Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det räcker väl med att säga att man inte delar deras intressen eller att man tycker att man sällan uppskattar konversationer med sådana människor, man behöver inte lägga in värdeord tycker jag.

Man har olika prioriteringar och intressen men vilket som är objektivt mer intressant eller viktigt tänker inte jag sätta mig som domare för.

Det är väl, åter igen (suck), ingen som har påstått att något rent objektivt är mer intressant än något annat i den här tråden.

Ja man kan ju inte klicka med alla :). Vad jag fortfarande inte fattar är varför du känner att du behöver dissa andra tjejer för att hissa dig själv? Känns sunkigt. Men du ville inte förklara så jag släpper det.

När jag skrev att jag tycker att det är tråkigt med folk som är fixerade vid träning så var det ingen som reagerade. Jag skrev till och med ZZZZzzzZZZZzzz gällande saken i inlägget. En ganska uppenbar diss, om vi ska använda dessa mått som uppstått i tråden. Då frågade du inte varför jag dissade andra för att höja mig själv. Varför? Vad är skillnaden nu?

Fast vi precis så har jag ju sagt flera gånger i tråden. Senast tyckte jag att det var tråkigt med folk som är tränings-fixerade, det inlägget fick en himla massa likes. Jag tycker att det är tråkigt med min dejt som verkar fixerad vid mitt utseende. Nu tycker jag det är tråkigt med folk som är utseendefixerade. Som jag skrev så är jag själv fåfäng så det handlar inte alls om det. Men det har jag ju redan förklarat.

Det är ju en rätt stor skillnad på social acceptans för folk som tränar vs tjejer som lägger mycket tid på sitt utseende.

Jag vet inte varför men jag får ofta en stark känsla av att de som framhåller att de är "lagom fåfänga" är de som lägger allra mest tid och/eller tankeverksamhet på sitt utseende.

Det förstof jag och jag är gammal nog att uttrycka mig lite mer diplomatiskt kanske :D

Tolkade dock personligen, inte in i det som skrevs som att @Singoalla anser sig vara förmer än dylika superytliga människor, bara att formuleringen blev lite olycklig.

Kanske har jag fel, kanske inte men så tolkade jag det i alla fall :)

Ja, man kan ju liksom välja att tolka det till min fördel och man kan välja att tolka det till min nackdel. Här på Buke sker det sistnämnda rätt ofta (för alla användare).

Ja, det var ju precis det jag skrev? Att det ena inte utesluter det andra. Herregud vad man kan behöva upprepa sig här på Buke ibland :p

Jag tänker inte heller att någon borde lägga si eller så mycket tid på det eller det. Det är väl dennes ensak. Det jag har sagt är att personer som är fixerade vid utseende, även i samtal med andra, i mitt tycke är tråkiga. Sen kan väl dom skita fullständigt i vad jag tycker är kul eller inte.
Nja, du skrev:
Jag lägger i alla fall mer tid och engagemang på hur jag beter mig än hur jag ser ut, jag vet många tjejer som gör tvärtom och det blir ju förbaskat tråkigt.
Jag är totalt ointresserad av smink och mode, så jag är inte särskilt intresserad av samtal kring det. Ändå känner jag inget behov av att trycka till tjejer som är intresserade av det. För när du skriver som ovan så är det ju det du gör, som om tjejer som lägger mycket energi på utseende skulle bete sig lite sämre.

Det är väl, åter igen (suck), ingen som har påstått att något rent objektivt är mer intressant än något annat i den här tråden.
Precis vad jag känner! Det är inte så att Du sagt att din åsikt är någon allmängiltig, objektiv sanning, utan mer din åsikt. Det är dags att läsa inläggen för vad de är, skribenters åsikter i ett forum. Och vad de tycker får stå för dem, och man behöver inte hålla med, eller ens svara. Och vill man ändå svara, gör man bäst i att vara saklig, utan att skriva andra på näsan eller tala om VAD de tycker. I sånna fall tycker jag att det är bättre att argumentera i termer som: jag läser ditt inlägg som att du tycker. Eller: uppfattar din text som att. Eller varför inte: min känsla när jag läser ditt inlägg... osv.

Det är ju en rätt stor skillnad på social acceptans för folk som tränar vs tjejer som lägger mycket tid på sitt utseende.

Jag vet inte varför men jag får ofta en stark känsla av att de som framhåller att de är "lagom fåfänga" är de som lägger allra mest tid och/eller tankeverksamhet på sitt utseende.

Så på grund av bristen av social acceptans bör man undvika att tala om vissa fenomen som tråkiga? Jag säger varken bu eller bä här, men är nyfiken på om det är så du tycker.

Ditt sistnämnda påstående stämmer inte överens med min egen erfarenhet.

Nja, du skrev:

Jag är totalt ointresserad av smink och mode, så jag är inte särskilt intresserad av samtal kring det. Ändå känner jag inget behov av att trycka till tjejer som är intresserade av det. För när du skriver som ovan så är det ju det du gör, som om tjejer som lägger mycket energi på utseende skulle bete sig lite sämre.

Det är så du tolkar det. Det är inte vad jag skrev.

Ingen aning om varför du får den känslan, men i mitt fall stämmer det verkligen inte, trots att jag är just lite lagom fåfäng och betoningen är alltså på lagom, inte på fåfäng.

Sådana som fixerar vid sitt utseende, är knappast är att beskriva som lagom i någon aspekt som har med utseende att göra, oavsett det handlar om produkter som används, vägen till den perfektion de strävar efter eller det färdiga resultatet.

Precis vad jag känner! Det är inte så att Du sagt att din åsikt är någon allmängiltig, objektiv sanning, utan mer din åsikt. Det är dags att läsa inläggen för vad de är, skribenters åsikter i ett forum. Och vad de tycker får stå för dem, och man behöver inte hålla med, eller ens svara. Och vill man ändå svara, gör man bäst i att vara saklig, utan att skriva andra på näsan eller tala om VAD de tycker. I sånna fall tycker jag att det är bättre att argumentera i termer som: jag läser ditt inlägg som att du tycker. Eller: uppfattar din text som att. Eller varför inte: min känsla när jag läser ditt inlägg... osv.

Ja, tack. Man kan skriva: "Menar du nu att tjejer som lägger mer tid på sitt utseende automatiskt skulle vara ointressantare människor?" och så hade jag svarat att jag inte menar så.

Att säga "Du menar X och det är ofräscht" tycker jag är, ja.. ofräscht!

Och det är rätt stor skillnad på att tycka att det inte är så kul med nåt visst intresse, jämfört med att tycka att de som har det intresset lägger lite mindre engagemang på hur de beter sig. Och så av en slump råkade det som vanligt vara tjejers engagemang för sitt utseende jämfört med beteende som kopplades ihop.

Jag ska tillägga att jag själv är en person som ofta (senast i en tråd här på Buke) piskats för att det är ytligt och egoistiskt att lägga tid på sitt utseende. Det har hänt många gånger att folk tror att mitt putsande av yta förtagit andra egenskaper. Så jag är inte alls något fan av den fördomen. Det jag pratar om här är faktiskt utseendefixering, hos både män och kvinnor, som helt enkelt är ointressant i mina ögon. Att just ordet "tjejer" dök upp var för att jag och @Bison skämtade lite om oss själva och våra egenskaper, må blivit en olycklig formulering men man kan ju välja hur man tolkar den och reagerar på den.

Så på grund av bristen av social acceptans bör man undvika att tala om vissa fenomen som tråkiga? Jag säger varken bu eller bä här, men är nyfiken på om det är så du tycker.

Ditt sistnämnda påstående stämmer inte överens med min egen erfarenhet.

Nej absolut inte men man får nog tänka på hur man uttrycker sig. Du skrev inte att du tyckte att det var tråkigt att prata om utseende. Du var nöjd över att du hade mer att erbjuda än de utseendefixerade tjejerna, ungefär.

Och det är rätt stor skillnad på att tycka att det inte är så kul med nåt visst intresse, jämfört med att tycka att de som har det intresset lägger lite mindre engagemang på hur de beter sig. Och så av en slump råkade det som vanligt vara tjejers engagemang för sitt utseende jämfört med beteende som kopplades ihop.

Nej men sluta nu. Bara lägg av. Hur många gånger ska jag behöva skriva att jag inte sagt att tjejer som lägger engagemang på sitt utseende lägger mindre engagemang på hur de beter sig? Det här börjar ju bli larvigt. Jag skriver om dom som gör det, inte att engagemangen automatiskt tar ut varandra.

Jag skriver om dom som gör det, inte att engagemangen automatiskt tar ut varandra.
Du skrev att du visste många tjejer som gjorde det, och det kan du faktiskt inte ha nån aning om. Intresset för utseenderelaterade saker är knappast ett bevis på att någon bryr sig mindre om hur den beter sig.

Nej absolut inte men man får nog tänka på hur man uttrycker sig. Du skrev inte att du tyckte att det var tråkigt att prata om utseende. Du var nöjd över att du hade mer att erbjuda än de utseendefixerade tjejerna, ungefär.

Fast varför kom social acceptans på tal då om det inte är relevant i diskussionen?

Vad man har att erbjuda beror väl på vem man erbjuder sig själv till och vad denne gillar.

Fast hon skrev ju inte att alla tjejer som bryr sig om hur de ser ut bryr sig mer om det än insida. Hon skrev att vissa tjejer bryr sig mer om utsida än insida.

Och ja såna finns faktiskt en del i vissa kretsar. Jag har umgåtts en hel del med såna. Men de har av förklarliga skäl förblivit vänners vänner iom att jag, om än ytlig, vill ha mer än bara yta.
Och vissa är på allvar inte intresserade av det.
I vissa kretsar finns många såna.

Tyvärr har de väl blivit så pga hur samhället driver på att kvinnor ska se ut på vissa sätt. Att vissa saker är viktiga(yta, makt, pengar, etc).

Jag är mkt intresserad av mode, smink etc och har i perioder då jag haft mer tid levt mkt i sån värld. Så att vara intresserad av det ser jag inte som negativt.
Jag har vänner som har sånt som både hobby och yrke och är fantastiskt empatiska, intelligenta, roliga.
Men det finns de som skiter fullständigt i annat än yta. Vilket inte går hand i hand med att bry sig om sitt yttre. Det tror jag inte Singo menade heller.

Och inlägget läste jag som mest skoj. Hon drev ju med sig själv i samma inlägg.

Du skrev att du visste många tjejer som gjorde det, och det kan du faktiskt inte ha nån aning om. Intresset för utseenderelaterade saker är knappast ett bevis på att någon bryr sig mindre om hur den beter sig.

Jag har gjort iakttaganden som säger annorlunda. Men det behöver vi inte gå djupare på just här och nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 228
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat