Så kan det vara.Jag tror att @corzette blandar ihop dig med bukefalisten som skrev det här tidigare i tråden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så kan det vara.Jag tror att @corzette blandar ihop dig med bukefalisten som skrev det här tidigare i tråden?
Det tycker jag, för ni verkar tycka att det är den som blir utsatts fel när ett nej inte accepteras, och ni verkar tycka att det är okej att tjata för att förhoppningsvis få sin vilja igenom.Trots att du anser att jag har en vidrig attityd så skall jag svara.
Om handen kom tbx efter att jag tagit bort den hade jag tagit bort den igen o sagt förstår du inte ett nej?
O andra sidan hade jag sagt nej redan första gången o klappat till honom om det upprepades, hade iofs nog avbrutit allt hångel redan efter första gången.
Jag måste bara fråga en fråga.. Denna är speciellt riktad till @corzette samt @ptr och @vallhund som gillat hens inlägg.
För ett par veckor sedan träffade jag en kille. Vi hånglade med varandra och hade det allmänt trevligt. Han började röra mig "där nere" och jag tog bort hans hand för det gjorde ont. Ett par minuter var han tillbaka med handen och jag tog bort den igen. Tre gånger hände detta.
Accepterade/tog han mitt nej alla gånger då? Framförallt gång två och tre när jag redan tagit bort hans hand från mig. Är detta också ett exempel på någon gång jag får "skylla mig själv" för att jag hånglat med personen?
Tycker er attityd är vidrig och väldigt victim blaming. Jag ska inte behöva bli utsatt för tjat bara för att jag hånglar med en person. Jag ska kunna avbryta exakt när jag vill och mitt första nej står kvar tills den sekunden jag säger något annat och välkomnar honom in genom dörren. Han behöver inte tjata, hade jag velat hade jag sagt ja. Likväl med killen i exemplet ovan. Hade jag velat haft tillbaka hans hand hade jag uppmuntrat och bett honom, han behöver inte fråga två gånger till genom att ta på mig.
Som @Malibu_Stacy sa så perfekt; "ett ja till något är inte ett ja till allt".
Som faan läser bibeln mao. Citera mig gärna där jag gett uttryck för det du anser att jag tycker.Det tycker jag, för ni verkar tycka att det är den som blir utsatts fel när ett nej inte accepteras, och ni verkar tycka att det är okej att tjata för att förhoppningsvis få sin vilja igenom.
Jag tycker det helt klart är rimligt att vilja fortsätta hångla. Det var ju trevligt, hans hand var inte det så jag tog bort den. Men om mitt fortsatta hångel var hintar och inbjudande för att låta honom fortsätta fråga och vilja ta sig in, är inte mitt borttagande av hans hand en hint, en motsatt inbjudan och en ganska tydlig markering med kroppspråket att jag inte vill ha honom där?
Det tycker jag, för ni verkar tycka att det är den som blir utsatts fel när ett nej inte accepteras, och ni verkar tycka att det är okej att tjata för att förhoppningsvis få sin vilja igenom.
Jag tycker det helt klart är rimligt att vilja fortsätta hångla. Det var ju trevligt, hans hand var inte det så jag tog bort den. Men om mitt fortsatta hångel var hintar och inbjudande för att låta honom fortsätta fråga och vilja ta sig in, är inte mitt borttagande av hans hand en hint, en motsatt inbjudan och en ganska tydlig markering med kroppspråket att jag inte vill ha honom där?
Hade hon ändrat sig hade hon rimligtvis sagt något i stil med "Du, jag har funderat lite.. du tror inte att du vill följa med in ändå?"Men allvarligt ? Han TAR ditt nej... Han vill bara kolla om det gäller efter ytterligare 5 min ... Och IGEN efter ytterligare 5 min ... OM du nu ändrat dej hur skulle du visa det ? Dra in honom i lgh med våld ?
Nej jag tycker inte killen gör fel som frågar... OCH om du nu tröttnar på hans frågor om att få komma in så nästa gång säg helt sonika bara "Nej du får inte följa med in, jag vill bara hångla lite". Du förstår killar är fortfarande inte tankeläsare...
Vilken tur du haft! Och så underbart att du aldrig råkat ut för någon som reagerat med att bete sig hotfullt eller annat otrevligt när du sagt nej. Jag önskar verkligen att det kunde vara lika självklart för alla som det varit för dig.En gång är ingen gång. Killen kunde inte veta att handen inte får va där...
Andra gången kommer antingen ett stopp av allt hångel ELLER en förklaring till varför jag tar bort handen.. Tex - jag vill inte.
Händer handen en tredje gång är risken stor för att killen blir utslängd med huvudet före.
Nu har jag mkt riktigt råkat ut för det ovan så sent som för 2 veckor sen men hade mensen så de va min anledning till att jag inte ville ha handen där ... Så gång 1 tog bort handen, när den senare kom tillbaka sa jag bara "jag har mensen"... Sen sov jag över och tillfredsställde honom... Vilket var ett gemensamt beslut...
Nu är du och jag VÄLDIGT olika... Jag hånglar inte med killar jag inte kan tänka mej ha sex med. Jag hånglar inte "sporadiskt" eller "oj det råkade bli hångel som jag egentligen inte ville"
Och nej inte pga min ålder... Det har ALDRIG varit så, jag hängde ute på discon sen jag va 15 och sov över hos främmande killar från 17 (killar jag träffat på krogen) ... Har jag haft sex mot min vilja - nej. Har sovit över hos lika många killar (utan sex) som jag haft sex med.
En kille hade svårt att ta mitt nej (han ville hångla inte jag) ... Jag klev upp och åkte hem.
Hemma hos mej har det också hänt att jag skickat ut killar.
ALDRIG har jag varit rädd för att de inte ska ta mitt nej. Det existerar inte..
Det var inte 5 nej på raken, det var hångel emellan.@corzette Med tanke på hur du beskriver män låter det som att de i princip har ett kognitivt funktionshinder. Hur kan de ha vanliga arbeten när de inte ens kan fatta att fem nej på raken betyder nej?
Men är du seriös?! Hur jag skulle ha visat det? Hm... Ja.. Genom att fråga om han ville följa med in kanske? Eller kanske avbrutit för att ta upp nycklarna, låsa upp dörren och frågat om han ville följa med in? Att tjata är INTE ett sätt att ta ett nej. Det hade varit en sak om när jag sagt god natt och låst upp dörren frågat om jag inte ångrat mig, men då hade det varit EN fråga efter att jag sagt ja till att hångla, där förutsättningarna faktiskt kan ha ändrats från första nejet, när jag inte sagt ja till att hångla. Och tillägget "Dra in honom i lgh med våld ?" är bara löjlig.Men allvarligt ? Han TAR ditt nej... Han vill bara kolla om det gäller efter ytterligare 5 min ... Och IGEN efter ytterligare 5 min ... OM du nu ändrat dej hur skulle du visa det ? Dra in honom i lgh med våld ?
Nej jag tycker inte killen gör fel som frågar... OCH om du nu tröttnar på hans frågor om att få komma in så nästa gång säg helt sonika bara "Nej du får inte följa med in, jag vill bara hångla lite". Du förstår killar är fortfarande inte tankeläsare...
OCH?! Ett ja till något är INTE ett ja till allt. Jag ska fan ha kunnat gjort vad som helst där emellan och det hade inte varit ett ja, om jag inte uttryckligen sagt "vill du följa med in" eller svarat okej/ja på en fråga.Det var inte 5 nej på raken, det var hångel emellan.
Hade hon ändrat sig hade hon rimligtvis sagt något i stil med "Du, jag har funderat lite.. du tror inte att du vill följa med in ändå?"
Vilken tur du haft! Och så underbart att du aldrig råkat ut för någon som reagerat med att bete sig hotfullt eller annat otrevligt när du sagt nej. Jag önskar verkligen att det kunde vara lika självklart för alla som det varit för dig.
Så alla tjejer som blir våldtagna är bara lite sämre än du helt enkelt?Ja uppenbarligen så kan jag tydligen göra mej så tydlig att killar inte behöver ifrågasätta mina personliga gränser...
Kanske det men han är full å kåt och hon står å hånglar med honom...
Han kanske fryser och tycker de kan hångla inne...
Återigen nej att man frågar samma sak flera gånger är inte att "inte acceptera"...
Tjatsex är nåt helt annat... där accepteras inte nejet med diverse ursäkter om varför de ska ha sex. De får så ont i kulen/bollarna/magen/huvvet om de inte får komma. De blev mobbade som barn så de vill bara ha lite närhet. De har bara haft sex 1 gång tidigare. Ja ursäkterna är lika korkade som personen som yttrar dem... Och här nånstanns är man fullt påklädd och killen på väg ut ur ens hem alt man har lämnat deras lgh...
Så alla tjejer som blir våldtagna är bara lite sämre än du helt enkelt?
Jisses. Det finns verkligen fantastiskt sympatiska människor härinne.
Det är vad du skriver. Sluta tramsa och stå för det istället. Du med @vallhund . Ni tycker tjejer är ansvariga för huruvida män överskrider deras gränser eller ej.Nej ... Men om du vill tolka det så är det DIN bedömning inte min ...
Eller hur! Man blir fan mörkrädd.Vem är du ens
Att sitta och förklara denna killes påträng med "att han kanske fryser och vill hångla inne"...
Osv osv