Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast varför kom social acceptans på tal då om det inte är relevant i diskussionen?

Vad man har att erbjuda beror väl på vem man erbjuder sig själv till och vad denne gillar.

Mitt "nej absolut inte" var alltså ett svar på din fråga och inte att social acceptans inte har med saken att göra.

Jag avslutar här då det känns som att jag upprepar mig i varje inlägg.

Fast hon skrev ju inte att alla tjejer som bryr sig om hur de ser ut bryr sig mer om det än insida. Hon skrev att vissa tjejer bryr sig mer om utsida än insida.

Och ja såna finns faktiskt en del i vissa kretsar. Jag har umgåtts en hel del med såna. Men de har av förklarliga skäl förblivit vänners vänner iom att jag, om än ytlig, vill ha mer än bara yta.
Och vissa är på allvar inte intresserade av det.
I vissa kretsar finns många såna.

Tyvärr har de väl blivit så pga hur samhället driver på att kvinnor ska se ut på vissa sätt. Att vissa saker är viktiga(yta, makt, pengar, etc).

Jag är mkt intresserad av mode, smink etc och har i perioder då jag haft mer tid levt mkt i sån värld. Så att vara intresserad av det ser jag inte som negativt.
Jag har vänner som har sånt som både hobby och yrke och är fantastiskt empatiska, intelligenta, roliga.
Men det finns de som skiter fullständigt i annat än yta. Vilket inte går hand i hand med att bry sig om sitt yttre. Det tror jag inte Singo menade heller.

Och inlägget läste jag som mest skoj. Hon drev ju med sig själv i samma inlägg.

Du sätter fingret på hur jag tänker.

Och ja, jag drev med mig själv lite. Det var tanken.

Du skrev att du visste många tjejer som gjorde det, och det kan du faktiskt inte ha nån aning om. Intresset för utseenderelaterade saker är knappast ett bevis på att någon bryr sig mindre om hur den beter sig.
Jag vet också många tjejer som är sådana, likväl som jag känner många som inte är det. Så självklart kan jag veta det precis som alla andra kan veta det, eller har andra uppfattningar utifrån vilka slags människor de stöter på.

Du skrev att du visste många tjejer som gjorde det, och det kan du faktiskt inte ha nån aning om. Intresset för utseenderelaterade saker är knappast ett bevis på att någon bryr sig mindre om hur den beter sig.

Har man umgåtts länge nog med dem kan få höra dem tala om sånt. Ofta.
Det är ju fullt rimligt att Singo varit med om just detta upprepade gånger ihop med att hon dessutom kanske inte suger helt på att läsa folk och se om det är ett inövat tal eller faktiskt känns som det stämmer.

Jag har iaf upplevt det just så med en del. Och har vänner som upplevt detsamma.
I vissa kretsar stöter man lättare på såna än annars.

Här där jag bor nu och i de kretsar jag rör mig i främst nu är de snudd på obefintliga. Men då jag bodde i Sthlm och umgicks med andra folk fanns det absolut en del.

Mitt "nej absolut inte" var alltså ett svar på din fråga och inte att social acceptans inte har med saken att göra.

Jag avslutar här då det känns som att jag upprepar mig i varje inlägg.

Då är jag med! Fast.. faller inte argumentationen lite då? Om det tas upp att det är skillnad på träningsfixering vs. utseendefixering i diskussionen, och jag frågar om man då inte bör uttrycka att X som är mindre socialt accepterat är tråkigt (p.g.a redan utsatthet p.g.a bristen av social acceptans) och får svaret "absolut inte". Innebär det inte då att det är okej att uttrycka att X är tråkigt, vilket precis är det jag gjort? :confused: Som uppenbarligen inte var okej enligt många i tråden. Sorry för snurrigt inlägg.

Ja, jag känner lite samma :p

Det är ju fullt rimligt att Singo varit med om just detta upprepade gånger ihop med att hon dessutom kanske inte suger helt på att läsa folk och se om det är ett inövat tal eller faktiskt känns som det stämmer.

Jag har iaf upplevt det just så med en del. Och har vänner som upplevt detsamma.

Här där jag bor nu och i de kretsar jag rör mig i främst nu är de snudd på obefintliga. Men då jag bodde i Sthlm och umgicks med andra folk fanns det absolut en del.
Jag har också umgåtts i kretsar där jag upplevt att utseende är väldigt viktigt och ett stort intresse. Men jag har ingen uppfattning om ifall dessa människor la mindre energi på sitt beteende än vad andra gör, hur skulle jag kunna veta det? Jag tyckte för all del att smink och mode är skittråkigt, och därav inte så intresserad av att umgås med människor som har det som största intresse. Men därifrån till att "många tjejer" med utseenderelaterade intressen skulle lägga mindre energi på hur det "beter sig"?

Ja, det är en viss krets där detta förekommer. Senast igår på en fest gick vi in i en lokal och en bekant till mig lutade sig emot mig och sa "Jag tror att du är den enda tjejen här utan Restylane i läpparna". Jag tittade mig omkring och såg att detta nog stämde. Nu tycker jag att det var en dryg och dömande kommentar av den här personen. Jag kände flera härliga människor på den här festen, med eller utan Restylane så jag tycker att det var onödigt att säga på det där sättet. Men, de personer jag har pratat om i den här diskussionen befinner sig också i just detta umgänge. Det är en speciell klientel på just de festerna, och det finns en anledning till att jag går mer sällan. Sen ska jag säga att grabbarna på de här festerna är ytterst förtjusta i dessa tjejer, och jag blir sällan raggad på som inte bemödar mig lika mycket med mitt utseende :p Apropå vad man har att erbjuda och inte, beror ju som sagt på vem man erbjuder.

Jag har också umgåtts i kretsar där jag upplevt att utseende är väldigt viktigt och ett stort intresse. Men jag har ingen uppfattning om ifall dessa människor la mindre energi på sitt beteende än vad andra gör, hur skulle jag kunna veta det? Jag tyckte för all del att smink och mode är skittråkigt, och därav inte så intresserad av att umgås med människor som har det som största intresse. Men därifrån till att "många tjejer" med utseenderelaterade intressen skulle lägga mindre energi på hur det "beter sig"?

Det jag refererar till i detta fall är bland annat tjejer som betett sig illa mot killar som raggat på dem. Gett dem en sval blick och sedan uttryckt att de är alldeles för snygga för honom och att han "borde fattat det". Fnissa lite bakom ryggen när han går. Exempelvis. Samma tjejer som kommenterat andra tjejers utseenden och kläder på ett överlägset sätt och nedlåtande sätt. Ja, sådana saker där jag drar en koppling mellan hur personen i fråga själv ser ut och hur de betett sig i vissa lägen (eftersom denne själv verkar göra det).

Vissa av dem talar ju om att de skiter i insida/hur de beteer sig och att yta är allt.
Verkar de mena det(genom både hur de säger det och hur de sen uppför sig mot en och andra i upprepade möten) kan man ju anta att de faktiskt engagerar sig mer i yttre än annat.
Så enkelt kan det vara.
Och tack och lov är det långt från alla som bryr sig mycket om sitt yttre som är såna. Men i vissa kretsar finns många såna.
Antar att det blir lite klick-igt iom att de flesta vill ha mer och väljer att inte bli vän med såna som endast fokuserar på yta.

Vissa av dem talar ju om att de skiter i insida/hur de beteer sig och att yta är allt.
Verkar de mena det(genom både hur de säger det och hur de sen uppför sig mot en och andra i upprepade möten) kan man ju anta att de faktiskt engagerar sig mer i yttre än annat.
Så enkelt kan det vara.
Och tack och lov är det långt från alla som bryr sig mycket om sitt yttre som är såna. Men i vissa kretsar finns många såna.
Antar att det blir lite klick-igt iom att de flesta vill ha mer och väljer att inte bli vän med såna som endast fokuserar på yta.

Ja precis. Så enkelt (och tydligt) kan det faktiskt vara i vissa lägen.

Ja, det är en viss krets där detta förekommer. Senast igår på en fest gick vi in i en lokal och en bekant till mig lutade sig emot mig och sa "Jag tror att du är den enda tjejen här utan Restylane i läpparna". Jag tittade mig omkring och såg att detta nog stämde. Nu tycker jag att det var en dryg och dömande kommentar av den här personen. Jag kände flera härliga människor på den här festen, med eller utan Restylane så jag tycker att det var onödigt att säga på det där sättet. Men, de personer jag har pratat om i den här diskussionen befinner sig också i just detta umgänge. Det är en speciell klientel på just de festerna, och det finns en anledning till att jag går mer sällan. Sen ska jag säga att grabbarna på de här festerna är ytterst förtjusta i dessa tjejer, och jag blir sällan raggad på som inte bemödar mig lika mycket med mitt utseende :p Apropå vad man har att erbjuda och inte, beror ju som sagt på vem man erbjuder.

Ja, man gillar ju olika saker.

För mig som inte är emot skönhetsingrepp och inte tycker träning elller smink är boring i sig blir det boring när det är det enda de bryr sig om, hur man värderar folk etc.
Jag pallar inte höra "den borde besöka dr Blabla" eller bara prata om hur snygg väska någon har.
Det är ju inte bara det att man kallpratar utan att släppa in på djupet. Det kan vara väldigt frispråkigt om ev egna problem och känslor. Men det kretsar kring utseendehets och en känsla av att värderas för sitt yttre främst.
Jag blir ledsen iom att de flesta av dem sällan verkar trivas med sin tillvaro.
Och det baserar jag på vad de själva berättar om hur de mår. Inte några egna antaganden eller värderingar kring deras val.

Det är väldigt konstigt att du kritiserar @Singoalla för hennes erfarenheter kring ytliga människor, bara för att du inte kunnat veta hur de du träffat la sin energi. :cautious:

Ja, man gillar ju olika saker.

För mig som inte är emot skönhetsingrepp och inte tycker träning elller smink är boring i sig blir det boring när det är det enda de bryr sig om, hur man värderar folk etc.
Jag pallar inte höra "den borde besöka dr Blabla" eller bara prata om hur snygg väska någon har.
Det är ju inte bara det att man kallpratar utan att släppa in på djupet. Det kan vara väldigt frispråkigt om ev egna problem och känslor. Men det kretsar kring utseendehets och en känsla av att värderas för sitt yttre främst.
Jag blir ledsen iom att de flesta av dem sällan verkar trivas med sin tillvaro.
Och det baserar jag på vad de själva berättar om hur de mår. Inte några egna antaganden eller värderingar kring deras val.

Jag har inte kommit det här gänget så nära inpå att jag fått någon uppfattning av hur de själva mår. Men utifrån mitt eget perspektiv tycker jag ju att det är sorgligt att utseendehetsen är så stark. Jag är som sagt också intresserad av yta, men det finns ju grader i det hela.

Det är, som du säger, inte särskilt svårt att lista ut vad som är viktigt för en person när allt snack handlar om sitt eget och andras utseenden. Det betyder som sagt inte att personen helt saknar djup, eller andra intressen. Men det är viktigt för personen till den grad att jag själv ruttnar i samtalen.

Det jag refererar till i detta fall är bland annat tjejer som betett sig illa mot killar som raggat på dem. Gett dem en sval blick och sedan uttryckt att de är alldeles för snygga för honom och att han "borde fattat det". Fnissa lite bakom ryggen när han går. Exempelvis. Samma tjejer som kommenterat andra tjejers utseenden och kläder på ett överlägset sätt och nedlåtande sätt. Ja, sådana saker där jag drar en koppling mellan hur personen i fråga själv ser ut och hur de betett sig i vissa lägen (eftersom denne själv verkar göra det).
Jo sådana rötägg har man råkat på ett antal gånger!

Jo sådana rötägg har man råkat på ett antal gånger!

Ja, så himla illa! Sånna som man vill ruska om och säga att jag vet att du ser ut som en skänk från ovan (:p) men det ger dig inte rätten bete dig illa mot människor. Peta ner dom från den där höga hästen.

Ursäkta om jag minns fel nu, men var det inte du som luftade i tråden att du var för snygg för nån snubbe?

Ursäkta om jag minns fel nu, men var det inte du som luftade i tråden att du var för snygg för nån snubbe?

Nä, det sa jag aldrig. Jag skulle aldrig tänka så om någon. Jag luftade att jag hade vänner som kunde tänka så, vilket blev en förbaskat förstorad och intrasslad debatt i tråden av precis samma anledning som nu. Personer som läser in egna saker i mina inlägg.

Så enkelt kan det vara.
Jag har nog aldrig stött på någon som sagt rakt ut att de skiter hur de beter sig, men jag har hört liknande formuleringar men inte bara från de som är måna om yta utan även från t.ex. hästfolk. Folk som "hatar människor" och "skiter i om nån tar illa upp". Men då tänker jag inte att problemet är att de är för engagerade i hästar, och borde fokusera mindre på hästar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 228
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat