Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill inte ha någon bara för att släcka ensamheten. Jag vill bara inte vara ensam längre. (kognitiv dissonans). vill ta det lugnt och fint. men det är svårt att ta det lugnt nu. Det är bra att prata med er på buke.
Jag tror du skulle må bra av att vara singel. Inte nödvändigtvis ensam (om du förstår vad jag menar). Att fylla det sociala behovet med endast en partner blir sällan en lyckad relation. Någon part tenderar att känna sig kvävd då är min erfarenhet. Jag skulle ta det lugnt på dejtingfronten, dejta lite smått bara och sen resten av tiden försöka skapa ett liv och ett kontaktnät som du är nöjd med, dvs fylla en del av ensamhetstiden med aktiviteter och vänner.

Jag tror du skulle må bra av att vara singel. Inte nödvändigtvis ensam (om du förstår vad jag menar). Att fylla det sociala behovet med endast en partner blir sällan en lyckad relation. Någon part tenderar att känna sig kvävd då är min erfarenhet. Jag skulle ta det lugnt på dejtingfronten, dejta lite smått bara och sen resten av tiden försöka skapa ett liv och ett kontaktnät som du är nöjd med, dvs fylla en del av ensamhetstiden med aktiviteter och vänner.
Du utryckte det jag försökte säga. :)

Om någon "ny" är väldigt på, vill ses i parti och minut, vill prata i tfn flera timmar om dagen eller messa massor så flyr/drar sig de flesta tillbaka. Det blir alltså för de flesta för mycket av någon man inte egentligen känner. Speciellt om de sänder ut signaler som tyder på "ensam och desperat". Inte speciellt många vill vara/känna sig som en (ändock relativt okänd) människas "hela värld".

Att jobba med sig själv, sin självkänsla, lära känna folk och skaffa sig en stabil grund känns som viktigare att ta itu med än att bejaka "kär i kärleken" och därmed hoppa direkt från "förhållande till förhållande".

Jag borde ta det lugnt, men det känns som att jag har fått min första smak på luft också. har varit så kvävd förut så jag har svårt att förklara. och nu blir det sådant överslag. Vad ska man göra, jag vet inte jag vill absolut inte vara ensam. det har jag varit tillräckligt nu, Men livet kommer inte med någon manual och jag mår bättre när jag har sällskap.
Jag förstår verkligen den känslan, och förstår verkligen hur du menar. Jag försöker inte lyda hård heller, men komma med välmenande råd :) Jag är precis som dig, stora känslor, men ibland är det riktigt riktigt nyttigt för en att ta ett kliv tillbaks och titta på allt. Om det va denna ena tjejen som du gjorda detta med (pratat mycket telefon, väldigt intensiv etc.) så hade jag nog tyckte annorlunda, men jag ser lite ett mönster här :) Jag har själv varit med om en kille som va så, extremt intensiv, i dejting kallas detta fenomen tydligen "the instant boyfriend", vi pratade telefon i flera timmar, han sa jag va vackraste tjejen i världen, så himla speciell, vi skulle det ena och det andra, hans familj skulle älska mig etc. Jag tyckte han va för mycket, och typ pratade den stora kärleken alldeles för tidigt och jag backade bandet lite, i slutänden blev det han typ flippade totalt, och blockade mig på alla sociala medier. Jag blev rätt paff, för jag fattar än idag inte vad som hände där.:confused: (utöver att jag tror han har en skruva lös) så om en annan kille va på samma sätt skulle det vara en stor röd flagga för mig, och skulle jag inte ville fortsätta träffa denna...

@Tranan
Det finns en person som aldrig sviker dig: du själv
När en partner lämnar dig, när en familjemedlem går bort, när en vän vänder ryggen till dig… alla dessa situationer gör att du känner dig ensam eller övergiven. Besvikelse gör din smärta värre och får dig att tro att du är evigt dömd att vara ensam.
Sanningen är dock att du kommer drabbas av många besvikelser i livet: dina bästa vänner kan förråda dig, personen du väljer att ha vid din sida kan plötsligt förändras… bör du raljera mot orättvisan? Är livet så orättvist?

Självklart. Du uppfattar orättvisa som det faktum att inget i livet är hugget i sten. Du måste lära dig att acceptera att andra kan svika dig ibland – du kan ”överges” och lämnas ute i kylan.

Men vad du kanske inte varit medveten om är att det faktiskt finns någon där ute som aldrig kommer att svika dig, för den personen värderar dig högre än något annat. Den personen kommer alltid att finnas där för dig. Den personen är du.

Lär dig att vara ensam med din ensamhet
Ett av de största problemen folk har är att de inte vet hur de ska sluta fred med ensamheten. Vad kan man göra? Hur kan man radera känslan av tomhet?

Vi skulle ljuga om vi sa att det var lätt, men en sak är säker – det är inte omöjligt!

Ensamhet kan vara din bästa vän, men det krävs ansträngning för att lära känna henne. Vi vill dela med oss av några tips för att hjälpa dig långsamt anpassa dig.

Du måste inte undvika världen för att uppleva ensamhet. Lär dig bara att älska din ensamhet när den faller på.

• Var uppmärksam på din inre dialog: Om du konstant intalar dig själv att det är dåligt att vara ensam, då kommer det att vara det. Ifrågasätt om det påståendet faktiskt är sant och försök ändra sättet du ser på saker och ting.Kan du argumentera med dig själv?

• Spendera lite tid med dig själv: Varför skulle det vara dåligt att tillbringa en helg ensam? Varför mår du så dåligt när du går till ett Kafé ensam?Lär dig att göra sakerna du tycker att man alltid ska göra med en partner eller vän. Du har dig själv! Spendera lite tid med bara dig.

• Öppna upp dig själv för andra: Har du någonsin undrat om den där tomma känslan du har är självvållad? Ibland kanske du känner dig ensam eftersom du inte öppnar upp dig för de omkring dig eller vägrar att träffa andra.Att njuta av ensamhet betyder inte att du ska isolera dig från resten av världen. När du finner balansen kommer du att finna sann lycka.

Detta kanske låter sjukt cheesy, men jag tror verkligen på det. Jag läser själv mycket böcker, ett underbar sätt att vara själv utan att känna sig ensam. eller som en vän gjorda, tog sig själv ut på middag, ja det känns konstigt först, men sen lär man sig trivas och skit i vad andra tycker :)

Lunch dejt idag, Super trevligt och enormt roligt, äntligen en tjej med svart torr humor. så rligt jag hadde i dag har jag inte haft på länge.
Detta var i måndags Tranis, ta ett kliv tillbaka, om det här är den tjej du skriver om som ännu inte velat kramas så har det ju inte gått speciellt lång tid sedan ni möttes första gången. :) Och det är väl knappt en vecka sedan du gav upp körlektions-kvinnan? Lugna ner dig och landa i vad du känner på riktigt utöver att du vill ha en ny relation.

Jag får panik och flyr när någon blir för på för tidigt, oavsett hur trevliga de verkat från början. Jag behöver en lära känna fas innan jag börjar kyssas och kramas och ge mer än bara någon hej-hejdå kram, såna strösslar jag däremot med.

När jag känner mig trygg med personen och börjat få känslor, då känner jag mig också mer trygg med att ge och ta emot närhet från den.

Är det ingen som tänker att @Tranan s dejt kanske faktiskt lika gärna vill prata i telefonen som han vill? Jag har svårt att tro att han styr samtalet till 1-2 timmar om hon svarar fåordigt och visar att hon inte vill prata. Hon är ju knappast tvingad att prata med honom.

Är det ingen som tänker att @Tranan s dejt kanske faktiskt lika gärna vill prata i telefonen som han vill? Jag har svårt att tro att han styr samtalet till 1-2 timmar om hon svarar fåordigt och visar att hon inte vill prata. Hon är ju knappast tvingad att prata med honom.
Klart att hon vill prata med mig, jag kan inte hålla ettt samtal levande under 2 timmar om den andra inte vill prata med mig, det är orimligt. @mandalaki du slog huvudet på spiken.

Klart att hon vill prata med mig, jag kan inte hålla ettt samtal levande under 2 timmar om den andra inte vill prata med mig, det är orimligt. @mandalaki du slog huvudet på spiken.
Tänkte väl det. Jag tror inte att någon kan hålla igång så långa samtal om den andra inte vill, så länge det inte är ett totalt mähä man har i andra änden.

Tänkte väl det. Jag tror inte att någon kan hålla igång så långa samtal om den andra inte vill, så länge det inte är ett totalt mähä man har i andra änden.
Men är det nån som sagt att han pratar för länge eller sagt att hon förmodligen inte vill prata ? :confused:

Ah, nu ser jag att par stycken nämnt de långa samtalen. Är det inte lättare att svara dem direkt bara? De flesta skriver ju om att ligga på generellt, inte om samtalen specifikt. Att en vecka in en relation vara störd över att man inte pussas och kramas känns minst sagt hetsigt för mig (om det nu är en vecka, har ingen koll).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
250
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
396
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka