Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
OCH NÄR du kände detta obehag så "spelade du ändå med" ? Du fortsatte att hångla med killen men kände dej mer å mer "trängd" ? Det föreföll aldrig dej heller att killen inte förstår att du INTE vill hångla med honom NÄR du hånglar med honom ?

VILKA signaler är det meningen att killen ska snappa upp ? Att du inte vill hångla FAST ni gör det ?

Nej jag tycker fortfarande inte killar måste va tankeläsare i dessa lägen... För det är INGEN...

Killen behövde inte vara tankeläsare han behövde bara förstå ordet nej.

Men för fasen.
Varför hångla med nån man inte har minsta lust till, tycker är obehaglig och allmänt bara ointresserad av???
Jag skulle aldrig komma på tanken ens , men ni andra som tycker det är en kalasbra idé får väl tycka det.
Herregud :eek:

Herregud på dig själv. Vem tycker idén är kalasbra?
Hon kanske ville hångla men inte mer.

Har du fattat hur utsatt en tjej kan bli? Helt plötsligt när snubben som brukligt i kompiskretsen följer till dörren blir läskig? Fattar du vad det kan göra med en?

Kan väll stoppa denna diskussion något med att säga att han idag kontaktade mig. Jag skrev som det var, att jag inte ville ses pga orsaker jag redan skrivit om i tråden och att jag tycker att vi stannar vid vad som hände i fredags och lämnar detta. Han bad om ursäkt och höll med om att vi stannar det hela, vilket känns skönt.

Hade lite tankar om pågående diskussion här men eftersom @Masqueradee verkar vilja avsluta så ska jag inte släpa den vidare. Det mesta viktiga har redan sagts så jag vill bara säga kram till @Masqueradee och skönt att situationen inte blev värre än den blev, och skönt att ni har haft kontakt kring det nu i efterhand. Fy för sånna snubbar.

Jag har precis legat i soffan och druckit kaffe och förklarat vänsterfeminismen för Mr. Smart pants. Han är som sagt insatt i politik men förstår sig inte på FI. Jag är mittenorienterad politiskt och han höger, och jag förklarade vad FI vill och varför. Hur dom tänker och vilka poänger jag tycker att dom har. Det slutade med att han tackade mig för att jag förklarat på ett sätt som han förstår, och att han nu har mycket större förståelse för deras politik. Det kändes jättekul att ge någon nya perspektiv, och jag är alltid imponerad av folk som kan hålla med i sakfrågor och ge cred till andra partier trots att ens egna politiska ståndpunkt ligger väldigt långt ifrån i grunden. Eller som han själv säger - "Det tyder på bristande intelligens att inte kunna se saker från fler synvinklar."

...och jag går mellan glädje och nojande. FAN vad jobbigt det är med nya bekantskaper - potentiella partners.
Min date åkte till annan ort till sina döttrar och barnbarn under helgen, och jag önskade honom en bra helg…”men kanske vi hörs” sa jag. ”Ja det gör vi säkert!!”, sa han. Jag skickade ett sms igår…men han svarade inte. Idag frågade jag när han kommer hem och att jag kan bjuda på äppelpaj. …men då skrev han att det skulle vara gott, men att han kommer hem först morgon.... Varken mer eller mindre.
Nu är jag skraj och nojig…och lite småtrött på att hans tuffa livsschema är det som styr när vi kan träffas. Känner nu att jag slutar komma med förslag, för jag avskyr att få "nobben".
I torsdags sade han också att han är lite försiktig för att han har blivit bränd. Hmm...jo jag förstår...och det är helt ok att vi tar det lugnt - jag gillar det t.o.m, men man KAN skicka meddelanden eller ringa också då man är på annan ort. Man behöver inte göra det hela tiden, men nåt litet. Vi hörs ju/han ringer ju varje dag då han är hemma :confused::crazy:

Kan väll stoppa denna diskussion något med att säga att han idag kontaktade mig. Jag skrev som det var, att jag inte ville ses pga orsaker jag redan skrivit om i tråden och att jag tycker att vi stannar vid vad som hände i fredags och lämnar detta. Han bad om ursäkt och höll med om att vi stannar det hela, vilket känns skönt.

Vad skönt! Sen är det ju inte ditt fel att han inte fattade/ville fatta men om du generellt tycker det är svårt att freda sig är det väl bra att försöka hitta strategier? Det är inte ditt fel att han är ett arsle, men att för sin egen skull hitta sätt att hantera arslen på är bra.

Apropå intressen som är dealbreakers. Jag hittade en fantastiskt tilltalande man på Tinder, han såg jättesympatisk ut verkligen... En sån där ovanligt intressant en. Swipade runt i albumet och instagram. Och jaha. Basejumping och Wingsuit-flygande är uppenbarligen hans grej. Jag förstår varför han är singel. ;)

Där går min gräns!

Och jag har varit på Liseberg. Blir inte riktigt klok på om vi flörtar eller bara retas rent vänskapligt. Men eftersom jag är okej med vilket som och vi vara träffats två gånger funderar jag inte så mycket över saken. Jag har roligt i hans sällskap och han vill göra saker, vilket jag tycker är suveränt eftersom jag annars mest är hemma med hundarna.

När det gäller min mer intensiva kontakt så har vi inte hörts på 5 dagar vilket är ovanligt. Jag funderar på om jag ska se om det bara rinner ut i sanden (fast det känns ändå elakt) eller ta tag i saken och berätta att det inte fungerar (fast det känns konstigt när vi inte hörts).

Apropå intressen som är dealbreakers. Jag hittade en fantastiskt tilltalande man på Tinder, han såg jättesympatisk ut verkligen... En sån där ovanligt intressant en. Swipade runt i albumet och instagram. Och jaha. Basejumping och Wingsuit-flygande är uppenbarligen hans grej. Jag förstår varför han är singel. ;)

Där går min gräns!
Haha! Tycker det låter som en kul typ.

Jag trodde min gräns gick vid jägare, men tydligen inte :angel: :D

Där går min gräns!
Vad är Det? Intressena alltså?

Haha! Tycker det låter som en kul typ.

Jag trodde min gräns gick vid jägare, men tydligen inte :angel: :D
Säkert en helt fantastisk kille, men med tanke på statistiken över antal dödsfall i den sporten delat med antal utövare så är jag för orolig av mig för att vilja dejta någon som utövar den.

Men det är ju just nu högst hypotetiskt, jag har ju inte ens swipat honom till höger. ;)

Du får honom!

Där går min gräns!
Varför? :D Har en vän som pysslar med sådant, inga konstigheter alls tycker jag.

Varför? :D Har en vän som pysslar med sådant, inga konstigheter alls tycker jag.
Jag har också haft vänner som sysslar med sånt. Just därför undviker jag det! (Obs, mina vänner lever än, vi har bara förlorat kontakten beroende på att vi bor i olika delar av världen)

Så svaret på varför är alltså mina egna rädslor att förlora någon närstående. Jag har genom åren hållit på med relativt extrem snowboardåkning och även om det också är farligt så är det inte i närheten av så farligt som basejumping. Jag har upplevt tillräckligt mycket elände på grund av det intresset.

Rör man sig i Basejump-kretsar så är brutala olyckor något man får räkna med. Det är en såpass liten miljö att det är stor risk att någon man känner drabbas förr eller senare.

Senast ändrad:
Haha, dessvärre har jag ju redan avslöjat att det inte ger någon fördel hos mig det här med superlikes :D Men du lär väl dyka upp när jag swipar iaf! :) Nu har jag visserligen inte vart inne på ett tag.
Haha, inte för att jag tror du skulle swipa höger på mig! Du är ju 9-10 och jag en 5:a typ ;). Men om du ser en kille med ett stort berg bakom så är det jag. Skulle du få upp mig kanske du kan ge mig lite feedback på min profil .

• Gilla
Reactions: ptr
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 228
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat