Ja, det där är väldigt individuellt har jag förstått. Själv skulle jag få mig en ordentlig knäck om jag under (så lite som) ett par veckors tid hade dejtat någon som jag blivit förälskad i och det verkat ömsesidigt, och den plötsligt sagt att den parallellt träffat någon annan som den varit på resor med osv.
Det får mig att känna mig som en "back-up" snarare än att jag får en ärlig chans så att säga. Nu är jag säkert ovanligt känslig eftersom jag sällan är förälskad, men jag skulle falla jättehårt av att bli behandlad så.
Om man fortsätter att dejta flera även efter att man setts x-antal ggr och man märker att någon (inklusive en själv) börjar få starkare känslor kanske det är läge att bestämma sig för hur man vill ha det och stämma av hur de andra vill ha det.
Ganska många tar nog för givet att man är "exklusiv" i en relation snarare än att det tas för givet att man inte är det. Även om jag förstår att båda delarna är vanligt.
Eller är det allas personliga ansvar att så fort man får känslor säga till OM man önskar exklusivitet så att säga och det andra alternativet annars gäller?
Om det är viktigt så tycker jag att man ska ta upp det.
Jag förväntar mig aldrig exklusivitet om vi inte pratat om det.
Att förutsätta saker är som att be om att bli besviken.
Tillägg.
Ryssen har jag ju träffat regelbundet ett halvår nu.
Jag vet att han har rätt starka känslor för mig. Men han har aldrig sagt något om exklusivitet så skulle han bli arg för att jag träffar andra ligger det på honom. Det är inget jag tänker ta ansvar för.
Senast ändrad: