Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det händer ju inte varje dag att någon knackar på dörren! Men ibland så!![]()
Har jag sagt att man ska göra det? Och självklart är det viktigt att båda mår bra i situationen, men jag vidhåller att det blir mycket svårare om ena personen vill ses 4 dagar i veckan och den andra bara 1 eller vill höras i telefon varje dag och den andra hatar att prata i mobilen.Man behöver inte ligga på samma nivå, det viktigaste är att båda mår bra i situationen. Jag tycker inte att man ska bestämma åt andra att förhållandet inte är bra för personen.
Idag kom det fram en kille när jag var och handlade och började ragga, blev så ställd av att någon bara kom fram sådär med ett " hej du ser intressant ut" så jag visste inte riktigt vad jag skulle säga eller svara![]()
Som jag skrev sa jag bara ja pga konflikträdsla i stunden, kommer aldrig att träffa honom frivilligt igen.Men snälla nån @Masqueradee, sätt gränser runt dig själv! Både fysiskt och psykiskt. Börja öva på det genom att absolut inte träffa honom igen, säg Nej.
Du får aldrig bli så konflikträdd att du säger ja till någon som är så påträngande. Jag skulle inte ens kalla det konflikträdsla. Du måste värna dig själv.Som jag skrev sa jag bara ja pga konflikträdsla i stunden, kommer aldrig att träffa honom frivilligt igen.
Människor är tyvärr (?) inte så bra på tankeläsande så därför gör man bäst i att dela med sig om vad man tycker genom att säga till. Även om jag kan förstå agerandet så får det följden att du nu sitter i en sits där du måste hantera honom i framtiden och han tror att han agerade helt ok så även om du nu lyckas dodgea han i framtiden så tror han att det är så man ska och kan agera.
Personligen skulle jag sagt tack men nej tack så fort jag kände att något var konstigt och skulle absolut inte hånglat eller fortsatt "spela med" efter, både för min egen och andra människors skull.
Men va bra att ni supermänniskor alltid vågar säga vad ni tycker och tänker trots att ni står ute i mörkret med en som är ungefär 30-40 cm längre än vad ni är och som troligtvis bara skulle kunnat knuffa till er och få in er i lägenheten på några sekunder när ni låst upp dörrenDu får aldrig bli så konflikträdd att du säger ja till någon som är så påträngande. Jag skulle inte ens kalla det konflikträdsla. Du måste värna dig själv.
Men va bra att ni supermänniskor alltid vågar säga vad ni tycker och tänker trots att ni står ute i mörkret med en som är ungefär 30-40 cm längre än vad ni är och som troligtvis bara skulle kunnat knuffa till er och få in er i lägenheten på några sekunder när ni låst upp dörrenJag som alltid tyckt att det varit bättre att spela sina kort för att undvika att uppröra motparten när chansen att hen kan göra ännu värre saker, men ack så fel jag hade!
Personligen tyckte jag att det var så mycket bättre att bara behålla lugnet, fortsätta säga nej trots ett evinnerligt tjat om att få komma in i lägenheten och faktiskt säga ja till att ses igen även om planerna att ses inte existerar. Kommer den dagen han kontaktar mig igen eller att vi stöter på varandra så är vi separerade från den för mig obehagliga situationen som var igår kväll och jag kan rakt och tydligt förklara för honom att det inte var ett okej beteende och att jag inte är intresserad av att träffa honom. Dessutom kommer den situationen antagligen inte utspela sig 4 på morgonen i ett "tomt" bostadsområde liksom.. Därav att jag har en större chans om det skulle bli en konfrontation.
Under dagen har det dessutom framkommit att han varit obehaglig mot en annan vän mot mig. Nu är vi fler som faktiskt vet om detta och kan därför backa varandra om någonting skulle hända.
Men va bra att ni supermänniskor alltid vågar säga vad ni tycker och tänker trots att ni står ute i mörkret med en som är ungefär 30-40 cm längre än vad ni är och som troligtvis bara skulle kunnat knuffa till er och få in er i lägenheten på några sekunder när ni låst upp dörrenJag som alltid tyckt att det varit bättre att spela sina kort för att undvika att uppröra motparten när chansen att hen kan göra ännu värre saker, men ack så fel jag hade!
Personligen tyckte jag att det var så mycket bättre att bara behålla lugnet, fortsätta säga nej trots ett evinnerligt tjat om att få komma in i lägenheten och faktiskt säga ja till att ses igen även om planerna att ses inte existerar. Kommer den dagen han kontaktar mig igen eller att vi stöter på varandra så är vi separerade från den för mig obehagliga situationen som var igår kväll och jag kan rakt och tydligt förklara för honom att det inte var ett okej beteende och att jag inte är intresserad av att träffa honom. Dessutom kommer den situationen antagligen inte utspela sig 4 på morgonen i ett "tomt" bostadsområde liksom.. Därav att jag har en större chans om det skulle bli en konfrontation.
Under dagen har det dessutom framkommit att han varit obehaglig mot en annan vän mot mig. Nu är vi fler som faktiskt vet om detta och kan därför backa varandra om någonting skulle hända.
Du får aldrig bli så konflikträdd att du säger ja till någon som är så påträngande. Jag skulle inte ens kalla det konflikträdsla. Du måste värna dig själv.
Självklart är det situationsbaserat och bara du vet vad som var rimligt just då. Problemet kvarstår fortfarande att man till viss del matar problemet med folk som beter sig så även om det inte är något man i sig har ett personligt ansvar för.
Om du frågar honom så är chansen/risken stor att han tror och tycker att du fortfarande är intresserade av honom och att han inte agerade problematiskt på något sätt eftersom han inte fick negativ respons.
Jag förstår att du tycker att det var obehagligt och agerade enligt vad du trodde var bäst i situationen. Jag tror att det i liknande situationer oftast är bättre att agera principfast och att sätta klara gränser, just svaghet och teveksamhet är något som ofta utnyttjas. Bra att inget mer hände nu och förhoppningsvis händer inget mer i framtiden.