Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och kollegan messar mest hela dagarna, och igår dök en match upp på tinder. Haha!
Idag på lunchen föreslog han att vi skulle gå till kiosken, och då var det en annan som ville haka på. Går ju inte att säga att vi vill gå själva dit. :p
Men vi skulle kanske styra upp att träffas efter jobbet. Får föreslå det efter helgen. :)

Han ringde igår kväll och undrade om det var något fel mellan oss. Han hade skickat något på messenger som jag inte svarat på (typ en pussemoji).
Vi pratade lite om relationen och till en början verkade han irriterad men det blev bättre sen. Återigen, vi har lätt att missförstå varandra.
Vi har lunchat idag och det kändes bra. Jag fattar nog lite mer vart han står nu, han tycker om mig mer och mer och jag uppfattar det som att han gärna vill utveckla relationen. Jag sa att jag tycker om honom och vill fortsätta träffas men ganska kravlöst. Det återstår för mig att förklara vad jag menar med kravlöst, jag kunde inte riktigt det nu (kanske för att jag inte riktigt vet själv, och dessutom vill formulera mig så att det inte uppstår missförstånd) för han vill verkligen förstå. Han undrade om det handlar om att ses mer sällan, men det är ju inte det som är grejen för mig. Skulle behöva bolla (med er?) för att förstå mig själv och mina känslor bättre tror jag!
Med risk för att låta bitter, men är det verkligen en bra idé att fortsätta och försöka ha något parrelation-liknande med någon när kommunikationen inte fungerar sådär jättebra? Framförallt när han blir irriterad om missförstånd dyker upp. Det är ju inte jättekonstigt om du tvekar när det är sådär.

Med risk för att låta bitter, men är det verkligen en bra idé att fortsätta och försöka ha något parrelation-liknande med någon när kommunikationen inte fungerar sådär jättebra? Framförallt när han blir irriterad om missförstånd dyker upp. Det är ju inte jättekonstigt om du tvekar när det är sådär.
Fast det går ju att vända på det också: att båda parter faktiskt värnar om att kommunicera.

Tycker inte du låter bitter.
Men jag kan hålla med @mandalaki om att det kan vara en positiv sak att faktiskt se att kommunikationen är en svårighet och en vilja att jobba med/ utveckla den.

Överlag tror jag att det är en massa saker som rör sig i huvudet. Ffa en rädsla för att helt plötsligt befinna sig i en seriös relation när jag knappt smält min förra (got the t-shirt osv, det tycks liksom bara hända, men jag fattar såklart rent logiskt att det är ett val). Oro för att bli sårad, oro för att såra den andra, rädd att hamna i (ännu en) destruktiv relation osv osv. Säkert vill jag både ha kakan och äta den. Jävligt ambivalent kan man nog sammanfatta det.
Tyckte @Singoallas tankar var i princip huvudet på spiken kring hur jag tänker angående kravlöshet.

Tänkte att det skulle bli så chill att dejta men det är ju skitsvårt :confused:

Och jag måste avsluta en av personerna jag har träffat. Jag skulle inte ha något emot att umgås som vänner, i lämplig mängd. Jag skulle till och med kunna tänka mig att umgås och se var det leder men med tanke på hur intensiv han är känns det inte som ett alternativ. Och ska jag vara riktigt ärlig med mig själv kan jag nog säga redan nu att det inte kommer leda någonstans. Det handlar nog mycket mer om min osäkerhet, min ovilja att vara den som sårar, att jag tänker att han gillar mig åtminstone, än någon real chans att min känsla ska förändras som gör att jag kan tänka mig att ge det en chans.

Det där med intensiv och låta sig dras med osv.
När man inte låter sig dras med för att man vill ta det lite piano så duger inte det - släpper man då på det så blir det svårt att få till lagom takt, mycket för att man är förbi den takt där magkänslan osv får styra. Sen lika förbenat så blir man beskylld för att vara för intensiv och låt sig dras med och sådan grabb är inte det som söks.
Återigen så skall jag göra korrekt gissning av hur den jag träffar vill ha det baserat på något annat än den säger och basera hur jag vill ha det på det. Är ju bara dömt till att misslyckas! Försöker man då driva en kommunikation om detta så blir man tjatig och verkar osäker - tacka fan för att jag är osäker!

Det där med intensiv och låta sig dras med osv.
När man inte låter sig dras med för att man vill ta det lite piano så duger inte det - släpper man då på det så blir det svårt att få till lagom takt, mycket för att man är förbi den takt där magkänslan osv får styra. Sen lika förbenat så blir man beskylld för att vara för intensiv och låt sig dras med och sådan grabb är inte det som söks.
Återigen så skall jag göra korrekt gissning av hur den jag träffar vill ha det baserat på något annat än den säger och basera hur jag vill ha det på det. Är ju bara dömt till att misslyckas! Försöker man då driva en kommunikation om detta så blir man tjatig och verkar osäker - tacka fan för att jag är osäker!
Hur vill du själv ha Det?
Problemet kanske är att du funderar för mkt på hur den andra vill ha det?

Det är väl så att jag håller på att lära mig att dessa som burit sig åt är nog bra att de sorterat bort sig själva, vi passade inte ihop helt enkelt.
Men av och till känner jag igen sådant ni skriver om som ändå handlar om att den andre stackarn försöker och det blir fel det med.

Jag kan förstå om känslorna drar iväg, å andra sidan kan jag också tycka att det inte ger en rätt att köra över någon annan. Bäst blir det väl om man är på samma nivå, att båda är helt kära och galna eller båda vill ge det mer tid.

I mitt fall är jag tyvärr inte lika intresserad av honom som han är av mig, hade jag varit det hade det kanske varit annorlunda. Jag är övertygad om att det finns tillfällen då den andra parten upplevt mig som för intensiv, möjligen med undantag för att jag drar mig tillbaka om jag märker att mina försök inte möts.

Jag kan förstå om känslorna drar iväg, å andra sidan kan jag också tycka att det inte ger en rätt att köra över någon annan. Bäst blir det väl om man är på samma nivå, att båda är helt kära och galna eller båda vill ge det mer tid.

I mitt fall är jag tyvärr inte lika intresserad av honom som han är av mig, hade jag varit det hade det kanske varit annorlunda. Jag är övertygad om att det finns tillfällen då den andra parten upplevt mig som för intensiv, möjligen med undantag för att jag drar mig tillbaka om jag märker att mina försök inte möts.
Man behöver inte ligga på samma nivå, det viktigaste är att båda mår bra i situationen. Jag tycker inte att man ska bestämma åt andra att förhållandet inte är bra för personen.

Mitt nya ragg svängde precis förbi för glass och spontanligg. "Jag kommer med glass om 20 min". Ja tack. Nu drog han tillbaka till jobbet.

Förstår inte hur jag någonsin kunde fundera på att lämna singellivet :p

Vissa har det bra hör jag . Tror jag skulle trivas bättre som singel om jag hade det lika enkelt .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 229
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka