Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är vad du skriver. Sluta tramsa och stå för det istället. Du med @vallhund . Ni tycker tjejer är ansvariga för huruvida män överskrider deras gränser eller ej.

Own it.

Nej jag anser att det finns 2 sidor av hur man kan se på en situation...

Tramsar inte ett skit... Att få det här till att jag skuldbelägger våldtäktsoffer är enbart hos dej... JAG anser det definitivt inte... VEM SOM kan bli våldtagen.
Men killen i detta fallet är nog inte en våldtäktsman. (observa mitt nog inte - kan ju enbart gå på det M skriver vilket ÄR att killen tar nejet) Tjatig ? Ja om nejen kommer med 3 sekunders mellanrum. Men om de kommer efter upprepade hångel så nej...

Jag har suttit och följt detta nu och är helt mörkrädd. Ett nej är ett nej, mer ska inte behövas. Bara för att man hånglar en stund betyder det inte ändrat sig angående att komma in, och att fråga FEM ggr, ingen gång ska behövas. Hade @Masqueradee ändrat sin åsikt så får väl HON säga det, inte behöva utstå att bli tjatade på.

Herregud...

Kan säga att jag varit i liknande sist, där jag upplevde obehag, tjat om att få komma in, vilja ses osv. Och jag har där och då gjort som du om inte killen fattar vinken, helt enkelt "spela" med om att ses osv för att komma ur situationen.

Ja uppenbarligen så kan jag tydligen göra mej så tydlig att killar inte behöver ifrågasätta mina personliga gränser...
Om killar inte är helt jävla toksäkra på att de fått ett "ja", då ska de låta bli. Det spelar ingen roll hur otydlig tjejen är eller hur mycket "dubbla signaler" hon skickar ut. Ett icke-ja är ett nej, eller borde åtminstone vara så...

Jag har suttit och följt detta nu och är helt mörkrädd. Ett nej är ett nej, mer ska inte behövas. Bara för att man hånglar en stund betyder det inte ändrat sig angående att komma in, och att fråga FEM ggr, ingen gång ska behövas. Hade @Masqueradee ändrat sin åsikt så får väl HON säga det, inte behöva utstå att bli tjatade på.

Herregud...

Kan säga att jag varit i liknande sist, där jag upplevde obehag, tjat om att få komma in, vilja ses osv. Och jag har där och då gjort som du om inte killen fattar vinken, helt enkelt "spela" med om att ses osv för att komma ur situationen.
OCH NÄR du kände detta obehag så "spelade du ändå med" ? Du fortsatte att hångla med killen men kände dej mer å mer "trängd" ? Det föreföll aldrig dej heller att killen inte förstår att du INTE vill hångla med honom NÄR du hånglar med honom ?

VILKA signaler är det meningen att killen ska snappa upp ? Att du inte vill hångla FAST ni gör det ?

Nej jag tycker fortfarande inte killar måste va tankeläsare i dessa lägen... För det är INGEN...

OCH NÄR du kände detta obehag så "spelade du ändå med" ? Du fortsatte att hångla med killen men kände dej mer å mer "trängd" ? Det föreföll aldrig dej heller att killen inte förstår att du INTE vill hångla med honom NÄR du hånglar med honom ?

VILKA signaler är det meningen att killen ska snappa upp ? Att du inte vill hångla FAST ni gör det ?

Nej jag tycker fortfarande inte killar måste va tankeläsare i dessa lägen... För det är INGEN...

Men jisses.

Nej jag anser att det finns 2 sidor av hur man kan se på en situation...

Tramsar inte ett skit... Att få det här till att jag skuldbelägger våldtäktsoffer är enbart hos dej... JAG anser det definitivt inte... VEM SOM kan bli våldtagen.
Men killen i detta fallet är nog inte en våldtäktsman. (observa mitt nog inte - kan ju enbart gå på det M skriver vilket ÄR att killen tar nejet) Tjatig ? Ja om nejen kommer med 3 sekunders mellanrum. Men om de kommer efter upprepade hångel så nej...

Hon hade ju redan svarat på att han inte fick följa med in men att hon ville hångla ute. Hade hon ändrat sig så hade hon sagt det, hur jävla korkad är man om man frågar fem gånger efter att hon redan svarat på det tydligt en första gång.

Jag sa ja till hångel inget mer, sa tydligt att nej du får inte komma in med. Så enkelt är det?
Hångel är inte sex? Man ska kunna hångla utan att det ska leda till något annat.
Denna kille jag nämnde tjatade om att få komma in, sa tydligt nej till det. Han tjatade igen och frågade om vi kunde ses en annan gång. Sa ja för att bli av med honom

Alltså ärligt men jag förstår inte hur du resonerar, hångel är just hångel och betyder inte att jag vill ha sex, jag ville hångla men inget mer?

Jag sa ja till hångel inget mer, sa tydligt att nej du får inte komma in med. Så enkelt är det?
Hångel är inte sex? Man ska kunna hångla utan att det ska leda till något annat.
Denna kille jag nämnde tjatade om att få komma in, sa tydligt nej till det. Han tjatade igen och frågade om vi kunde ses en annan gång. Sa ja för att bli av med honom

Alltså ärligt men jag förstår inte hur du resonerar, hångel är just hångel och betyder inte att jag vill ha sex, jag ville hångla men inget mer?

Hur jag resonerar ? Jag förstår inte hur ni resonerar...
Ni säger ju JA fast ni menar nej...

Hur många JA behövs för att ni ska säga nej ?

Hur jag resonerar ? Jag förstår inte hur ni resonerar...
Ni säger ju JA fast ni menar nej...

Hur många JA behövs för att ni ska säga nej ?

När man sagt nej upprepade gånger och vill ut ur situationen som uppstått och har en påstridig Karl som uppenbarligen inte förstår att man tydligt säger nej till att få komma in. En karl som är bra mycket större än vad man själv är om som uppenbarligen inte ger sig, vad gör man då menar du? Lappar till honom? Upprepar sig ytterligare ggr? Då är det jäkligt mkt enklare att säga ja till att ses en annan dag för att komma ur situationen.

Men för fasen.
Varför hångla med nån man inte har minsta lust till, tycker är obehaglig och allmänt bara ointresserad av???
Jag skulle aldrig komma på tanken ens , men ni andra som tycker det är en kalasbra idé får väl tycka det.
Herregud :eek:

Men varför ????
Vill jag hångla o skita i det kan jag väl gå in o hångla med min hund och säga tack o hej.

Men för fasen.
Varför hångla med nån man inte har minsta lust till, tycker är obehaglig och allmänt bara ointresserad av???
Jag skulle aldrig komma på tanken ens , men ni andra som tycker det är en kalasbra idé får väl tycka det.
Herregud :eek:

För att kanske undvika jobbiga/våldsamma situationer?
Du är väl man?

Om så, så har du nog inte varit i de jobbiga situationerna vi kvinnor kan ställas mot ibland.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 228
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat