Fast hånglet kan ju tas som och bli ett problem så det skulle du ha gett fan i.
Men gå och dra något gammalt över dig. Om hon vill hångla så får hon väl hångla med snubben? Att säga att man vill hångla betyder inget annat än att hångla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast hånglet kan ju tas som och bli ett problem så det skulle du ha gett fan i.
Varför ska hon ge fan i det? Vill hon hångla med någon som vill hångla med henne, då är det ju bara att passa på.Fast hånglet kan ju tas som och bli ett problem så det skulle du ha gett fan i.
Eh... Ursäkta?! Jag ville inte ha med honom in, men hade inte några problem med att hångla, trodde jag. Jag anser i alla fall att man ska kunna hångla så jävla mycket man vill utan att det ska förväntas att det ska leda till något mer, vilket jag till och med var tydlig med innan jag ens sa ja till att hångla.Fast hånglet kan ju tas som och bli ett problem så det skulle du ha gett fan i.
Förlåt, inte min mening att high-jacka hela tråden ^^
Eh... Ursäkta?! Jag ville inte ha med honom in, men hade inte några problem med att hångla, trodde jag. Jag anser i alla fall att man ska kunna hångla så jävla mycket man vill utan att det ska förväntas att det ska leda till något mer, vilket jag till och med var tydlig med innan jag ens sa ja till att hångla.
Så jag håller med @Tonto , gå och dra något gammalt över dig!
Fortsätter avbrottet och meddelar att promenaden med kollegan igår var trevlig och idag åkte jag med honom till Stockholm ist för tåg. Båda skulle dit av olika anledningar och vi fick två timmars resa och en lunch ihop.Avbryter lite här i diskussionen.
Har bokat in en träff med en ny snubbe på tisdag![]()
Men om du står utanför din ytterdörr å hånglar så är det klart killen undrar om han får följa med in... Nu tyckte du inte så... Du börjar få kalla "fötter" men hånglar vidare...
NEJ är ett nej MEN du tycker inte själv du ger dubbla signaler ?
Du säger nej men hånglar... Alltså säger du ju ja med "kroppspråket" ...
Du har även tidigare sagt att du tycker det är enklare att ha sex än säga nej.
Sen blir jag även ledsen över din "manssyn" enligt dej kan en kille inte ta ett nej...
TRO MEJ de kan de !!! Men ärligt du måste PROVA...
DU MÅSTE TA TAG i dej själv... Du kan ju omöjligt va nöjd med att alla inkräktar på dej som du låter de göra ? Du är den enda som kan ändra på det här "mönstret" du beskriver om dej själv.
Det här är ingen skuldbeläggning... Det är fakta...
OM jag va du skulle jag försöka prata med någon om din konflikträdsla och nåt som låter som dålig självbild där du inte tycker du är värd att ta på allvar... För just nu är det förvisso många här på buke som tar dej på allvar... men uppenbarligen inte de du möter irl...
Som nån sa tidigare killar är inte tankeläsare. De är KÅTA ja, men inte tankeläsare...
NEJ är ett nej MEN du tycker inte själv du ger dubbla signaler ?
Du säger nej men hånglar... Alltså säger du ju ja med "kroppspråket" ...
Du har även tidigare sagt att du tycker det är enklare att ha sex än säga nej.
Men alltså, om någon jag hånglar med ger mig dubbla signaler - inte sjutton fortsätter jag hångla med denne ovh dessutom försöker tjata mig till mer än så? Jag avbryter ju såklart och kollar om det här verkligen är vad personen vill, allt annat är ju helt uppåt väggarna. Det är inte särskilt svårt att avbryta grejer liksom, för att kolla så att det verkligen finns samtycke.Men om du står utanför din ytterdörr å hånglar så är det klart killen undrar om han får följa med in... Nu tyckte du inte så... Du börjar få kalla "fötter" men hånglar vidare...
Att säga ja till en sak betyder inte ja till allt.
Dubbla signaler eller ej, nog fan ska ett uttalat "nej" räcka. Varför skulle kroppspråket säga "ja" till att följa med upp i lägenheten bara för att de hånglade? Varför skulle inte mannen kunna förstå att det var just så, att hon ville hångla men inte mer? Så jävla konstigt är det ju inte.
(Ursäkta svordomarna, men jag blir faktiskt arg när folk tänker "ja = ja till allt")
Nu tror jag att @Malibu_Stacy , @Killaloe och @Red_Chili sammanfattat det hela väldigt bra. Jag förstår att han frågar, det gör jag, det hade jag också antagligen gjort. Men hade jag frågat fem gånger? Troligtvis inte. Jag sa nej till att han fick komma in, sen sa jag ja till att hångla men inget mer än så. Och jag ska fan ha kunnat tryckt upp honom mot väggen och hånglat upp honom (något som han uttryckligen bad mig att göra), men det rättfärdigar ändå inte fjärde frågan om han får följa med in. Det märktes att han försökte tjata sig till någonting jag inte ville. Det om något är ALDRIG okej, det är aldrig okej att tjata sig till någonting!Jag har inte sagt att det är ett ja till att följa med upp... Utan ANLEDNINGEN till att killen TJATAR... Hon säger nej till att följa med in... Killen tar nejet (uppenbarligen) De hånglar, killen frågar igen om han kan komma med in osv... Så JAG ser inte att killen gör nåt fel .. Han tolkar signalerna helt rätt... OCH FRÅGAR om han inte kan få följa med in... FÖR ATT hon hånglar med honom och han vill med in ... Han tar NEJET... VARENDA GÅNG...
Det enda problemet jag ser är hur Masqueradee tolkar det... Hon tolkar det som att hon kommer bli våldtagen... Och det är MITT problem hur jag tolkar det men är ju uppenbarligen ett problem för M med...
Mitt självförsvar i denna situation var att spela med för att undvika en konflikt som (vilket jag är medveten om) kanske skulle ha kunnat blossa upp. Allt var bara strategi. Klart jag säger att han är snygg och att vi kan ses igen för att kunna ta mig ur situationen och kunna hantera den senare när/om han hör av sig för att ses. Konflikträdsla är nog fel uttryck, det jag menade var att jag snarare tar mig ur en situation för att kunna möta samma människa i en annan där jag har bättre utgångspunkt@Masqueradee: Jag tänker inte säga något om hur du hanterade situationen men för din egen skull, gå en kurs i feministiskt självförsvar snarast! Den där situationen kunde ha slutat hur illa som helst och din konflikträdsla ska inte få komma i vägen för att skydda dig själv. Det här säger jag i all välmening, jag har varit med om några rätt jävliga saker med män inblandade och önskar jag hade haft bättre verktyg att försvara mig än vad jag hade då![]()
Tänk så olika man kan se det.Jag har inte sagt att det är ett ja till att följa med upp... Utan ANLEDNINGEN till att killen TJATAR... Hon säger nej till att följa med in... Killen tar nejet (uppenbarligen) De hånglar, killen frågar igen om han kan komma med in osv... Så JAG ser inte att killen gör nåt fel .. Han tolkar signalerna helt rätt... OCH FRÅGAR om han inte kan få följa med in... FÖR ATT hon hånglar med honom och han vill med in ... Han tar NEJET... VARENDA GÅNG...
Det enda problemet jag ser är hur Masqueradee tolkar det... Hon tolkar det som att hon kommer bli våldtagen... Och det är MITT problem hur jag tolkar det men är ju uppenbarligen ett problem för M med...
Måste även svara på detta, när har jag sagt detta?Du har även tidigare sagt att du tycker det är enklare att ha sex än säga nej.
Måste även svara på detta, när har jag sagt detta?Det skulle aldrig falla mig in att ha sex med någon istället för att säga nej! Och vad tror du jag sa nej till varje gång han frågade om han fick komma med in?
![]()
Inte jag heller. Jag orkar inte protestera så mycket, när jag säger nej och tar bort händer osv och det inte lyssnas på så ger jag upp och låter personen ha sex med mig. Tittar bort och tänker på nåt annat tills han är klar.
Jag tror att @corzette blandar ihop dig med bukefalisten som skrev det här tidigare i tråden?