Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast hånglet kan ju tas som och bli ett problem så det skulle du ha gett fan i.
Eh... Ursäkta?! Jag ville inte ha med honom in, men hade inte några problem med att hångla, trodde jag. Jag anser i alla fall att man ska kunna hångla så jävla mycket man vill utan att det ska förväntas att det ska leda till något mer, vilket jag till och med var tydlig med innan jag ens sa ja till att hångla.
Så jag håller med @Tonto , gå och dra något gammalt över dig!

Eh... Ursäkta?! Jag ville inte ha med honom in, men hade inte några problem med att hångla, trodde jag. Jag anser i alla fall att man ska kunna hångla så jävla mycket man vill utan att det ska förväntas att det ska leda till något mer, vilket jag till och med var tydlig med innan jag ens sa ja till att hångla.
Så jag håller med @Tonto , gå och dra något gammalt över dig!

Men om du står utanför din ytterdörr å hånglar så är det klart killen undrar om han får följa med in... Nu tyckte du inte så... Du börjar få kalla "fötter" men hånglar vidare...
NEJ är ett nej MEN du tycker inte själv du ger dubbla signaler ?
Du säger nej men hånglar... Alltså säger du ju ja med "kroppspråket" ...
Du har även tidigare sagt att du tycker det är enklare att ha sex än säga nej.

Sen blir jag även ledsen över din "manssyn" enligt dej kan en kille inte ta ett nej...
TRO MEJ de kan de !!! Men ärligt du måste PROVA...

DU MÅSTE TA TAG i dej själv... Du kan ju omöjligt va nöjd med att alla inkräktar på dej som du låter de göra ? Du är den enda som kan ändra på det här "mönstret" du beskriver om dej själv.

Det här är ingen skuldbeläggning... Det är fakta...
OM jag va du skulle jag försöka prata med någon om din konflikträdsla och nåt som låter som dålig självbild där du inte tycker du är värd att ta på allvar... För just nu är det förvisso många här på buke som tar dej på allvar... men uppenbarligen inte de du möter irl...

Som nån sa tidigare killar är inte tankeläsare. De är KÅTA ja, men inte tankeläsare...

Avbryter lite här i diskussionen.
Har bokat in en träff med en ny snubbe på tisdag :)
Fortsätter avbrottet och meddelar att promenaden med kollegan igår var trevlig och idag åkte jag med honom till Stockholm ist för tåg. Båda skulle dit av olika anledningar och vi fick två timmars resa och en lunch ihop. :)
Vi hann avverka stora och små ämnen och hade inga problem alls att fylla tiden med prat.

@Masqueradee: Jag tänker inte säga något om hur du hanterade situationen men för din egen skull, gå en kurs i feministiskt självförsvar snarast! Den där situationen kunde ha slutat hur illa som helst och din konflikträdsla ska inte få komma i vägen för att skydda dig själv. Det här säger jag i all välmening, jag har varit med om några rätt jävliga saker med män inblandade och önskar jag hade haft bättre verktyg att försvara mig än vad jag hade då :heart

Men om du står utanför din ytterdörr å hånglar så är det klart killen undrar om han får följa med in... Nu tyckte du inte så... Du börjar få kalla "fötter" men hånglar vidare...

Sen blir jag även ledsen över din "manssyn" enligt dej kan en kille inte ta ett nej...
TRO MEJ de kan de !!! Men ärligt du måste PROVA...

DU MÅSTE TA TAG i dej själv... Du kan ju omöjligt va nöjd med att alla inkräktar på dej som du låter de göra ? Du är den enda som kan ändra på det här "mönstret" du beskriver om dej själv.

Det här är ingen skuldbeläggning... Det är fakta...
OM jag va du skulle jag försöka prata med någon om din konflikträdsla och nåt som låter som dålig självbild där du inte tycker du är värd att ta på allvar... För just nu är det förvisso många här på buke som tar dej på allvar... men uppenbarligen inte de du möter irl...

Som nån sa tidigare killar är inte tankeläsare. De är KÅTA ja, men inte tankeläsare...

Fast nu sa hon ju nej flertalet gånger på frågan om han kunde få komma in redan innan de hånglade.
Varför betyder att hångla automatiskt att följa med in?
Det är väl ganska självklart att man ska kunna säga nej till att en kille följer med in men ändå kunna hångla med killen?
Jag har hånglat med många män som jag inte ville ha med hem till mig. Ibland vill man bara prata, ibland vill man bara hålla handen, ibland vill man bara hångla, ibland vill man ha med personen hem men inte ha sex etc. Att säga ja till en sak betyder inte ja till allt.

Dubbla signaler eller ej, nog fan ska ett uttalat "nej" räcka. Varför skulle kroppspråket säga "ja" till att följa med upp i lägenheten bara för att de hånglade? Varför skulle inte mannen kunna förstå att det var just så, att hon ville hångla men inte mer? Så jävla konstigt är det ju inte.

(Ursäkta svordomarna, men jag blir faktiskt arg när folk tänker "ja = ja till allt")

Men alltså, om någon jag hånglar med ger mig dubbla signaler - inte sjutton fortsätter jag hångla med denne ovh dessutom försöker tjata mig till mer än så? Jag avbryter ju såklart och kollar om det här verkligen är vad personen vill, allt annat är ju helt uppåt väggarna. Det är inte särskilt svårt att avbryta grejer liksom, för att kolla så att det verkligen finns samtycke.

Att säga ja till en sak betyder inte ja till allt.

PRECIS SÅ! :up: Så mitt i prick!

Jag och mina nerver :D

Skrev till militären:
"Du får inte ghosta mig... säg bara att du inte vill ses. Eller jobbar du?"

Han:
"Sorry. Vart lite upptagen idag. Jo vi kan ses imorgon"

Tänker direkt att han varit med nån tjej.. älskar min hjärna O_o

Dubbla signaler eller ej, nog fan ska ett uttalat "nej" räcka. Varför skulle kroppspråket säga "ja" till att följa med upp i lägenheten bara för att de hånglade? Varför skulle inte mannen kunna förstå att det var just så, att hon ville hångla men inte mer? Så jävla konstigt är det ju inte.

(Ursäkta svordomarna, men jag blir faktiskt arg när folk tänker "ja = ja till allt")

Jag har inte sagt att det är ett ja till att följa med upp... Utan ANLEDNINGEN till att killen TJATAR... Hon säger nej till att följa med in... Killen tar nejet (uppenbarligen) De hånglar, killen frågar igen om han kan komma med in osv... Så JAG ser inte att killen gör nåt fel .. Han tolkar signalerna helt rätt... OCH FRÅGAR om han inte kan få följa med in... FÖR ATT hon hånglar med honom och han vill med in ... Han tar NEJET... VARENDA GÅNG...
Det enda problemet jag ser är hur Masqueradee tolkar det... Hon tolkar det som att hon kommer bli våldtagen... Och det är MITT problem hur jag tolkar det men är ju uppenbarligen ett problem för M med...

Jag har inte sagt att det är ett ja till att följa med upp... Utan ANLEDNINGEN till att killen TJATAR... Hon säger nej till att följa med in... Killen tar nejet (uppenbarligen) De hånglar, killen frågar igen om han kan komma med in osv... Så JAG ser inte att killen gör nåt fel .. Han tolkar signalerna helt rätt... OCH FRÅGAR om han inte kan få följa med in... FÖR ATT hon hånglar med honom och han vill med in ... Han tar NEJET... VARENDA GÅNG...
Det enda problemet jag ser är hur Masqueradee tolkar det... Hon tolkar det som att hon kommer bli våldtagen... Och det är MITT problem hur jag tolkar det men är ju uppenbarligen ett problem för M med...
Nu tror jag att @Malibu_Stacy , @Killaloe och @Red_Chili sammanfattat det hela väldigt bra. Jag förstår att han frågar, det gör jag, det hade jag också antagligen gjort. Men hade jag frågat fem gånger? Troligtvis inte. Jag sa nej till att han fick komma in, sen sa jag ja till att hångla men inget mer än så. Och jag ska fan ha kunnat tryckt upp honom mot väggen och hånglat upp honom (något som han uttryckligen bad mig att göra), men det rättfärdigar ändå inte fjärde frågan om han får följa med in. Det märktes att han försökte tjata sig till någonting jag inte ville. Det om något är ALDRIG okej, det är aldrig okej att tjata sig till någonting!
Och vadå han "tog nejet", han hade ju liksom inget direkt val. Dörren var ju låst. Hela situationen var så absurd att det var ganska lätt för mig att börja oroa mig över vad som hade hänt när han aldrig gav sig på något så "enkelt" som att få följa med in i lägenheten. Där skulle jag ALDRIG ha haft chansen att "försvara" mig om ett nej inte var tillräckligt svar, utan att han börjat tjata om något annat.

Jag måste bara fråga en fråga.. Denna är speciellt riktad till @corzette samt @ptr och @vallhund som gillat hens inlägg.
För ett par veckor sedan träffade jag en kille. Vi hånglade med varandra och hade det allmänt trevligt. Han började röra mig "där nere" och jag tog bort hans hand för det gjorde ont. Ett par minuter var han tillbaka med handen och jag tog bort den igen. Tre gånger hände detta.
Accepterade/tog han mitt nej alla gånger då? Framförallt gång två och tre när jag redan tagit bort hans hand från mig. Är detta också ett exempel på någon gång jag får "skylla mig själv" för att jag hånglat med personen?
Tycker er attityd är vidrig och väldigt victim blaming. Jag ska inte behöva bli utsatt för tjat bara för att jag hånglar med en person. Jag ska kunna avbryta exakt när jag vill och mitt första nej står kvar tills den sekunden jag säger något annat och välkomnar honom in genom dörren. Han behöver inte tjata, hade jag velat hade jag sagt ja. Likväl med killen i exemplet ovan. Hade jag velat haft tillbaka hans hand hade jag uppmuntrat och bett honom, han behöver inte fråga två gånger till genom att ta på mig.
Som @Malibu_Stacy sa så perfekt; "ett ja till något är inte ett ja till allt".

@Masqueradee: Jag tänker inte säga något om hur du hanterade situationen men för din egen skull, gå en kurs i feministiskt självförsvar snarast! Den där situationen kunde ha slutat hur illa som helst och din konflikträdsla ska inte få komma i vägen för att skydda dig själv. Det här säger jag i all välmening, jag har varit med om några rätt jävliga saker med män inblandade och önskar jag hade haft bättre verktyg att försvara mig än vad jag hade då :heart
Mitt självförsvar i denna situation var att spela med för att undvika en konflikt som (vilket jag är medveten om) kanske skulle ha kunnat blossa upp. Allt var bara strategi. Klart jag säger att han är snygg och att vi kan ses igen för att kunna ta mig ur situationen och kunna hantera den senare när/om han hör av sig för att ses. Konflikträdsla är nog fel uttryck, det jag menade var att jag snarare tar mig ur en situation för att kunna möta samma människa i en annan där jag har bättre utgångspunkt :)

Tänk så olika man kan se det.
Du skriver här själv att du inte kan se att killen gör något fel när han tjatar. Själv tycker jag att det alltid är fel att tjata i sådana här och liknande situationer, oavsett hur "mycket anledning" någon tycker sig ha. Hade han tagit ett nej på ett bra sätt så hade det aldrig blivit något tjat. Tjatet är ju ett tydligt tecken på att han inte tar ett nej.

Måste även svara på detta, när har jag sagt detta? :confused: Det skulle aldrig falla mig in att ha sex med någon istället för att säga nej! Och vad tror du jag sa nej till varje gång han frågade om han fick komma med in?O_o

Trots att du anser att jag har en vidrig attityd så skall jag svara.
Om handen kom tbx efter att jag tagit bort den hade jag tagit bort den igen o sagt förstår du inte ett nej?
O andra sidan hade jag sagt nej redan första gången o klappat till honom om det upprepades, hade iofs nog avbrutit allt hångel redan efter första gången.

Måste även svara på detta, när har jag sagt detta? :confused: Det skulle aldrig falla mig in att ha sex med någon istället för att säga nej! Och vad tror du jag sa nej till varje gång han frågade om han fick komma med in?O_o

Jag tror att @corzette blandar ihop dig med bukefalisten som skrev det här tidigare i tråden?

Inte jag heller. Jag orkar inte protestera så mycket, när jag säger nej och tar bort händer osv och det inte lyssnas på så ger jag upp och låter personen ha sex med mig. Tittar bort och tänker på nåt annat tills han är klar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 229
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka