Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast nu är det awkward oavsett och du säger inget även fast du undrar. Du vet inte vad han tänker och känner, där får du gissa. Dock vet du hur du själv tänker och känner så varför inte vara tydlig?
Jag vet inte alls hur jag ska ta upp saken ens utan att det blir konstigt i nuläget, så jag avvaktar och ser hur det känns när vi ses igen och om jag fortsätter att ha intrycket att han är intresserad av annat än vänskap så får jag ta ställning till det då.

"Störig natt-messenger-man" blev jag för övrigt av med. Jag har inte hört ett pip (pling!) från honom sedan jag sa ifrån om att jag inte ville ha nattliga meddelanden på fb, eller chatta med honom. Det är väldigt skönt!

Jag styrde också bort mannen som kontaktade mig på Facebook för att han sett mig på Tinder. (Och vi hade gemensamma vänner...)

Angående min dejt var det så kul att prata om saker som intresserar mig såsom värderingar, samhällsfrågor, feminism etc. Samt litteratur, konst, musik, teater, skapande och annat som vi båda håller på med. Vi skulle fika och vi sågs i sju timmar! :D:o
Jag kände mig så bekväm med honom och det var enkelt att prata.

Det finns dock en sak som bekymrar mig lite. Jag är igång och har hittat en ny livsstil med bättre mat, träning etc. Han lever på skräpmat varje mål och massa Cola, godys etc samt röker och är stillasittande. Han har fått rejäla signaler på att hans vanor och övervikt håller på att göra honom allvarligt sjuk.
Självklart måste man inte äta allt lika som ens partner och min partner måste ju få äta skräpmat etc ibland. Men jag tror jag har svårt att leva med någon som alltid lever på skräpmat och socker. Jag tror jag är lite för känslig i mitt sockerberoende fortfarande.

Vi pratade om detta och ha sa att han borde gå ner i vikt, sluta röka, röra sig mer. Och kanske kan vi peppa och hjälpa varandra. Men jag får känslan av att han inte är redo. Jag känner igen de bortförklaringarna från mig själv. Och jag tror inte man gör förändringar om man inte bestämt sig.
Sen får vi se med rökningen. Jag har ibland svårt att klara rökning då min hals reagerar.. .

Fasiken om jag träffar en person jag gillar och så ska rökning, mat etc stå i vägen .

Men.. Vi får se... nu ser jag fram emot nästa träff...:)

Jag sitter och funderar på vad det är som gör att man fastnar för en person sådär ögonblickligen. Nyligen träffade jag en kille som jag blev helt varm om kinderna bara av att skaka hand med. Ni vet när man ser någon och bara känner "Oj! Nej med hej! Du var visst min kopp te deluxe!" och sen stammar man nästan fram sitt namn när man ska hälsa. Jag måste ha sett helt förtrollad ut :p Efter en stund insåg jag att han var väldigt lik en kille som jag var oerhört kär i för några år sedan. Det är dom där honungsbruna hundvalpsögonen. Samma ögon som P som praktiskt taget slet hjärtat ur bröstkorgen på mig en gång i tiden. Det måste ju vara därför jag blev helt varm nu, tänkte jag. Men sen slog det mig att jag hade ju blivit knäsvag för dom där ögonen vid första mötet med P också. När han kom in på caféet som vi var på, presenterade sig och satte sig ner. Jag tappade alla ord då med och stammade fram någon skitdålig hälsningsfras som jag sen förbannade mig över hela dagen.

Jag blir lite nyfiken på varför det är just honungsbruna hundvalpsögon som gör mina ben till spagetti. Det är nämligen inte ofta jag blir knäsvag vid första ögonkastet men nu har jag iaf hittat en gemensam nämnare! :idea:

Vad tror ni? Är attraktion en slump eller referenser man sällan vet om?

Jag vill nog bara höra hur ni hanterar om ni märker att någon vän börjar visa intresse och ditt eget verkligen är noll?
"Du vi hänger mycket men bara så du vet och så det inte blir några missförstånd så är jag inte intresserad av något förhållande"

Eller fortsätter som vanligt eller bryter

Om nån går runt och "tror" något är det inte mitt problem.. Han är en vuxen människa och om han undrar något kan han fråga :) Det är inte mitt jobb att lista ut vad människor innerst inne vill och kratta manegen åt dom och bära dom över alla små hinder dom är vuxna att ta själva

Har ni inte sagt något om att vara exklusiva så tycker jag inte att det är något att ha dåligt samvete för
Nej det har vi inte sagt. Båda har mer eller mindre sagt att vi inte är intresserade av att träffa andra just nu iofs, och det har jag ju inte heller varit (vet inte hur jag känner nu).

Angående min dejt var det så kul att prata om saker som intresserar mig såsom värderingar, samhällsfrågor, feminism etc. Samt litteratur, konst, musik, teater, skapande och annat som vi båda håller på med. Vi skulle fika och vi sågs i sju timmar! :D:o

Det finns dock en sak som bekymrar mig lite. Jag är igång och har hittat en ny livsstil med bättre mat, träning etc. Han lever på skräpmat varje mål och massa Cola, godys etc samt röker och är stillasittande. Han har fått rejäla signaler på att hans vanor och övervikt håller på att göra honom allvarligt sjuk.
Självklart måste man inte äta allt lika som ens partner och min partner måste ju få äta skräpmat etc ibland. Men jag tror jag har svårt att leva med någon som alltid lever på skräpmat och socker. Jag tror jag är lite för känslig i mitt sockerberoende fortfarande.

Vi pratade om detta och ha sa att han borde gå ner i vikt, sluta röka, röra sig mer. Och kanske kan vi peppa och hjälpa varandra. Men jag får känslan av att han inte är redo. Jag känner igen de bortförklaringarna från mig själv. Och jag tror inte man gör förändringar om man inte bestämt sig.
Sen får vi se med rökningen. Jag har ibland svårt att klara rökning då min hals reagerar.. .

Fasiken om jag träffar en person jag gillar och så ska rökning, mat etc stå i vägen .

Jag har valt bort män "enbart" pga just matvanor (rökare vägrar jag träffa ens en gång just för att jag är väldigt känslig för cigarettrök). Jag har upptäckt att det ofta är så mycket mer än bara matvanorna som påverkar också.

De personerna jag träffat som levt på skräpmat har dessutom för det mesta levt ett väldigt mer stillasittande liv än mig, vilket i sin tur resulterat i att de tyckt det varit mycket tråkigt när jag "måste gå på så långa hundpromenader", eller är i stallet, eller tränar, eller är ute mycket av annan anledning. Trots tankar om att de själva borde ta hand om sig så har det varje gång resulterat i att jag "borde ta det lugnt ibland"...

Sedan jag slutade träffa soffpotatisar och enbart träffar män som gillar att träna, röra på sig och vara rejält aktiva, då har allt blivit mycket enklare och trevligare.

Jag tror att stora delar av min bekantskapskrets består av gubbar :D
Flera vänner/bekantingar är minst 10 år äldre än mig, ett flertal är ca 20 år äldre.. Och jag tänker inte nämnvärt på deras ålder annat än när vi diskuterar gjort i livet och det blir tydligt att de hunnit med väldigt mycket mer än mig.

Jag har också flera äldre vänner, 5 år äldre och uppåt, plus att min man är 9 år äldre :p

Jag har valt bort män "enbart" pga just matvanor (rökare vägrar jag träffa ens en gång just för att jag är väldigt känslig för cigarettrök). Jag har upptäckt att det ofta är så mycket mer än bara matvanorna som påverkar också.

De personerna jag träffat som levt på skräpmat har dessutom för det mesta levt ett väldigt mer stillasittande liv än mig, vilket i sin tur resulterat i att de tyckt det varit mycket tråkigt när jag "måste gå på så långa hundpromenader", eller är i stallet, eller tränar, eller är ute mycket av annan anledning. Trots tankar om att de själva borde ta hand om sig så har det varje gång resulterat i att jag "borde ta det lugnt ibland"...

Sedan jag slutade träffa soffpotatisar och enbart träffar män som gillar att träna, röra på sig och vara rejält aktiva, då har allt blivit mycket enklare och trevligare.
Intressant. Ja det bästa vore nog för mig att träffa någon som inte lever på skräpmat. Men... varför ska det vara så svårt att hitta rätt... när man äntligen hittar någon man gillar.

För mig hade det varit en deal breaker, men det beror på att kost och träning är ett av mina största intressen. Så där får du nog väga lite vad som är värt för dig! Sen beror det ju också på hur mycket du gillar karln, det är ju skillnad på "vi har trevligt tillsammans" och "han gungar min värld" :p Där det senare kanske är skäl nog att ha mer överseende :)

Håller helt med! Drömmen skulle ju vara att hitta någon som vill hänga på gymmet med mig :love: Sen ta en dusch tillsammans och dra ihop nåt käk som båda gillar att äta. Mardrömmen vore motsatsen, någon som tycker att jag spenderar för lite tid hemma om kvällarna och försöker tjata om att köpa take-away och kolla serier jämt.

Håller helt med! Drömmen skulle ju vara att hitta någon som vill hänga på gymmet med mig :love: Sen ta en dusch tillsammans och dra ihop nåt käk som båda gillar att äta. Mardrömmen vore motsatsen, någon som tycker att jag spenderar för lite tid hemma om kvällarna och försöker tjata om att köpa take-away och kolla serier jämt.

Håller med :)
Om hon inte är gym intresserad så vore det iaf nice att ha sällskap i joggingspåret.
Fast inge fel på serier ? Jag kollar på serier trots att jag tränar 5-7 gånger i veckan :D.

För mig hade det varit en deal breaker, men det beror på att kost och träning är ett av mina största intressen. Så där får du nog väga lite vad som är värt för dig! Sen beror det ju också på hur mycket du gillar karln, det är ju skillnad på "vi har trevligt tillsammans" och "han gungar min värld" :p Där det senare kanske är skäl nog att ha mer överseende :)
Håller med. Ja det här var en person som jag verkligen gillade. Vi hängde i sju timmar och hade jättekul.
Jag tänker träffa honom igen och så får vi se. Jag vill inte släppa honom eftersom det är så sällan jag träffar någon som jag känner så för. Och ser att det är ömsesidigt, Och det är inte så att jag får till mängder av dejter. Jag har varit på dejt med tre personer i år. Och de två första kände jag varken ja eller nej för. Jag kände mig likgiltig inför att träffa de igen.
Så jag vill träffa honom igen så får vi se. Det viktiga är att jag inte kan riskera att falla in i att också leva ohälsosamt igen då jag känner att jag nu kommit ur det. Så det finns en liten oro hos mig.. Men jag måste ta reda på lite mer hur han känner inför det..

Håller med :)
Om hon inte är gym intresserad så vore det iaf nice att ha sällskap i joggingspåret.
Fast inge fel på serier ? Jag kollar på serier trots att jag tränar 5-7 gånger i veckan :D.

Ja, alltså mitt ex tränade nästan inte alls men det gick bra ändå. Han tyckte nämligen att det var kul att jag tränade mycket och sa "Ha så kul!" när jag lämnade hemmet för att träna om kvällarna. Vi hade ofta skilda intressen men det funkade finemang för oss att ha våra egna liv lite parallellt med varandras ibland. Det jag inte vill ha är någon som hellre skulle se att jag ger upp mitt intresse för mer sofftid. Även om det givetvis skulle vara mysigt att få träna ihop, om man nu får ha önskelista.

Ja alltså, mina söndagar brukar ungefär bestå av 1 h långpromenad med hunden, 1 h träning och sedan horisontellt läge under täcket resten av tiden :p

Håller med. Ja det här var en person som jag verkligen gillade. Vi hängde i sju timmar och hade jättekul.
Jag tänker träffa honom igen och så får vi se. Jag vill inte släppa honom eftersom det är så sällan jag träffar någon som jag känner så för. Och ser att det är ömsesidigt, Och det är inte så att jag får till mängder av dejter. Jag har varit på dejt med tre personer i år. Och de två första kände jag varken ja eller nej för. Jag kände mig likgiltig inför att träffa de igen.
Så jag vill träffa honom igen så får vi se. Det viktiga är att jag inte kan riskera att falla in i att också leva ohälsosamt igen då jag känner att jag nu kommit ur det. Så det finns en liten oro hos mig.. Men jag måste ta reda på lite mer hur han känner inför det..

Låter som ett vettigt resonemang. Folk som slår an ens strängar på något vis ska man inte släppa så lätt! Håll igång din hälsosamma livsstil och påminn dig om att man inte alltid måste välja samma som sin dejt :) Vem vet, han kanske blir inspirerad och vill haka på!

Det jag inte vill ha är någon som hellre skulle se att jag ger upp mitt intresse för mer sofftid. Även om det givetvis skulle vara mysigt att få träna ihop, om man nu får ha önskelista.

Ja alltså, mina söndagar brukar ungefär bestå av 1 h långpromenad med hunden, 1 h träning och sedan horisontellt läge under täcket resten av tiden :p

Ja, håller med. Skulle vara jobbigt om nån gnällde varje gång man skulle ut och träna. Samtidigt som det skulle vara trist om man inte hade nån softtid tillsammans heller.

Haha, låter ju inte som nån brist på softtid på söndagar iaf :p

Låter som ett vettigt resonemang. Folk som slår an ens strängar på något vis ska man inte släppa så lätt! Håll igång din hälsosamma livsstil och påminn dig om att man inte alltid måste välja samma som sin dejt :) Vem vet, han kanske blir inspirerad och vill haka på!
:)
Ja precis jag ska ge det en chans.
Han säger ju att han ska sluta röka, äta bättre etc. Kanske kan vi inspirera varandra och det blir bra. Men får en känsla av att han säger så för att han vet att han borde utan att egentligen verkligen mena det.

Det här var ett intressant ämne- kan du tex ha en partner som lever på skräpmat och godis om du själv inte gör det? -Blir livsstilarna för olika?

:)
Ja precis jag ska ge det en chans.
Han säger ju att han ska sluta röka, äta bättre etc. Kanske kan vi inspirera varandra och det blir bra. Men får en känsla av att han säger så för att han vet att han borde utan att egentligen verkligen mena det.

Det här var ett intressant ämne- kan du tex ha en partner som lever på skräpmat och godis om du själv inte gör det? -Blir livsstilarna för olika?
Jag är nog en skräpmatsjunkie, egentligen, nä, hatar Billyspizzor odyl, men vanliga pizzor, burgare, mackor, chips :meh:.
Handlar jag mat så köper jag bara bra mat, alltid. Men om något köper hem det jag inte kan låta bli varje dag, så kommer det sluta illa :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 230
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat