Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snackar med kollegan på messenger. Körde en helt genomskinlig "oj, jag råkade visst skicka något till dig", som han inte köpte för fem öre. :D
Iaf, han nämner att vi matchat på tinder men att han inte vågat säga något och att matchningen nu har försvunnit av sig själv. Haha! Lika genomskinligt där. Men vi snackar på om lite av allt. :)

På söndag ska jag träffa daten igen.
Vi har pratat lite kring vanor och hälsa. Han säger att han ska ta tag i mat och promenader etc nu. Samtidigt som han säger att han är redo att sluta röka men att han inte vet när. Såna kommentarer och annat fick mig att säga att han kanske inte är redo. Men det tyckte han att han är.
Ja ja... vi får se.. .

Vi har pratat lite kring vanor och hälsa. Han säger att han ska ta tag i mat och promenader etc nu. Samtidigt som han säger att han är redo att sluta röka men att han inte vet när. Såna kommentarer och annat fick mig att säga att han kanske inte är redo. Men det tyckte han att han är.
Ja ja... vi får se.. .
Ta tag i mat, motion och rökning? Känns lite dömt att misslyckas med allt på en gång.

Ja ja... vi får se.. .
Jag tror att du bör vara väldigt försiktig där. Du är inte hans hälsocoach. Och det är ju för att du stör dig på dåliga vanor som du vill att han ska bli mer hälsosam, inte i första hand för att han ska må bättre.

Hade jag träffat en ny partner som redan på dejtstadiet började prata om mina dåliga vanor hade jag sparkat bakut direkt. Jag är inget projekt. ;)

Jag tror att du bör vara väldigt försiktig där. Du är inte hans hälsocoach. Och det är ju för att du stör dig på dåliga vanor som du vill att han ska bli mer hälsosam, inte i första hand för att han ska må bättre.

Hade jag träffat en ny partner som redan på dejtstadiet började prata om mina dåliga vanor hade jag sparkat bakut direkt. Jag är inget projekt. ;)
Jepp ligger något i det.

Det känns inte som att jag gör annat än att göra exakt tvärt om mot vad jag själv skriver i denna tråd..! Har skrivit en del tillsammans med killen från bröllopet, ni vet han jag inte ska få känslor för, och guess what :cautious::meh::love: 50 mil är väll inga avstånd..?:crazy:

@mandalaki
Jag håller med om din tanke om att jag inte ska ta den rollen. Det är också därför jag har backat och är medveten om det.
Jag tänker dock att det är han som framförallt varit drivande i den diskussionen och tagit upp det. Sen handlar det mkt om hälsa också. Det handlar både om att han säger att han mår fruktansvärt dåligt av det och att han säger att han håller på att äta ihjäl sig samt att flera i hans närhet har dött av KOL etc. Så jag tror han vill men att det är svårt att bryta vanorna.
Så det handlar både om hans hälsa men också min egen då jag också måste vara hälsosam annars kommer jag säkert också bli sjuk. Och då har jag svårt att hantera det om han äter väldigt onyttigt.
Men jag har också flera gånger tänkt tanken att jag inte ska gå in i någon roll. Tidigare relationer har jag lätt hamnat i att bli den som ska ta hand om den andra. Utan att vilja det. Så det är upp till honom. Och jag kan inte ställa några krav på att han ska bli hälsosam för att vi ska ha en relation.

Men det handlar ju om att jag vill ge det en chans. Det är så sällan jag träffar någon som jag klickar med. Och det är sällan någon på dejtingsidorna vill gå på dejter med mig. Så när det är ömsesidigt vill jag inte bara släppa det.

Dejten med Herr Perfekt var perfekt. Han är mycket smartare än mig :nailbiting: Jag är inte van vid att sitta och prata med någon som är både bättre påläst och gör vassare analyser än mig :D Han verkar utöver det både framgångsrik, kultiverad och empatisk. Och satan var bra i bingen karln är! :nailbiting: :love:

Det är ju synd att mitt hjärta har ruttnat och dött annars kanske man till och med hade känt någonting för honom.

@mandalaki

Men det handlar ju om att jag vill ge det en chans. Det är så sällan jag träffar någon som jag klickar med. Och det är sällan någon på dejtingsidorna vill gå på dejter med mig. Så när det är ömsesidigt vill jag inte bara släppa det.

Jag tycker att det är fint att du vill ge er en chans. Men det är nog klokt att göra det med en inställning att inte försöka ändra på honom. Han är den han är just nu, och lär känna honom så.
Och om kosthållning och rökning blir en dealbreaker så var ärlig med det. Då har han ett val så att säga; antingen gör han något åt saken för att HAN tycker att det är värt besväret. Eller så gör han inte det.

Kärlek ska väl i slutändan ändå handla om att hitta någon som man älskar oavsett fel och brister. Och vice versa.

Jag tycker att det är fint att du vill ge er en chans. Men det är nog klokt att göra det med en inställning att inte försöka ändra på honom. Han är den han är just nu, och lär känna honom så.
Och om kosthållning och rökning blir en dealbreaker så var ärlig med det. Då har han ett val så att säga; antingen gör han något åt saken för att HAN tycker att det är värt besväret. Eller så gör han inte det.

Kärlek ska väl i slutändan ändå handla om att hitta någon som man älskar oavsett fel och brister. Och vice versa.
Nej jag har aldrig tänkt att jag ska förändra honom eller ställa de kraven.
Det är han som tagit upp det. Han var även på gång med förändringar innan han träffade mig. Bla kurser genom vården och kontakt med läkare.
Jag har funderat lite här på Buke hur vi skulle funka ihop. Då jag upplever att han ändå inte är riktigt redo för förändringar trots att han gått kurser och varit på läger.
Men det kanske bara är min upplevelse. Den kanske inte stämmer. Jag har bara träffat honom en gång.
Så den bilden jag har av honom är att han är lite som mig- vill gärna och höga ambitioner - Men att man tycker det är svårt när man har beroende.

Senast ändrad:
Dejten med Herr Perfekt var perfekt. Han är mycket smartare än mig :nailbiting: Jag är inte van vid att sitta och prata med någon som är både bättre påläst och gör vassare analyser än mig :D Han verkar utöver det både framgångsrik, kultiverad och empatisk. Och satan var bra i bingen karln är! :nailbiting: :love:

Det är ju synd att mitt hjärta har ruttnat och dött annars kanske man till och med hade känt någonting för honom.

Alltså det sista :rofl::rofl::rofl:
Jag skrattade så jag grät :laugh:

@mandalaki
Jag håller med om din tanke om att jag inte ska ta den rollen. Det är också därför jag har backat och är medveten om det.
Jag tänker dock att det är han som framförallt varit drivande i den diskussionen och tagit upp det. Sen handlar det mkt om hälsa också. Det handlar både om att han säger att han mår fruktansvärt dåligt av det och att han säger att han håller på att äta ihjäl sig samt att flera i hans närhet har dött av KOL etc. Så jag tror han vill men att det är svårt att bryta vanorna.
Så det handlar både om hans hälsa men också min egen då jag också måste vara hälsosam annars kommer jag säkert också bli sjuk. Och då har jag svårt att hantera det om han äter väldigt onyttigt.
Men jag har också flera gånger tänkt tanken att jag inte ska gå in i någon roll. Tidigare relationer har jag lätt hamnat i att bli den som ska ta hand om den andra. Utan att vilja det. Så det är upp till honom. Och jag kan inte ställa några krav på att han ska bli hälsosam för att vi ska ha en relation.

Ok, jag är med. Men om det är han som tagit upp det så finns nog risken att det är han, inte du, som gör dig till hans hälsocoach. Det är svårt att ha rollen som hjälpare, tycker jag. Jag började en gång dejta en man när jag var sjukskriven för utmattningsdepression. Han visade sig ha rätt svåra psykiska problem men hade tänkt att det nog skulle bli bättre om han var ihop med just mig.

Och har du tidigare hamnat i hjälparrollen, se upp med dina mönster. Fast du låter ju väldigt medveten om dem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 230
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka