Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, inte för att jag tror du skulle swipa höger på mig! Du är ju 9-10 och jag en 5:a typ ;). Men om du ser en kille med ett stort berg bakom så är det jag. Skulle du få upp mig kanske du kan ge mig lite feedback på min profil .

Ska kika efter dig! Ibland är det faktiskt andra saker man fastnar för än att någon är normsnygg ;) Mitt ragg sa samma sak efter alldeles för mycket alkohol i en dimmig klubb inatt. "Du är alldeles för snygg för mig!" Efter att ha sagt att jag är "så himla snygg ikväll" ungefär 10 ggr. Och jag tänkte att jag inte alls är för snygg för honom, men börjar fundera på om vi bryr oss om samma saker i en relation :grin:

Jag ska inte säga att det är oviktigt. Men det finns vääääääldigt många snygga killar som jag är extremt ointresserad av.

Ska kika efter dig! Ibland är det faktiskt andra saker man fastnar för än att någon är normsnygg ;) Mitt ragg sa samma sak efter alldeles för mycket alkohol i en dimmig klubb inatt. "Du är alldeles för snygg för mig!" Efter att ha sagt att jag är "så himla snygg ikväll" ungefär 10 ggr. Och jag tänkte att jag inte alls är för snygg för honom, men börjar fundera på om vi bryr oss om samma saker i en relation :grin:

Jag ska inte säga att det är oviktigt. Men det finns vääääääldigt många snygga killar som jag är extremt ointresserad av.

Så är det verkligen.
Jag väljer sällan killar som är modellsnygga, finns annat jag dras till.

Jag får ju inte mina killar för att jag är så himla snygg utan för att jag är charmig och galen :D

Så är det verkligen.
Jag väljer sällan killar som är modellsnygga, finns annat jag dras till.

Jag får ju inte mina killar för att jag är så himla snygg utan för att jag är charmig och galen :D

Jag önskar jag kunde säga detsamma men dom flesta tjötar om hur jag ser ut, jag kanske inte är så himla charmig helt enkelt! :D Å andra sidan har jag blivit så van vid det nu att jag blir förvirrad och aningens osäker om någon inte kommenterar det. Ja, det här har vi ju pratat om tidigare i tråden :p

Jag lägger i alla fall mer tid och engagemang på hur jag beter mig än hur jag ser ut, jag vet många tjejer som gör tvärtom och det blir ju förbaskat tråkigt.

Samma här! Normsnygg är inte ett nödvändigt kriterium. Jag skiter i fysiska "skavanker" om det är en härlig människa som jag gillar och som verkar gilla mig tillbaka. Och vad jag tycker om sammanfaller ju inte nödvändigtvis med andras smak. Som väl är.

Visst är det så, skulle vara förödande om alla gillade precis samma :D

Man ska vara snygg jämt men man får inte lägga för mycket engagemang på utseendet. Hur kvinnor än gör så är det fel. Att lägga mycket engagemang på utseendet innebär inte automatiskt mindre på beteende.

Nä, det var inte det jag skrev alls. Läs igen. Jag skrev att det blir tråkigt när folk lägger mer energi på hur dom ser ut än hur de beter sig och det står jag fast vid.

Jag är själv fåfäng och lägger möda på mitt utseende. Det förtar inte att jag är mer intresserad av mina egenskaper som människa.

Har chattat med två killar idag, en tyckte att det skulle vara bra för mig att resa lite så skulle jag slippa hästarna. Hmm ja det är ju säkert därför jag har dem...

Nummer två började ge mig livsråd om hur jag skulle få bättre sömn... fast jag verkligen inte bett om det.

Vad är det för fel på folk? Jag förstår att de är singlar.

Nä, det var inte det jag skrev alls. Läs igen. Jag skrev att det blir tråkigt när folk lägger mer energi på hur dom ser ut än hur de beter sig och det står jag fast vid.
Men det har du ju ingen aning om. Hur skulle du veta hur mycket energi andra lägger på hur de ser ut i jämförelse med hur de beter sig? Du skrev att du vet "många tjejer", jag tvivlar på att du har sån insyn i många tjejers liv att du kan veta hur mycket energi de lägger på utseende respektive beteende.

Jag lägger i alla fall mer tid och engagemang på hur jag beter mig än hur jag ser ut, jag vet många tjejer som gör tvärtom och det blir ju förbaskat tråkigt.
Men i ärlighetens namn vet du väl väldigt lite om vad andra tjejer oroar sig över och hur mycket? Oavsett vad de kanske uttrycker till andra.

Jag önskar jag kunde säga detsamma men dom flesta tjötar om hur jag ser ut, jag kanske inte är så himla charmig helt enkelt! :D Å andra sidan har jag blivit så van vid det nu att jag blir förvirrad och aningens osäker om någon inte kommenterar det. Ja, det här har vi ju pratat om tidigare i tråden :p

Jag får mest kommentarer om mitt skratt.
En kollega förut idag, jösses, jag trodde först det var ett larm som gick men det var ju bara du. Hörs på en kilometer som vanligt :rofl:

Jag är ju inte den man har djupa diskussioner med. Kan säkert uppfattas väldigt ytlig men det är så jag är, en glad jävel helt enkelt.

Men det har du ju ingen aning om. Hur skulle du veta hur mycket energi andra lägger på hur de ser ut i jämförelse med hur de beter sig? Du skrev att du vet "många tjejer", jag tvivlar på att du har sån insyn i många tjejers liv att du kan veta hur mycket energi de lägger på utseende respektive beteende.

Så märklig grej att ens reflektera över eller liksom värdera. "Nu måste jag lägga lite mer tid på personlig utveckling så att jag inte framstår som ytlig"? Eller (gud förbjude) tråkig.

@Singoalla hur värderar/mäter du respektive kategori? Varför är det viktigt för dig att den ena sidan överväger?

Men det har du ju ingen aning om. Hur skulle du veta hur mycket energi andra lägger på hur de ser ut i jämförelse med hur de beter sig? Du skrev att du vet "många tjejer", jag tvivlar på att du har sån insyn i många tjejers liv att du kan veta hur mycket energi de lägger på utseende respektive beteende?

Där jag ibland rör mig (uteställen och middagar) finns det många (ja, faktiskt många) tjejer som lägger mycket möda på sitt utseende. Det syns tydligt. I de konversationer jag har med dem är utseende (smink, frisörer, kläder osv) ofta ett intressant ämne att prata om. Killars pengar är ett annat intressant ämne att prata om. Jag har sällan något gemensamt med dem så ja, jag tycker att de är tråkiga tjejer och det får jag liksom tycka. Det finns massa tjejer som lägger stor möda på sitt utseende och likväl är intressanta individer. Mitt upplevelse är att vissa är mer intresserade av hur de ser ut än hur de beter sig mot andra, förmodligen p.g.a att de är påverkade av utseendehetsen i vårt samhälle. Men att jag ska tycka att de är roliga och intressanta tjejer är liksom inte mitt ansvar.

Senast ändrad:
Så märklig grej att ens reflektera över eller liksom värdera. "Nu måste jag lägga lite mer tid på personlig utveckling så att jag inte framstår som ytlig"? Eller (gud förbjude) tråkig.

@Singoalla hur värderar/mäter du respektive kategori? Varför är det viktigt för dig att den ena sidan överväger?

Folk får väl syssla med vad de vill men som jag skrev, det är inte heller mitt ansvar att tycka att det är intressant. Jag är ingen diktator som säger vad människor ska värdera, herregud. Jag säger bara att personer som fokuserar mer på hur de ser ut än hur de beter sig är i mitt tycke ofta tråkiga. Kille som tjej.

Men att jag ska tycka att de är roliga och intressanta tjejer är liksom inte mitt ansvar.
Men du behöver ju inte dejta dem så vad spelar det för roll? Vad får du ut av att jämföra dig så med andra tjejer? Måste du jämföra dig med andra för att må bättre?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 228
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat