Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det händer ju inte varje dag att någon knackar på dörren! Men ibland så! :)

Här händer det inte heller dagligen, men senaste dejten kanske knackar på i helgen. Om han hinner vill säga, för han ska ner till sin bror som bor 10 mil bort och tänkte att han skulle svänga förbi när han ändå är här i krokarna, så han kan ju inte ha tyckt att det var katastrof i alla fall :D

Jag nämnde lite i "Knöl i bröstet"-tråden om min dejt, men jag tar det här också.
Var på en jättemysig 3-rätters middag med min date igår. Plötsligt under eftermiddagen kom han på att han kunde komma och plocka upp mig så att jag skulle kunna dricka lite vin. Ädel tanke, som jag förstås inte kunde tacka nej till :) Som sagt, jättemysigt och gott och trevligt. Efter den långa middagen tog vi en kort promenad i hamnen och kollade på båtar.
Många varma kramar blev det då vi skildes åt...men inget annat ännu heller. ...fast på samma gång känns det nästan som att det skulle förstöra lite av den långsamt uppbyggande spänningen. Jag gillar det såhär. Han också. Vi pratade lite om det igår.

Idag innan lunch hörde han av sig. "Var är du? Jag har en sak till dig." Då hade jag varit till sjukhuset och fått positivt besked om min knöl i bröstet (knölen är borta nu) och han kom med en liten ask Belgisk choklad som han varit hem till sig och hämtat under arbetsdagen - enkom för att ge den till mig. Hur gulligt som helst, om ni frågar mig :love:
Nu är han som vanligt borta under helgen, men... det här känns kul :)
...förutom att han tycker att min katt är ett stort minus för att han är allergisk, "men vi pratar inte om det nu". Han inser också att det är som det är med den saken.

Man behöver inte ligga på samma nivå, det viktigaste är att båda mår bra i situationen. Jag tycker inte att man ska bestämma åt andra att förhållandet inte är bra för personen.
Har jag sagt att man ska göra det? Och självklart är det viktigt att båda mår bra i situationen, men jag vidhåller att det blir mycket svårare om ena personen vill ses 4 dagar i veckan och den andra bara 1 eller vill höras i telefon varje dag och den andra hatar att prata i mobilen.

Var med om en så otäck upplevelse igår.. Vi var ett stort kompisgäng som promenerade hem efter en utekväll och allt eftersom så droppade folk av och tillslut var det bara jag och en kille kvar så han följde mig hem till dörren.
Väl utanför så vänder han sig om till mig och frågar "håller du på att dra med mig hem nu, för det hoppas jag", min reaktion var att skämta bort det hela för det var verkligen inte alls det jag tänkt. Hur som så började vi hångla men jag kände ganska snabbt att det var någonting som inte var helt hundra. Händer hade han överallt på mig.. Tror han frågade 4-5 gånger om han fick följa med in och ja sa nej och tillslut stod jag bara där och lät honom hålla på och hoppades att han skulle gå. Under tiden så gav han sig inte förrän jag sa att jag tyckte han var snygg och han typ stod och dry humpade på mig men då knuffade jag bort honom. Han fortsatte tjata om att komma in men tillslut lyckades jag ryta ifrån ordentligt. Han frågade om vi kunde ses någon annan gång och konflikträdd som jag är så sa jag ja. Hans reaktion var "åh, då kan vi ju dejta varandra" med betoningen att vi skulle sikta på något seriöst :confused:
Lyckades tillslut öppna upp dörren och backade in, vågade inte vända ryggen mot honom och när jag var inne i lägenheten frågade han igen om han kunde få en godnattkyss, men då sa jag bara god natt och stängde dörren. Vågade inte tända belysningen inne för jag var rädd att han gått runt på andra sidan vid fönstren:nailbiting:

Människor är tyvärr (?) inte så bra på tankeläsande så därför gör man bäst i att dela med sig om vad man tycker genom att säga till. Även om jag kan förstå agerandet så får det följden att du nu sitter i en sits där du måste hantera honom i framtiden och han tror att han agerade helt ok så även om du nu lyckas dodgea han i framtiden så tror han att det är så man ska och kan agera.

Personligen skulle jag sagt tack men nej tack så fort jag kände att något var konstigt och skulle absolut inte hånglat eller fortsatt "spela med" efter, både för min egen och andra människors skull.

Min Tinder gick upp i rök?!?
Kom upp nåt tekniskt fel meddelande och stod att jag skulle logga in igen, men inloggningen innebar att skapa en ny profil??? Nån som varit med om samma?
Alltså allt var borta när jag fyllt i efterfrågade uppgifter...

Människor är tyvärr (?) inte så bra på tankeläsande så därför gör man bäst i att dela med sig om vad man tycker genom att säga till. Även om jag kan förstå agerandet så får det följden att du nu sitter i en sits där du måste hantera honom i framtiden och han tror att han agerade helt ok så även om du nu lyckas dodgea han i framtiden så tror han att det är så man ska och kan agera.

Personligen skulle jag sagt tack men nej tack så fort jag kände att något var konstigt och skulle absolut inte hånglat eller fortsatt "spela med" efter, både för min egen och andra människors skull.

Du får aldrig bli så konflikträdd att du säger ja till någon som är så påträngande. Jag skulle inte ens kalla det konflikträdsla. Du måste värna dig själv.
Men va bra att ni supermänniskor alltid vågar säga vad ni tycker och tänker trots att ni står ute i mörkret med en som är ungefär 30-40 cm längre än vad ni är och som troligtvis bara skulle kunnat knuffa till er och få in er i lägenheten på några sekunder när ni låst upp dörren :love::cautious: Jag som alltid tyckt att det varit bättre att spela sina kort för att undvika att uppröra motparten när chansen att hen kan göra ännu värre saker, men ack så fel jag hade!

Personligen tyckte jag att det var så mycket bättre att bara behålla lugnet, fortsätta säga nej trots ett evinnerligt tjat om att få komma in i lägenheten och faktiskt säga ja till att ses igen även om planerna att ses inte existerar. Kommer den dagen han kontaktar mig igen eller att vi stöter på varandra så är vi separerade från den för mig obehagliga situationen som var igår kväll och jag kan rakt och tydligt förklara för honom att det inte var ett okej beteende och att jag inte är intresserad av att träffa honom. Dessutom kommer den situationen antagligen inte utspela sig 4 på morgonen i ett "tomt" bostadsområde liksom.. Därav att jag har en större chans om det skulle bli en konfrontation.
Under dagen har det dessutom framkommit att han varit obehaglig mot en annan vän mot mig. Nu är vi fler som faktiskt vet om detta och kan därför backa varandra om någonting skulle hända.

Men va bra att ni supermänniskor alltid vågar säga vad ni tycker och tänker trots att ni står ute i mörkret med en som är ungefär 30-40 cm längre än vad ni är och som troligtvis bara skulle kunnat knuffa till er och få in er i lägenheten på några sekunder när ni låst upp dörren :love::cautious: Jag som alltid tyckt att det varit bättre att spela sina kort för att undvika att uppröra motparten när chansen att hen kan göra ännu värre saker, men ack så fel jag hade!

Personligen tyckte jag att det var så mycket bättre att bara behålla lugnet, fortsätta säga nej trots ett evinnerligt tjat om att få komma in i lägenheten och faktiskt säga ja till att ses igen även om planerna att ses inte existerar. Kommer den dagen han kontaktar mig igen eller att vi stöter på varandra så är vi separerade från den för mig obehagliga situationen som var igår kväll och jag kan rakt och tydligt förklara för honom att det inte var ett okej beteende och att jag inte är intresserad av att träffa honom. Dessutom kommer den situationen antagligen inte utspela sig 4 på morgonen i ett "tomt" bostadsområde liksom.. Därav att jag har en större chans om det skulle bli en konfrontation.
Under dagen har det dessutom framkommit att han varit obehaglig mot en annan vän mot mig. Nu är vi fler som faktiskt vet om detta och kan därför backa varandra om någonting skulle hända.

Jag hade nog reagerat på ett liknande sätt, på grund av att jag träffat på så jävla många män som blir VANSINNIGA när man ger dom ett blankt nej och det är inget jag skulle vilja utsätta mig för mitt i natten där det inte finns folk omkring.

Självklart är det situationsbaserat och bara du vet vad som var rimligt just då. Problemet kvarstår fortfarande att man till viss del matar problemet med folk som beter sig så även om det inte är något man i sig har ett personligt ansvar för.

Om du frågar honom så är chansen/risken stor att han tror och tycker att du fortfarande är intresserade av honom och att han inte agerade problematiskt på något sätt eftersom han inte fick negativ respons.

Jag förstår att du tycker att det var obehagligt och agerade enligt vad du trodde var bäst i situationen. Jag tror att det i liknande situationer oftast är bättre att agera principfast och att sätta klara gränser, just svaghet och teveksamhet är något som ofta utnyttjas. Bra att inget mer hände nu och förhoppningsvis händer inget mer i framtiden.

Jag förstår dig! Hade (och har vid en liknande upplevelse) reagerat likadant i din ålder. Idag skulle jag inte reagera så, jag hade sagt ifrån och vid behov spöat honom, men jag kan slåss och har även gjort det mot en påstridig man.

Du får aldrig bli så konflikträdd att du säger ja till någon som är så påträngande. Jag skulle inte ens kalla det konflikträdsla. Du måste värna dig själv.

Jag förstår hur du menar men: blir man rädd så är det vanligt att frysa eller bara säga ja för att komma ur situationen. Då är det inte så lätt att bara värna sig själv och sina gränser.

Självklart är det situationsbaserat och bara du vet vad som var rimligt just då. Problemet kvarstår fortfarande att man till viss del matar problemet med folk som beter sig så även om det inte är något man i sig har ett personligt ansvar för.

Om du frågar honom så är chansen/risken stor att han tror och tycker att du fortfarande är intresserade av honom och att han inte agerade problematiskt på något sätt eftersom han inte fick negativ respons.

Jag förstår att du tycker att det var obehagligt och agerade enligt vad du trodde var bäst i situationen. Jag tror att det i liknande situationer oftast är bättre att agera principfast och att sätta klara gränser, just svaghet och teveksamhet är något som ofta utnyttjas. Bra att inget mer hände nu och förhoppningsvis händer inget mer i framtiden.

Brukar inte lägga mig i de här diskussionerna men oj! Du skuldbelägger @Masqueradee och dessutom är det upp till henne att uppfostra slemmet :banghead: kan liksom inte bli mer fel :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 229
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka