Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men jag inget intresse av att träffa någon efter fem mail där vi utbyter artigheter. Min nyfikenhet kommer inte vara tillräckligt stor för att jag ska övervinna min rädsla.
Jag uttryckte mig nog luddigt, jag menade egentligen hur du helst tar första steget irl. Eller när. Eller nåt sånt. Menar du att du helst väljer bort en tidig sonderande irl-träff och istället föredrar att hålla kontakten på textplanet tills du är mycket mer övertygad om att personen är intressant för dig?

Kan ju skriva en rad eller två om brevvännen jag tvingade ut på en drink i helgen. Vi skrev några meddelanden dagarna efter, sen hann jag inte svara på ett tag i söndags eftermiddag och jag har inte riktigt skrivit något mer sedan dess också.:angel: Samtalsämnet tog liksom slut så det var inte så att jag var otrevlig och bara lämnade honom mitt i ingenting i alla fall. Åh, känns ju lite tråkigt att det inte klickade mer än på en trevlig nivå, men hur som helst så känns det bra att vara en erfarenhet rikare :):up:

Alltså tycker det är svårt med när man ska träffas. I somras tog det drygt en månad innan jag lyckades få till en träff med en tinderkille. Det slutade med en väldigt awkward dejt med mest pinsamma tystnader. Fanns lilsom inget att bygga på, och så här i efterhand lite "bortkastad" tid att skriva så pass länge. (men är man ny på Tinder och att försöka träffa killar så är man haha). Den upplevelsen bidrog rätt mkt till att jag mer eller mindre tvingade ut senaste brevvännen för en irl träff efter cirka två veckor, man vill ju ändå få en uppfattning av hur människan är utanför meddelandevärlden, behöver ju inte alls klicka lika bra jämfört med textmeddelanden liksom. Så min tanke är att om det känns bra i textform så är det lika bra att ses så fort som möjligt, sen om det är efter ett dygn eller tre veckor det beror ju helt på hur man är som person, hur ens scheman passar ihop för att få till nåt osv :) Men till exempel så skulle jag nog inte träffa någon samma kväll man börjat skriva lite, om det inte visar sig att man ska på samma krog/restaurang eller nåt och då redan har "vägarna förbi" varandra, så att säga :)

Jag uttryckte mig nog luddigt, jag menade egentligen hur du helst tar första steget irl. Eller när. Eller nåt sånt. Menar du att du helst väljer bort en tidig sonderande irl-träff och istället föredrar att hålla kontakten på textplanet tills du är mycket mer övertygad om att personen är intressant för dig?
Ja, så är det nog. Hur lång tid de tagit är nog lite olika, senaste killen pratade jag nog bara någon vecka med men det måste vara mer än bara artighetsfraser. Det måste finnas ett intresse innan. Sen har jag inga större krav på själva träffen även om jag helst tar den i en miljö där jag känner mig trygg.

Kanske ska tillägga att jag inte ser det som bortkastad tid bara för att jag pratat med någon som det sedan inte visar sig klicka med. Har vi haft ett intressant samtal så är det väl bra det med.

Jag har pausat mitt hp-konto och tinder är som vanligt dött i min stad. Jag behöver varken bekräftelse eller träffa någon. Jag börjar nog mer och mer trivas som singel och utan någon på g. Det känns faktiskt för en gångs skull bra. Jag känner mig stark. Råkar jag träffa någon, fine, om inte spelar det ingen roll just nu. Jag har faktiskt skaffat en till katt som jag så ser fram emot att lära känna. Nu blir det dubbelt så mycket gos och lek :love:. Ett steg närmare att bli the crazy cat lady som jag alltid velat bli :D.

Jag har pausat hp och loggat ut från mp och tinder (hur fanken avslutar/pausar man konton där? ) men av en helt annan anledning än ovanstående :p
Jag är för stunden inte ett dugg intresserad av att leta vidare, sen får vi se vad det leder till men just nu känns det väldigt bra med P!

Raggade ju mig på match för ett tag sedan. Inget jag rekommenderar! De enda meddelanden jag har fått är från män i något annat land och de enda flirtar jag har fått är från gamla gubbar, små pojkar eller helt "fel" snubbar överlag.

Jag har pausat hp och loggat ut från mp och tinder (hur fanken avslutar/pausar man konton där? ) men av en helt annan anledning än ovanstående :p
Jag är för stunden inte ett dugg intresserad av att leta vidare, sen får vi se vad det leder till men just nu känns det väldigt bra med P!

MP vet jag inte. Men tinder, i appen, bocka ur/stäng av "visa mig på tinder"

Grattis =)

Trafikolyckor vore fan perfekt! Kan filma de i en rondell så blir min körlärare glad samtidigt :D
Här har du en praktisk rondell med olyckegaranti:
(förmodligen Swindon, UK)

20080714-0101.jpg

Ni kan stå i mitten och filma! Skriv tillbaka: "Vill du bli min rondellhund? :love:" Det är flummigt på ungefär samma nivå som honom. :D
Åh! Så perfekt ju, kommer sluta med giftermål inom en vecka! :heart

Här har du en praktisk rondell med olyckegaranti:
(förmodligen Swindon, UK)

20080714-0101.jpg
Jag ska nog sluta oroa mig över att behöva köra i en rondell här i stan :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en granne som ska flytta, en granne jag gillar mycket så blir tomt utan hen. Bara i vintras mötte jag grannen i tvättstugan som...
Svar
12
· Visningar
482
Senast: _Elly_
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 615
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 732
Senast: corzette
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka