@Hero Jag kollar på hur personen valt att framställa sig själv. Om den ser väldigt barsk ut och har exakt samma min på alla bilder så blir det ingen business för mig. Inte heller om de ser dryga eller överlägsna ut. Eller bara har stoneface.
Om alla bilder är kostymbilder i väldigt "stekiga" sammanhang så passar det mig inte heller. Samma sak med partybilder.
Presentationstexter som säger typ "Man bortskänkes" gör mig inte så sugen heller.
Jag är inte så upptagen av knivskarpa drag och tvättbrädor. Men jag kan gå igång på skäggstubb, polisonger och en sliten Gore-tex jacka.
Eller bara ett genuint lyckligt leende.
Sängkammarblick-bilder och "hej här ligger jag på soffan/golvet/verandan/stenen och väntar på dig-bilder" är inte heller så lockande.
Jag vill se personen i normala situationer där den ser ut att ha det trevligt. För mig är fjällturbilder och skidbilder ett plus eftersom det är stora intressen hos mig. Och beroende på utrustning och setting så säger just det väldigt mycket. Det är ju skillnad på "åker till Sälen ibland" och "går på randonee-skidor i alperna" liksom. Och båda grejerna kan ju dölja sig bakom en text som säger att skidåkning är ett intresse.
Jag tycker om avslappnad stil, men avskyr "Addidasbyxor och skinnjacka/bomberjacka plus kepan bakochfram-stil".
För att nämna några grejer. (Och nej, man måste inte checka full pott på alla punkter för att bli högerswipad)
Folk gillar olika. Som sagt!
För övrigt så har jag en snubbe som jag är helt säker på har dykt upp minst fem gånger trots att jag konsekvent swipar bort honom! Han kanske är boostad? Men vecka efter vecka?