Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror man gör ett enormt feltänk om man förutsätter att alla människor uttrycker såna privata känslor till folk.

Fast vem har sagt att det handlar om privata känslor? Om en person till 80% pratar om saker som har med utseende att göra så kommer jag göra ett antagande om att personen är intresserad av utseende. Likväl som om en person pratar om sin häst, hund, politik eller inredning så kommer jag anta att diverse topic ligger i personens intresse.

Man ska vara snygg jämt men man får inte lägga för mycket engagemang på utseendet. Hur kvinnor än gör så är det fel. Att lägga mycket engagemang på utseendet innebär inte automatiskt mindre på beteende.

Tänk så olika man kan vara och resonera. Själv har jag mest sett och varit tillsammans med stallkvinnor/tjejer och "snygg jämt" kan man inte anklaga de flesta för. ;). Svettiga efter ett ridpass för tränare på banan är ju sååå sexigt :p.

Sitter definitivt inte i det. Men såklart jag är ju man som nån anklagande sa, vad vet jag?
:angel:

Fast vem har sagt att det handlar om privata känslor? Om en person till 80% pratar om saker som har med utseende att göra så kommer jag göra ett antagande om att personen är intresserad av utseende. Likväl som om en person pratar om sin häst, hund, politik eller inredning så kommer jag anta att diverse topic ligger i personens intresse.
Som sagt- bara för att nån på en klubb pratar smink med dig istället för politik betyder det inte att det är en människa som bara bryr sig om smink. Man kan bry sig om smink och annat också och välja sina tillfällen för när man pratar om vad.

Men det gissar jag att du fattar så vi behöver nog inte diskutera det vidare.

Folk får väl syssla med vad de vill men som jag skrev, det är inte heller mitt ansvar att tycka att det är intressant. Jag är ingen diktator som säger vad människor ska värdera, herregud. Jag säger bara att personer som fokuserar mer på hur de ser ut än hur de beter sig är i mitt tycke ofta tråkiga. Kille som tjej.

Det finns alltid folk som kommer tycka att man är svintråkig, oavsett hur mycket personlig utveckling man sysslar med. Att du då väljer att ta tjejer som lägger för mycket tid på sitt utseende framför sin personlighet (enligt dig) som exempel känns sådär fräscht faktiskt.

Vad du tycker är intressant eller ej är inte vad jag bemöter här.

Så märklig grej att ens reflektera över eller liksom värdera. "Nu måste jag lägga lite mer tid på personlig utveckling så att jag inte framstår som ytlig"? Eller (gud förbjude) tråkig.

@Singoalla hur värderar/mäter du respektive kategori? Varför är det viktigt för dig att den ena sidan överväger?
Jag önskar att det vore en märklig grej att reflektera över, men jag vet många tjejer som resonerar så. För att vissa har fått höra att det är viktigt att vara söt/snygg när de är yngre men när de blir äldre r det annat som värderas högre. Eller så förstår de sent att det är personlighet som kommer att ta dem närmare deras mål. Jag har själv också varit där faktiskt. Men lite omvänt. Är uppvuxen i ett ytligt litet område med inställningen att det viktigaste är att prestera, men senare i livet fattade jag att det är viktigare att vara ärlig, varm och generös. Det är inte helt lätt att ställa om till tyvärr. Och jag har flera vänner som gjort samma resa, så nog finns det flera som reflekterar över sånt..

Som sagt- bara för att nån på en klubb pratar smink med dig istället för politik betyder det inte att det är en människa som bara bryr sig om smink. Man kan bry sig om smink och annat också och välja sina tillfällen för när man pratar om vad.

Men det gissar jag att du fattar så vi behöver nog inte diskutera det vidare.

Det klart jag förstår det. Det här är tjejer jag med jämna mellanrum träffar och har fått en uppfattning av många möten.

Tänk så olika man kan vara och resonera. Själv har jag mest sett och varit tillsammans med stallkvinnor/tjejer och "snygg jämt" kan man inte anklaga de flesta för. ;). Svettiga efter ett ridpass för tränare på banan är ju sååå sexigt :p.

Sitter definitivt inte i det. Men såklart jag är ju man som nån anklagande sa, vad vet jag?
:angel:
Hur du missat hur mycket skit kvinnor får för utseendet? Exempel.

Det finns alltid folk som kommer tycka att man är svintråkig, oavsett hur mycket personlig utveckling man sysslar med. Att du då väljer att ta tjejer som lägger för mycket tid på sitt utseende framför sin personlighet (enligt dig) känns sådär fräscht faktiskt.

Vad du tycker är intressant eller ej är inte vad jag bemöter här.

Fast jag skriver ju om vad jag själv tycker är intressant och inte. Så om du inte bemöter det, vad är det du bemöter?

Det klart jag förstår det. Det här är tjejer jag med jämna mellanrum träffar och har fått en uppfattning av många möten.
Okej..? Det betyder inte att det de pratar med dig om är deras enda intressen eller det enda de tänker på :).

Okej..? Det betyder inte att det de pratar med dig om är deras enda intressen eller det enda de tänker på :).

Nej, jag har inte sagt att det är deras enda intressen. Jag har sagt att det, i våra möten, tagit upp tillräckligt stor del av samtalen för att jag ska tycka att de är tråkiga att hänga med.

Nej, jag har inte sagt att det är deras enda intressen. Jag har sagt att det, i våra möten, tagit upp tillräckligt stor del av samtalen för att jag ska tycka att de är tråkiga att hänga med.
Ja man kan ju inte klicka med alla :). Vad jag fortfarande inte fattar är varför du känner att du behöver dissa andra tjejer för att hissa dig själv? Känns sunkigt. Men du ville inte förklara så jag släpper det.

Fast jag skriver ju om vad jag själv tycker är intressant och inte. Så om du inte bemöter det, vad är det du bemöter?

Att du i princip använder exemplet om utseendetjejerna för att höja dig själv över dem. Annars hade du ju kunnat skriva "killar som bara snackar fotboll" eller dylikt. Och eftersom det är ett sånt jävla nono för tjejer att vara utseendefixerade så blir exemplet så tråkigt, tycker jag.

Där jag ibland rör mig (uteställen och middagar) finns det många (ja, faktiskt många) tjejer som lägger mycket möda på sitt utseende. Det syns tydligt. I de konversationer jag har med dem är utseende (smink, frisörer, kläder osv) ofta ett intressant ämne att prata om. Killars pengar är ett annat intressant ämne att prata om. Jag har sällan något gemensamt med dem så ja, jag tycker att de är tråkiga tjejer och det får jag liksom tycka. Det finns massa tjejer som lägger stor möda på sitt utseende och likväl är intressanta individer. Mitt upplevelse är att vissa är mer intresserade av hur de ser ut än hur de beter sig mot andra, förmodligen p.g.a att de är påverkade av utseendehetsen i vårt samhälle. Men att jag ska tycka att de är roliga och intressanta tjejer är liksom inte mitt ansvar.
Det ena utesluter inte det andra. Det går att vara både väldigt intresserad av smink och kläder och ändå bry sig om hur man beter sig mot andra. Det går att vara totalt ointresserad av smink och kläder och ändå bete sig som skit.

Jag tycker inte alla människor är jätteintressanta. Om nån har katter som största intresse tycker jag inte det är superspännande, men jag går inte och tänker att den där människan nog skulle behöva lägga mer energi på sitt beteende än på katter. Möjligen, om människan beter sig illa, tänker jag att den kanske borde se över sitt beteende - men det har liksom noll och ingenting med katterna att göra.

Svettiga efter ett ridpass för tränare på banan är ju sååå sexigt :p.

Det finns ju rätt många män som tycker det är väldigt sexigt med en kvinna som sliter och släpar med vedhantering, fast jag misstänker att det inte är vedsläpandet i sig som är sexigt utan snarare att man gör det, vet hur man gör, att man har både skillsen och viljan att göra sånt och inte förväntar sig att enbart "någon annan" ska stå för skitgörat.

Så svettiga hästmänniskor är säkert väldigt sexigt för en motpart om den gillar personen i sig ;)

Sen angående ytligt eller inte, så är jag precis som @Singoalla inte något stort fan av att umgås med människor som mest har utseende, smink, kläder, frisörer och sånt som sina största intressen att prata om. Likasamma med såna som enbart snackar dieter, kost, makro, träning. Tråkiga människor sådana och jag uppfattar dem som gräsligt ytliga och utseendefixerande.

Visst, jag är själv rätt mån om hur jag ser ut, sköter om hy, målar naglarna, sminkar mig lite lagom och har kläder jag tycker är fina och som passar på min kropp och jag håller mig i rätt bra form, men det är kanske inte mitt stora intresse här i livet och inget jag tycker är intressant att snacka om nån längre stund, så jag föredrar folk med lite djup under ytan. Lite fåfäng bör man (enligt mig) vara, men det får ju inte bli till den milda grad att det är vad som dominerar ens liv och samtalsämnen.

Att du i princip använder exemplet om utseendetjejerna för att höja dig själv över dem. Annars hade du ju kunnat skriva "killar som bara snackar fotboll" eller dylikt. Och eftersom det är ett sånt jävla nono för tjejer att vara utseendefixerade så blir exemplet så tråkigt, tycker jag.

Fast precis så har jag ju sagt flera gånger i tråden. Senast tyckte jag att det var tråkigt med folk som är tränings-fixerade, det inlägget fick en himla massa likes. Jag tycker att det är tråkigt med min dejt som verkar fixerad vid mitt utseende. Nu tycker jag det är tråkigt med folk som är utseendefixerade. Som jag skrev så är jag själv fåfäng så det handlar inte alls om det. Men det har jag ju redan förklarat.

Senast ändrad:
Det räcker väl med att säga att man inte delar deras intressen eller att man tycker att man sällan uppskattar konversationer med sådana människor, man behöver inte lägga in värdeord tycker jag.

Man har olika prioriteringar och intressen men vilket som är objektivt mer intressant eller viktigt tänker inte jag sätta mig som domare för.

Det ena utesluter inte det andra. Det går att vara både väldigt intresserad av smink och kläder och ändå bry sig om hur man beter sig mot andra. Det går att vara totalt ointresserad av smink och kläder och ändå bete sig som skit.

Jag tycker inte alla människor är jätteintressanta. Om nån har katter som största intresse tycker jag inte det är superspännande, men jag går inte och tänker att den där människan nog skulle behöva lägga mer energi på sitt beteende än på katter. Möjligen, om människan beter sig illa, tänker jag att den kanske borde se över sitt beteende - men det har liksom noll och ingenting med katterna att göra.

Ja, det var ju precis det jag skrev? Att det ena inte utesluter det andra. Herregud vad man kan behöva upprepa sig här på Buke ibland :p

Jag tänker inte heller att någon borde lägga si eller så mycket tid på det eller det. Det är väl dennes ensak. Det jag har sagt är att personer som är fixerade vid utseende, även i samtal med andra, i mitt tycke är tråkiga. Sen kan väl dom skita fullständigt i vad jag tycker är kul eller inte.

@Gnist jamen givetvis, jag tror ingen som reagerade gjorde det för att de är så jädra glada i att prata smink dygnet runt ;). Det är andra saker vi reagerar på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 228
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat