Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att kanske undvika jobbiga/våldsamma situationer?
Du är väl man?

Om så, så har du nog inte varit i de jobbiga situationerna vi kvinnor kan ställas mot ibland.

Jodå. Fast på andra sidan, du vet den där du aldrig ser.
När nån fullständigt betuttad dam hänger sig om halsen på krogen och har händerna överallt :banghead:.
o dessutom är för onykter för att fatta ointresset. Att då uppmuntra människan är ju fullständigt galet. :eek:
Jag skulle aldrig hångla med nån jag inte är det minsta attraherad, intesserad av.
Om du vill så varsågod.
I don't care. Not my circus not my monkey.

@Oldie Fast nu känns det som att du inte läst vad jag skrivit alls. Jag ville hångla med personen, det ville jag, och sa därför ja till att stanna kvar utanför och göra just det. Det var det mitt intresse täckte, hångel. Obehaget och resten hände efter att jag sagt ja till ovan nämnda. Hur ska jag veta att allt detta skulle utvecklats från en snubbe jag hängt med ett par timmar, som dessutom verkade vara ganska så schysst och trevlig?
Och återigen, hångel är inte sex och ibland har man fysiska behov och struntar därför i känslor/intresse, men det är inte en del av denna diskussion eftersom det inte är en del av den diskuterade situationen.

Jodå. Fast på andra sidan, du vet den där du aldrig ser.
När nån fullständigt betuttad dam hänger sig om halsen på krogen och har händerna överallt :banghead:.
o dessutom är för onykter för att fatta ointresset. Att då uppmuntra människan är ju fullständigt galet. :eek:
Jag skulle aldrig hångla med nån jag inte är det minsta attraherad, intesserad av.
Om du vill så varsågod.
I don't care. Not my circus not my monkey.

Sagt av en man som inte behöver vara rädd för våldtäkt eller värre. *slow clap*

Men är ni som försvarar killen helt från vettet? @Masqueradee och alla andra har rätt att säga ja till what ever och nej till what ever. Och ett ja till X är inte ett ja till Y, J, K eller Z. Plus samtycke kan återkallas när som helst, oavsett! Den victim blaming ni slänger på @Masqueradee och hur hon hanterade situationen går att applicera på mig och Kukaset. Tycker ni att jag skulle 'varit tydligare med mina gränser och nej' när han spöade skiten ur mig? Samma jävla mekanismer olika uttryck.

Men är ni som försvarar killen helt från vettet? @Masqueradee och alla andra har rätt att säga ja till what ever och nej till what ever. Och ett ja till X är inte ett ja till Y, J, K eller Z. Plus samtycke kan återkallas när som helst, oavsett! Den victim blaming ni slänger på @Masqueradee och hur hon hanterade situationen går att applicera på mig och Kukaset. Tycker ni att jag skulle 'varit tydligare med mina gränser och nej' när han spöade skiten ur mig? Samma jävla mekanismer olika uttryck.

VAR ser du att killen inte tog nejet ? Han frågade hon sa nej, han frågade hon sa nej...
Att HON trodde han skulle bli våldsam är ju hennes upplevelse... MEN HAN BLEV DET ALDRIG ! Hur kan du jämföra det med ANDRA situationer ? Jösses LÄSER ni ens vad ni svarar på ?

VAR ser du att killen inte tog nejet ? Han frågade hon sa nej, han frågade hon sa nej...
Att HON trodde han skulle bli våldsam är ju hennes upplevelse... MEN HAN BLEV DET ALDRIG ! Hur kan du jämföra det med ANDRA situationer ? Jösses LÄSER ni ens vad ni svarar på ?
Hon sa NEJ, han FORTSATTE tjata! Där är svart på vitt att han INTE tog @Masqueradee nej. Ett JA är INTE ett ja till något annat. Eller är du okej med att jag, efter att du sagt ja till kaffe, fortsätter med att gång på gång på gång på gång frågar om bulle? Du sa ju ja till kaffe då har du ju automatiskt sagt ja till bulle med.

