Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att jag kan ansluta mig lite här.. För mig är inte det en deal breaker att personen hänger just på _gym_ alla dagar i veckan i 3-timmars pass (lite av en överdrift kanske ^^) utan snarare att personen kommer vara borta så många timmar på något jag aldrig kommer vara med på. Min livsstil kommer aldrig passa ihop då att träna på gym är döden för mig. Person som gillar att vara utomhus och göra andra aktiviteter, fine. Men i mitt resonemang kan man lika gärna byta ut alla timmar på gymmet mot fågelskådning, fotbollstittande, innebandyspelande, schack :P

Men har du inga egna intressen?
Jag lägger flera timmar i stallet varje dag och därför är det jätteviktigt att den jag träffar har egna intressen och ett eget liv.
Sen är det såklart trevligt att göra saker ihop ibland men inte jämt.

Jag tror att jag kan ansluta mig lite här.. För mig är inte det en deal breaker att personen hänger just på _gym_ alla dagar i veckan i 3-timmars pass (lite av en överdrift kanske ^^) utan snarare att personen kommer vara borta så många timmar på något jag aldrig kommer vara med på. Min livsstil kommer aldrig passa ihop då att träna på gym är döden för mig. Person som gillar att vara utomhus och göra andra aktiviteter, fine. Men i mitt resonemang kan man lika gärna byta ut alla timmar på gymmet mot fågelskådning, fotbollstittande, innebandyspelande, schack :P

Du har inte häst :angel:? :D:D

Ang. kost, träning etc:
Ingen av de jag träffat äter ens i närheten av hur jag äter eftersom jag är vegan och bara har dejtat blandkostare. Jag önskar bara att den jag träffar respekterar att jag inte vill att min mat ska beblandas med animalier på något sätt (t.ex. inte okej att steka i samma stekpanna bara för att köttet ligger några cm bort), och gärna att personen kan äta veganskt med mig ibland utan total panik för köttbrist. Så jag tänkte att jag struntar i hur dejt/ev. partner äter, men inser nu att jag tror inte jag skulle kunna vara tillsammans med nån som lever på skräp, nån som inte tycker det är viktigt att äta vettigt.

Sen tror jag aldrig jag skulle bli intresserad av nån som inte är motions- eller träningsintresserad på något sätt, för allt jag gillar att göra innebär nån form av motion. Inte för att man behöver göra allt tillsammans, men jag vill kunna gå en promenad tillsammans utan att personen säger "ska vi gå EN MIL?!".

Men har du inga egna intressen?
Jag lägger flera timmar i stallet varje dag och därför är det jätteviktigt att den jag träffar har egna intressen och ett eget liv.
Sen är det såklart trevligt att göra saker ihop ibland men inte jämt.

Du har inte häst :angel:? :D:D
Tror det blev lite fel när jag la till de sista exemplen. Jag tror mest betoningen ligger på livsstilen, och ganska mycket av mina fördomar av de som har träning och gym som deras främsta intressen/det de "marknadsför" sig med på exempelvis Tinder.

Efter att ha retat ihjäl mig i snart 12 år på en sambo/make vars huvudinteresse var (är) att titta på film, och som lovade varenda 1. januari (samt flera ggr under året) att ta tag i sitt kosthold och sin vikt, så kommer jag aldrig mer att dejta en överviktig person eller någon som inte har ett mycket aktivt liv. (Personen ifråga här faktiskt hund OCH häst, men "brinner" inte för dessa så som jag gör ...)

Även de perioder h*n försökte leva nyttigt så var det jättejobbigt iom att jag kan och vill äta godis, chips och annan onyttig mat utan att oroa mig för min vikt. :p

En eller MAX två timmar på soffan var söndag får räcka, tycker jag! :angel: :rofl:

Efter att ha retat ihjäl mig i snart 12 år på en sambo/make vars huvudinteresse var (är) att titta på film, och som lovade varenda 1. januari (samt flera ggr under året) att ta tag i sitt kosthold och sin vikt, så kommer jag aldrig mer att dejta en överviktig person eller någon som inte har ett mycket aktivt liv. (Personen ifråga här faktiskt hund OCH häst, men "brinner" inte för dessa så som jag gör ...)

Även de perioder h*n försökte leva nyttigt så var det jättejobbigt iom att jag kan och vill äta godis, chips och annan onyttig mat utan att oroa mig för min vikt. :p

En eller MAX två timmar på soffan var söndag får räcka, tycker jag! :angel: :rofl:

Varför måste film intresse gå hand i hand med kost och vikt ?
Själv spenderar jag iaf 1 timme i soffan varje dag ofta med chips. Men har ändå inga problem att hålla vikten :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 230
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Vaginal vs kejsarsnitt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat