig som skrivit till honom efter att vi bestämt om träff. Igår senast skrev jag ett långt babbelmeddelande då jag hade tråkigt på jobbet.
Idag ska jag uaf vara TYST...om jag inte blir "tilltalad".
Hoppas iaf inte att jag varit "för mycket".

Förra daten och jag babblade på hela tiden...och fortsätter nu efteråt också efter att jag sagt att jag inte är intresserad av honom på det sättet. Han dejtar vidare...och har beklagat sig över att "alla är inte lika lätta att få kontakt med som du".

Kan hända att jag gjort bort mig som skrivit till honom efter att vi bestämt om träff. Igår senast skrev jag ett långt babbelmeddelande då jag hade tråkigt på jobbet.
Idag ska jag uaf vara TYST...om jag inte blir "tilltalad".
Hoppas iaf inte att jag varit "för mycket".

Förra daten och jag babblade på hela tiden...och fortsätter nu efteråt också efter att jag sagt att jag inte är intresserad av honom på det sättet. Han dejtar vidare...och har beklagat sig över att "alla är inte lika lätta att få kontakt med som du".
Man måste väl få göra som man vill med det - är man inte på samma nivå med det sen så kanske det är lika bra om det kommer fram tidigt. Antingen pratar man om det och anpassar sig till varandra eller så tar man sig vidare.

Man måste väl få göra som man vill med det - är man inte på samma nivå med det sen så kanske det är lika bra om det kommer fram tidigt. Antingen pratar man om det och anpassar sig till varandra eller så tar man sig vidare.
Tänkte att jag kan ta upp skillnaden när vi ses - om vi ses.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Svar
1 024
· Visningar
105 762
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser