Jag förstår inte vad du menar. Jag hade sagt hejdå långt innan det blir något hångel och jag hamnade utanför min dörr.
Okej. Nä jag vet inte hur jag ska formulera mig fler gånger för att du ska förstå heller så då slutar i alla fall jag här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår inte vad du menar. Jag hade sagt hejdå långt innan det blir något hångel och jag hamnade utanför min dörr.
Men HUR kan du ens svara detta? Det var en trevlig pojk, jag hade inga problem med att han följde med hem till dörren för det är vad vi i kompisgruppen brukar göra med varandra. Jag hade liksom inga signaler från hans sida att han ville mer än att promenera hem, vi bor ju ändå åt samma håll liksom.Jag förstår inte vad du menar. Jag hade sagt hejdå långt innan det blir något hångel och jag hamnade utanför min dörr.
Jag förhåller mig till det hela som att låta honom följa med mig till dörren och att hångla skickar vissa signaler. Om dessa signaler sedan är helt i motsats till vad jag egentligen vill så gör jag mig själv en otjänst genom att ge dessa signaler.Okej. Nä jag vet inte hur jag ska formulera mig fler gånger för att du ska förstå heller så då slutar i alla fall jag här.
Tack! Jag kände liksom.. Om han fortsatte tjata om att ens få komma in genom min ytterdörr, vad hade han fortsatt tjata om och sedan få igenom när han väl stod inne i lägenheten? Det är INTE okej att tjata sig till sådana här saker. Det är det verkligen inte!+ @durachiny
En som jag spanar på skrattar lite nervöst när jag frågar om han försöker släpa med mig hem, svarar inte sådär jättemycket när vi hånglar utanför hans dörr, jag frågar fem gånger om jag får följa med in trots att han säger nej varje gång, tvingar honom säga att jag är snygg och han svarar "....ja" på om vi ska ses igen. Eh, nä, det hade inte hänt. Hade ju slutat vid hånglet för nä, hans respons är inte självklar.
En som jag spanar på under kvällen säger ja när jag frågar om han vill ta med mig hem, hett hångel med lik respons, drar in mig genom hans dörr och säger "Ja!" på om vi ska ses igen.
Samma situationer eller?
Jag förhåller mig till det hela som att låta honom följa med mig till dörren och att hångla skickar vissa signaler. Om dessa signaler sedan är helt i motsats till vad jag egentligen vill så gör jag mig själv en otjänst genom att ge dessa signaler.
Men HUR kan du ens svara detta? Det var en trevlig pojk, jag hade inga problem med att han följde med hem till dörren för det är vad vi i kompisgruppen brukar göra med varandra. Jag hade liksom inga signaler från hans sida att han ville mer än att promenera hem, vi bor ju ändå åt samma håll liksom.
Men ännu en gång, likt så många andra, sätter du dig själv på höga hästar med kommentarer som "jag skulle aldrig ha". Men va bra för dig då!
Nej det är inte ok att tjata och det är därför man gör bästa i att vara tydlig och sätta ner foten direkt när agerandet inte är uppskattat. I det här fallet så ansåg du att det var säkrast att spela med och jag har hållt med om att det ibland nog mycket väl kan vara så. Din situation är redan utspelad och endast du kan förhålla dig till om du hade kunnat göra annorlunda. Han agerade inte bra, det är en sak som är säkert. I framtida situationer så kanske du sätter gränsen tidigare?Tack! Jag kände liksom.. Om han fortsatte tjata om att ens få komma in genom min ytterdörr, vad hade han fortsatt tjata om och sedan få igenom när han väl stod inne i lägenheten? Det är INTE okej att tjata sig till sådana här saker. Det är det verkligen inte!
tvingar honom säga att jag är snygg
Men hur hade jag kunnat vara mer tydlig? Inte låta honom följa med till ytterdörren för att något eventuellt kommer hända där? Redan innan vi hånglat ansåg han sig ha en rätt att följa med in. Jag sa nej redan innan vi hånglat. Sen sa jag nej 4-5 gånger till när det gäller att komma in. Jag sa även nej/sluta när han tog på mig på vissa ställen och när han juckade. Förstår verkligen inte hur jag kunnat vara mer tydlig när det gäller om han får komma in eller ej. Hångel är INTE = ligga/följa med hem. Inte i min värld i alla fall, och inte i någon annans heller hoppas jag.Nej det är inte ok att tjata och det är därför man gör bästa i att vara tydlig och sätta ner foten direkt när agerandet inte är uppskattat. I det här fallet så ansåg du att det var säkrast att spela med och jag har hållt med om att det ibland nog mycket väl kan vara så. Din situation är redan utspelad och endast du kan förhålla dig till om du hade kunnat göra annorlunda. Han agerade inte bra, det är en sak som är säkert. I framtida situationer så kanske du sätter gränsen tidigare?
Oavsett vilket så är det viktigaste att inget hände den här gången, förhoppningsvis händer inte i framtiden heller. Ta hand om dig.
Men hur hade jag kunnat vara mer tydlig? Inte låta honom följa med till ytterdörren för att något eventuellt kommer hända där? Redan innan vi hånglat ansåg han sig ha en rätt att följa med in. Jag sa nej redan innan vi hånglat. Sen sa jag nej 4-5 gånger till när det gäller att komma in. Jag sa även nej/sluta när han tog på mig på vissa ställen och när han juckade. Förstår verkligen inte hur jag kunnat vara mer tydlig när det gäller om han får komma in eller ej. Hångel är INTE = ligga/följa med hem. Inte i min värld i alla fall, och inte i någon annans heller hoppas jag.
Fast jag sa nej. Jag sa nej direkt när han frågade om han fick komma in. Sen sa jag att det var okej att stanna ute och hångla lite, det sa jag ja till, inget annat. Så trots att jag sa nej direkt till att komma in fortsatte han att tjata, och jag fortsatte säga nej. Så trots att jag bara sa ja till att hångla så tog han sig friheten att jucka. Ther's a time and a place for everything, and that was not the place. Det var liksom hela situationen som gjorde det obehagligt, kanske inte enskilda händelser liksom.Jag personligen hade inte låtit det gå så långt, utan dragit gränsen direkt, klar och tydlig att Nej, jag försöker inte dra honom hem! och sen, hur och var kom det där tvånget om att säga att någon är snygg som du nu skrivit om några gånger in?
Att personen hånglade, sa att han var snygg och att de ska ses igen var ett eget beslut, baserat på antagandet att han skulle skulle bli sur annars och tränga sig in med våld, men något tvång att säga det?? Nope.
Tydliga gränser är så mycket bättre än luddiga och jag tycker faktiskt inte att nervöst fnitter, följt av hångel är en tydlig gräns. Såvida man då inte är tankeläsare och förstår att både fnittret och hånglet kommer sig av att personen inte vill vare sig hångla eller träffa en igen.
Det är väldigt enkelt att här inne se saker på ett annat sätt än objektivt eftersom man då tar i beaktande de känslor som fanns och som beskrivs här, men inte framfördes eller visades till motparten.
Sen är det förjävligt att en del kvinnor av rädsla -för att den de är med ska tillhöra den lilla % som tar till våld när de får ett nej- tar beslutet att de hellre spelar med och hånglar än säger klart och tydligt att nej, jag är inte intresserad och det är 2 helt olika saker även om de sammanvävs i vissa situationer.
Vill bara igen trycka på att jag sa nej till att han fick komma in, men när han frågade om vi kunde stanna kvar ute lite och hångla sa jag ja. Därav anser inte jag att hånglet betyder en inbjudan. Och om han, vilket han gjorde, ansåg att det var en inbjudan så tycker jag att mina fyra efterföljande nej hade räckt.Hångel är en signal åt det hållet för många. Att säga nej och sedan hångla blev uppenbarligen problematiskt för honom, det är något som är hans fel men det blir ditt problem.
Det är svårt att uttala sig specifikt om din situation eftersom det är du som äger den och sitter på alla fakta. Du tyckte det var nödvändigt och du klarade dig, bra så. Utöver det så kan andra personer bara gissa och ha åsikter. Man kommer nog inte så mycket längre just med din situation och det är möjligt att han är en sådan person där tydlighet inte hade spelat någon roll. Det förändrar inte att det på mer allmän basis är bra att vara tydlig.
Jag släpper den här diskussion om just din situation nu eftersom jag delvis inte vet tillräckligt och även har sagt det jag vill säga. Jag tycker han verkar slemmig och respektlös och agerade fel.
@Gnist Tvånget om snygghet skriver jag utifrån @Masqueradee s upplevelse, att han inte gav sig förrän hon sa att han var snygg.
Det är också så himla lätt att säga "jag skulle ha", "för mig hade det" etc. Jaha, och? Nu var det inte så i den situationen. Även om DU är skittydlig med dina gränser och säger att du aldrig har sviktat på dem, aldrig har varit otydlig, aldrig har tvingats säga ja fast du ville nej, så är det inte vad som hände här. Och jag tycker det ligger på killen att backa och inte bara ånga på som en ångvält och inte på tjejen att tvinga honom acceptera hennes nej.
Det är rätt enkelt egentligen. Jag tycker det ligger på mottagaren att uppfatta även små signaler från avsändaren. FEM nej om att komma in siar inte om någon vidare finkänslighet, bara där liksom. Du verkar tycka det är upp till avsändaren att värna sina gränser. Där tycker vi olika helt enkelt.
Vill bara igen trycka på att jag sa nej till att han fick komma in, men när han frågade om vi kunde stanna kvar ute lite och hångla sa jag ja. Därav anser inte jag att hånglet betyder en inbjudan. Och om han, vilket han gjorde, ansåg att det var en inbjudan så tycker jag att mina fyra efterföljande nej hade räckt.
Och om inte mottagaren vill förstå så är det jäkligt svårt att klara sig undan på annat sätt än att "spela med" på ett sätt som får personen att för tillfället dra sig undan.Det är upp till båda att förstå varandra i kommunikationen. Nej ska respekteras. Problemet är att det som är hans missförstånd blir hennes problem även om han i sig inte är respektlös. Mottagaren har ansvar för att förstå rätt och avsändaren har ett intresse i att skicka information som förstås rätt.
Det är inte antingen eller vem som kan förbättra, alla kan antagligen alltid förbättra båda sitt sändande och mottagande.
Förlåt, inte min mening att high-jacka hela tråden ^^Avbryter lite här i diskussionen.
Har bokat in en träff med en ny snubbe på tisdag![]()
Fast jag sa nej. Jag sa nej direkt när han frågade om han fick komma in. Sen sa jag att det var okej att stanna ute och hångla lite, det sa jag ja till, inget annat. Så trots att jag sa nej direkt till att komma in fortsatte han att tjata, och jag fortsatte säga nej. Så trots att jag bara sa ja till att hångla så tog han sig friheten att jucka. Ther's a time and a place for everything, and that was not the place. Det var liksom hela situationen som gjorde det obehagligt, kanske inte enskilda händelser liksom.
Jag har aldrig sagt att hånglet var ett problem, det hade jag sagt ja till från början. Dock övergick det efter ett tag till att jag bara hånglade och hoppades att han skulle sluta snart. Det vet han dock inget om, för det var jag inte tydlig med och det beskyller jag honom inte för. Men eftersom han tjatade så omvändes situationen och jag gjorde mycket för att bara få honom att gå därifrån.