Jag jämför det EFTERSOM DET ÄR SAMMA MEKANISMER men olika uttryck.

Jag läser. Jag blir helt jävla bestört och ledsen över era svar men jag läser. Och du svarade inte på frågan...

Hon sa NEJ, han FORTSATTE tjata! Där är svart på vitt att han INTE tog @Masqueradee nej. Ett JA är INTE ett ja till något annat. Eller är du okej med att jag, efter att du sagt ja till kaffe, fortsätter med att gång på gång på gång på gång frågar om bulle? Du sa ju ja till kaffe då har du ju automatiskt sagt ja till bulle med.

Jag jämför det EFTERSOM DET ÄR SAMMA MEKANISMER men olika uttryck.

Jag läser. Jag blir helt jävla bestört och ledsen över era svar men jag läser. Och du svarade inte på frågan...

Frågan om att ditt X slog dej ? Nej han kunde ju tydligen inte hantera sej alls..
Men ser fortfarande inte din liknelse... Vad är det ni kallar det ? Halmhattar ?
Vi pratar om en sak och det ska genast handla om våldtäkt ?

Vi har många som tydligen ALDRIG frågat en person samma fråga 2 eller fler gånger här inne.. Jag kan tyvärr inte säga att jag är oskyldig till det... Kan säkert fråga en person hemma hos mej om den vill ha nåt att dricka 5 gånger under en kväll... Och den 5e gången kan det hända att personen svarar att den VILL ha ett glas vatten eller nåt...
Ska genast sluta va så artig ... Personen vet ju redan att det finns glas i köket och vatten i kran för de finns ju i alla hem... Att jag ska va så våldsam och korkad och fråga hela tiden om personen är nöjd... Eller hjälp .... Är det därför de säger ja till vatten ? De tror jag tänker våldta dom annars ? Herregud... Jag måste va en riktigt hemsk människa... som tjatar så...

Frågan om att ditt X slog dej ? Nej han kunde ju tydligen inte hantera sej alls..
Men ser fortfarande inte din liknelse... Vad är det ni kallar det ? Halmhattar ?

Vi har många som tydligen ALDRIG frågat en person samma fråga 2 eller fler gånger här inne.. Jag kan tyvärr inte säga att jag är oskyldig till det... Kan säkert fråga en person hemma hos mej om den vill ha nåt att dricka 5 gånger under en kväll... Och den 5e gången kan det hända att personen svarar att den VILL ha ett glas vatten eller nåt...
Ska genast sluta va så artig ... Personen vet ju redan att det finns glas i köket och vatten i kran för de finns ju i alla hem... Att jag ska va så våldsam och korkad och fråga hela tiden om personen är nöjd... Eller hjälp .... Är det därför de säger ja till vatten ? De tror jag tänker våldta dom annars ? Herregud... Jag måste va en riktigt hemsk människa... som tjatar så...

Men va? Frågar du personer 5 gånger på en kväll om de vill ha något att dricka?? O_o Det låter inte artigt, bara konstigt :cautious: Jag skulle tycka det var nästintill obehagligt om någon frågar mig fem gånger om jag vill dricka.

Jag tror aldrig jag mått så fruktansvärt dåligt efter en diskussion på buke som denna..

Läst i tystnad och får en högst olustig känsla av många inlägg. Förstår inte alls varför några av användarna måste driva fram sina åsikter så hårt som "den enda och sanna läran".

Olika åsikter, ja. Olika sätt att hantera olika situationer, ja. Men framför det då med en gnutta ödmjukhet till just allts olikhet för tusan :banghead:

Så han kunde inte hantera sig? Good to know :up: Jag gjorde en poäng eftersom det i grunden handlar om samma mekanismer trots de olika utfallen. Mannens rätt till kvinnan, mannens oförmåga att acceptera kvinnans nej, kvinnans eftergifter för att freda sig mot mannen. VILKET I @Masqueradee FALL LÄTT KUNDE LEDA TILL VÅLDTÄKT.

Ja, jag tycker det är konstigt. Jag hade frågat en gång, tagit ett nej och låtit det vara sen. Möjligen att jag flera TIMMAR senare frågat om det är säkert att de inte vill ha något att dricka. Tramsa inte, du vet mycket väl att det är skillnad på att som kvinna fråga om någon inte vill ha vatten×massa gånger under ett längre tidsspann och som man fråga/tjata om att följa med in×massa på kort tid.

Jag tror aldrig jag mått så fruktansvärt dåligt efter en diskussion på buke som denna..
Ta inte åt dig. Samma sak hände mig när jag skrev på Buke att min ena hund skrämde iväg två killar när de ofredade mig. Då skrevs det bl.a. att min rädsla var inbillad (du borde fundera över din inbillade rädsla), min rädsla jämfördes även med rädsla för älgar (så vitt jag vet är älgar rätt så underrepresenterade som gärningsmän i statistiken om våld mot kvinnor :meh:), att om min hund skrämt deras bror/son/pappa så skulle de minsann anmäla mig osv (om deras bröder/söner/pappor uppför sig så mot kvinnor som dessa två killar gjorde mot mig skall dessa bröder/söner/pappor inte gå lösa i samhället) osv.

Flertalet skulle berätta för mig hur jag borde ha reagerat och hanterat situationen istället trots att jag är rätt så säker på att dessa personer inte var där när det hände.

Tack och lov var det några få (bl.a. @kimmis87 tror jag det var som inte ifrågasatte händelsen det minsta. Tack :love:)

Mycket detta bara för att kunna utrycka hur farlig och oberäknelig min hund var (han är ju faktiskt inte en tränad skyddshund som reagerar på en direkt attacksignal från sin förare alltså måste hunden vara farlig). När jag gjorde en anmälan hos polisen så tyckte de däremot att min hund hade agerat på ett bra sätt och berömde hans insatts.

Så det kommer alltid finnas förståsigpåare som skall berätta för dig att du gjorde fel och hur du borde ha gjort men det är bara att skaka av sig det. Tyvärr är dessa misstroendeförklaringarna ett nytt övergrepp på många sätt.

Så strunta i dom bara. Du gjorde rätt. Han gjorde fel. Punkt!

Jag förstår att du mår dåligt, en del inlägg är vidriga.
Jag tycker dock att du är beundransvärd som ändå orkar gå in och försvara dig, trots att du inte ens ska behöva göra det.
Vi är många, fler än dom andra, som står bakom dig och jag hoppas verkligen att du kommer att fortsätta hänga här även om du kanske inte har lust alls just nu.
Jag hoppas för din skull att killen inte hör av sig så att du kan lägga den här skiten bakom dig och gå vidare! Jag vill jättegärna fortsätta läsa dina skildringar av dejtinglivet och många fler som både läser och skriver här i tråden.

Jag förstår att du mår dåligt, en del inlägg är vidriga.
Jag tycker dock att du är beundransvärd som ändå orkar gå in och försvara dig, trots att du inte ens ska behöva göra det.
Vi är många, fler än dom andra, som står bakom dig och jag hoppas verkligen att du kommer att fortsätta hänga här även om du kanske inte har lust alls just nu.
Jag hoppas för din skull att killen inte hör av sig så att du kan lägga den här skiten bakom dig och gå vidare! Jag vill jättegärna fortsätta läsa dina skildringar av dejtinglivet och många fler som både läser och skriver här i tråden.
Helt enig!

Mycket detta bara för att kunna utrycka hur farlig och oberäknelig min hund var (han är ju faktiskt inte en tränad skyddshund som reagerar på en direkt attacksignal från sin förare alltså måste hunden vara farlig).
Fast du @Tora den diskussionen handlade inte alls om att vi (bland annat jag då som du var så irriterad på för att jag inte tyckte det var lämpligt agerande utifrån de förutsättningarna du hade skrivit i ditt ursprungsinlägg) som inte höll med dig ville trycka till dig eller satt och njöt av att berätta hur farlig din hund var. Så att ta upp det här, ge svepande kritik mot några användare och jämföra det med ett nytt övergrepp på dig känns rätt magstarkt faktiskt.

Fast du @Tora den diskussionen handlade inte alls om att vi (bland annat jag då som du var så irriterad på för att jag inte tyckte det var lämpligt agerande utifrån de förutsättningarna du hade skrivit i ditt ursprungsinlägg) som inte höll med dig ville trycka till dig eller satt och njöt av att berätta hur farlig din hund var. Så att ta upp det här, ge svepande kritik mot några användare och jämföra det med ett nytt övergrepp på dig känns rätt magstarkt faktiskt.
Som sagt ditt ifrågasättande blir ett nytt övergrepp. Var det verkligen så farligt? Var dom så hotfulla? Din hund är farlig. Osv, osv.

Hur mycket du än försöker förneka det så finns det där.

Men vad vet jag, du var väl där och såg vad som hände och kan utifrån det bedömda att min hund gjorde fel för inte räcker det med vad jag säger. För när det kommer till kritan så var det nog inte så farligt eller hur lilla vännen.......

Alltså jag häpnar verkligen att du sitter och anklagar folk för att begå övergrepp på dig @Tora när vi diskuterade din hunds agerande och att du kan jämföra det med den här tråden. Men visst, vi kan bara konstatera att vi nog har lite olika definitioner av ett övergrepp helt enkelt utan att du för den sakens skull behöver bli raljerande eller komma med svepande anklagelser.

Alltså jag häpnar verkligen att du sitter och anklagar folk för att begå övergrepp på dig @Tora när vi diskuterade din hunds agerande och att du kan jämföra det med den här tråden. Men visst, vi kan bara konstatera att vi nog har lite olika definitioner av ett övergrepp helt enkelt utan att du för den sakens skull behöver bli raljerande eller komma med svepande anklagelser.
Du fattar verkligen inte? För att min hunds agerande skulle ha varit fel så måste ni förminska händelsen.

Du kan liksom bara inte att acceptera att hunden i den situationen agerade helt korrekt utan att vara tränad och utan att vara farlig till vardags. Som jag skrev så avreagerade han omedelbart och aldrig agerat så på något sätt vare sig före eller efter det. Han jagade bort killarna utan att skada eller bita dom. Det enda han gjorde var att dra lite i den ena killens jacka när båda gick mot hunden. Men han jagade bort dom genom att stå och resa sig på bakbenen mot dom hoppandes framåt (tror jag skrev förut att han la tassarna mot dom men det var fel insåg jag när jag läste polisrapporten). Dessutom så fort dom kom iväg från mig och började springa iväg så slutade han omedelbart att vara aggressiv. En hund som uppför sig så är inte galen av aggression utan den är kall och vet precis vad den håller på med.
Men jag antar att du vet bättre än polisen.

Sen när man skriver något sådant här så kanske man inte har lust att återge allt i detalj av diverse olika orsaker. I min värld så borde det räcka gott och väl att skriva "Jag har aldrig varit så rädd förr", om inte annat så ger det en rätt så bra hint om hur situationen var. Men som vanligt så skall det ifrågasättas bara för nöjet att påpeka att min hund skulle vara farlig.

Nu lägger jag ner det här sidospåret. Vill inte sabba tråden. Förlåt @Masqueradee för trådkapet. Som sagt strunta i dom som säger hur du borde ha gjort och vad du borde ha sagt. Du gjorde inget fel. Allt fel är killens. Där ligger ansvaret. Hos honom. Ett nej är mer än tillräckligt, närsomhelst och varsomhelst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 228
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat