Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså...:confused: Är det vanligt att kontakten minskar efter att man bestämt att ses? Jag förstår mig inte på han som ska komma till mig nästa helg. Vi babblade båda på tills vi kom överens om att han skall kolla om det funkar denna helg. Han var så tyst och kortfattad efter det så jag var i det närmaste tvärsäker på att han ångrat sig helt. Igår fick jag ju besked att han inte kan denna helg men gärna nästa...och så är han kortfattad och väntar massor med timmar innan han svarar nåt kort igen...om han svarar.
Vad är det här för konstigt beteende?:confused::mad:

Typ som min då. Ett karl beteende kanske?

Alltså...:confused: Är det vanligt att kontakten minskar efter att man bestämt att ses? Jag förstår mig inte på han som ska komma till mig nästa helg. Vi babblade båda på tills vi kom överens om att han skall kolla om det funkar denna helg. Han var så tyst och kortfattad efter det så jag var i det närmaste tvärsäker på att han ångrat sig helt. Igår fick jag ju besked att han inte kan denna helg men gärna nästa...och så är han kortfattad och väntar massor med timmar innan han svarar nåt kort igen...om han svarar.

Jag kan själv känna mig "skyldig" till ett sådant beteende. För egen del blir det liksom.. ok, nu har vi bestämt något så då tar vi resten då.

Men oftast känns det ömsesidigt, har jag upplevt det i alla fall. Man stämmer av lite grann och så men det tidigare inledande lära-känna-varandra-snacket får en paus. Så jag är la lite karl då :D Därmed enklast om man ses-datumet är nära inpå efter att man bestämt annars kan man hamna i lite limbo.

Jag kan själv känna mig "skyldig" till ett sådant beteende. För egen del blir det liksom.. ok, nu har vi bestämt något så då tar vi resten då.

Men oftast känns det ömsesidigt, har jag upplevt det i alla fall. Man stämmer av lite grann och så men det tidigare inledande lära-känna-varandra-snacket får en paus. Så jag är la lite karl då :D Därmed enklast om man ses-datumet är nära inpå efter att man bestämt annars kan man hamna i lite limbo.
Tack för ett bra svar från en kvinna. Kanske det är just så som du säger men jag tycker själv att man bör underhålla kontakten och intresset ändå. Hade gärna träfdat honom denna helg, och det var ju det vi utgick ifrån, men funkar det inte så funkar det inte.
Jag ska iaf försöka att inte förargas över beteendet, men det är ju lite "känsligt" med vetskapen om att han kan vara hur oärlig och hurdan lurendrejare och skitstövel som helst - fastän han verkar vettig och med bra humor.

Eftersom jag nästan bara skriver om idioter kan jag uppdatera om killen jag nämnde nån gång att jag ville träffa. Så har det inte blivit än och just nu mår jag ganska dåligt och orkar ändå inte, men vi har fortsatt skriva och det har liksom inte kommit fram något dåligt eller något som känns som "öh?", han är supertrevlig! Och samtalet rullar på naturligt, ibland går det några dagar och sen skriver vi ganska mycket nån kväll osv. Hoppas det fortsätter så, då ska jag ta upp att träffas så fort jag mår lite bättre.

Jättevanligt! Tyvärr. Men många, många män verkar när de sas har en dejt i hamn tro att det inte behövs pratas nåt mer tills man ses. Behöver inte alls tyda på ointresse men personligen blir JAG ointresserad då. För mig visar det på hur personen skulle vara i ett förhållande...

Trevliga erbjudanden igen... :wtf: börja nerifrån, orkar inte vända på det när jag kopierar:

Kan sätta en slant på att det kommer nåt mer.

Jag svarar bara "åh, menar du det! Då vet jag precis vad jag vill - att du ger mig alla dina pengar och sen kan du vänta tyst hemma hos dig tills jag vill nåt mer. Det skulle ge mig enorm tillfredsställelse!"

Jag får aldrig några fler mail från personen sen ;)

Jättevanligt! Tyvärr. Men många, många män verkar när de sas har en dejt i hamn tro att det inte behövs pratas nåt mer tills man ses. Behöver inte alls tyda på ointresse men personligen blir JAG ointresserad då. För mig visar det på hur personen skulle vara i ett förhållande...
Skönt att höra ändå! Tack för input.

Jag pratar med en handfull på Tinder. En av dem kommenterade mitt jobb på ett ganska negativt sätt. Nu är jag inte alls den som inte gärna diskuterar alternativ som skulle göra att jag och mina kollegor blev arbetslösa. Tvärtom - jag diskuterar det gärna för det vore super med en bättre lösning. Men jag vet ingen riktigt och uppenbarligen hittills ingen annan heller. Men det är verkligen inte svart-vitt.

Men personen är i nån slags utopia. Förslag utan verklighetsförankring och helt utan konsekvensanalys. Tänk er typen "om man tog hand om folk bättre skulle det inte finnas några kriminella" och "det borde gå att övervaka kriminella och se till att de inte begår nya brott utan att frihetsberöva dem eller begränsa deras rörelsefrihet".

Och jag blir bara så trött. Dessutom driver han diskussionen vidare, så han sjönk som en sten på intresseskalan. Dels för avsaknad av viss social kompetens, men framförallt för jag inte pallar folk som diskuterar genom att tycka och inte mer.

Tack för ett bra svar från en kvinna. Kanske det är just så som du säger men jag tycker själv att man bör underhålla kontakten och intresset ändå. Hade gärna träfdat honom denna helg, och det var ju det vi utgick ifrån, men funkar det inte så funkar det inte.
Jag ska iaf försöka att inte förargas över beteendet, men det är ju lite "känsligt" med vetskapen om att han kan vara hur oärlig och hurdan lurendrejare och skitstövel som helst - fastän han verkar vettig och med bra humor.

Jag känner också igen beteendet, både från mej själv och personen jag bestämt träff med. Precis som att nu behöver vi inte skriva mer, eller nu sparar vi resten tills vi ses mellan fyra ögon.
Har upplevt att snacket har kommit igång igen, ffa efter att dejten skett :)

Eftersom jag inte orkar vara artig och svara alla hjon och mähän har jag skaffat mig en "Licence to Ignore". Längst ner i min profilinformation har jag informerat om att man bör skriva något mer än en intetsägande mening vid kontakt med mig för att jag ska bli intresserad.

Men jag undrar lite över folks läskunnighet alternativt läsförståelse. Nästa meddelande som kom in löd: Hej, hur har din dag varit?

:banghead:

Är det ingen som har något intressant att säga?

Eftersom jag inte orkar vara artig och svara alla hjon och mähän har jag skaffat mig en "Licence to Ignore". Längst ner i min profilinformation har jag informerat om att man bör skriva något mer än en intetsägande mening vid kontakt med mig för att jag ska bli intresserad.

Men jag undrar lite över folks läskunnighet alternativt läsförståelse. Nästa meddelande som kom in löd: Hej, hur har din dag varit?

:banghead:

Är det ingen som har något intressant att säga?
Folk läser inte eller struntar bara i vad som står :down:

Är det f.ö. någon mer än jag som också har problem att logga in på HP via dator? Via båda mobilerna kommer jag in (och den ena har jag aldrig ens loggat ut från). Jag har provat att återställa lösenordet två gånger och kör med pekfingervalsen när jag loggar in men kommer inte in via datorn i alla fall, varken med FF eller IE.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Svar
1 024
· Visningar
105 762
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser