Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ta upp det som något du funderat på bara, om det finns någon särskild anledning till att han inte hör av sig när han är bortrest. Det kan ju vara så att han inte reflekterat över hur du uppfattar det.

När jag började träffa min sambo var jag hopplös på att höra av mig när jag var bortrest, jag tänkte inte på att det blev så. Svarade bara kort på sms och ville helst inte ta samtal överhuvudtaget. Jag saknar honom självklart när jag är borta men har trots det inget jättebehov av kontakt. Vi är olika på den punkten men har nu kompromissat för att hitta något som känns okej för båda.
@Frankie hur har ni kompromissat?

Kan bara svara för mig själv, men jag fixar att engagera mig på flera plan med olika människor utan problem.
Good for you :)
Jag skulle inte kunna engagera mig i en kärleksrelation med flera, och likaså tycks gälla för de flesta av mina vänner. De som provat hamnar i knepiga känsloprocesser..

Jag tittar mycket på hur en person presenterar sig själv. Bilderna kan ibland avslöja allt från intressen, umgängeskrets, klädstil osv. Presentationen väger in också. Sammantaget blir det "Verkar det här vara en skön typ i min smak?" snarare än personens genetiska uppsättning :) En snygg kille som enbart har fördelaktiga selfies blir tråkigt. En snygg kille som väljer att presentera sig med att han har pengar (champagne, kostym, dyr bil, båt osv) blir tråkigt. En snygg kille i sjafsiga kläder blir oattraktiv. En snygg kille som skriver "Söker enbart seriöst" är uppenbarligen inte för mig osv.

En person med snygg stil, som gärna skrattar på sina bilder och skriver något roligt i sin presentation får mig ofta att tänka "Vilken stilig och skön typ!" och då kan det bli mindre viktig huruvida personens kindben är framträdande eller ej :D

Okej, ja såklart alla går efter olika kriterier.

Själv har jag en kort presentation om vad jag gillar.
Endast en selfie för att få en närbild. Övriga är när jag utför nån aktivetet eller intresse :).
Skrev faktist att jag var ute efter vänskap eller något seriöst. Men tog bort det nu :p . Möjligt att jag skulle kunna tänka mig nåt annat. Men har som sagt ingen erfarenhet av det :D

Skratta kommer jag inte göra på bild då jag ser förfärlig ut då. Jag har för mig att jag provade men fick inga matches då. Småler på nån bild och har inga bilder på min umgängeskrets då jag inte har nån stor. Dessutom är jag introvert som person och jag förstår inte varför det är intressant att se en massa kompisar på bild. Bara irriterande att försöka gissa fram till vem som är vem :p. Så jag brukar oftast swipa vänster på dessa.

Du har inte fått upp mig på tinder än då? Så hade du kunnat ge mig bättre input ;)

Jag skulle inte kunna engagera mig i en kärleksrelation med flera, och likaså tycks gälla för de flesta av mina vänner. De som provat hamnar i knepiga känsloprocesser..

I en kärleksrelation skulle det vara svårt även för mig men på den nivån jag har mina relationer fungerar det utmärkt

Har aldrig nånsin blivit blixtförälskad, för mig växer det fram under tiden man lär känna varandra. Dvs under tiden man dejtar och under den tiden så har jag som sagt inga problem med att engagera mig i flera människor.

Att dejta är för mig inte att vara i en kärleksrelation. När kärlek är inblandat då är man i ett förhållande eller väldigt nära att definiera sig som ett par.

Okej, ja såklart alla går efter olika kriterier.

Själv har jag en kort presentation om vad jag gillar.
Endast en selfie för att få en närbild. Övriga är när jag utför nån aktivetet eller intresse :).
Skrev faktist att jag var ute efter vänskap eller något seriöst. Men tog bort det nu :p . Möjligt att jag skulle kunna tänka mig nåt annat. Men har som sagt ingen erfarenhet av det :D

Skratta kommer jag inte göra på bild då jag ser förfärlig ut då. Jag har för mig att jag provade men fick inga matches då. Småler på nån bild och har inga bilder på min umgängeskrets då jag inte har nån stor. Dessutom är jag introvert som person och jag förstår inte varför det är intressant att se en massa kompisar på bild. Bara irriterande att försöka gissa fram till vem som är vem :p. Så jag brukar oftast swipa vänster på dessa.

Du har inte fått upp mig på tinder än då? Så hade du kunnat ge mig bättre input ;)

Inte vart inne ännu, är inte så aktiv på Tinder just nu :) Sen blir det ju också missvisande med input från mig, eftersom vi troligtvis fungerar olika och gillar olika. Det är väl bättre att du väljer det som du själv gillar och trivs med? Då är nog sannolikheten att rätt tjej för sig swipar höger och inte jag som troligtvis är fel tjej :D

@Hero Jag kollar på hur personen valt att framställa sig själv. Om den ser väldigt barsk ut och har exakt samma min på alla bilder så blir det ingen business för mig. Inte heller om de ser dryga eller överlägsna ut. Eller bara har stoneface.

Om alla bilder är kostymbilder i väldigt "stekiga" sammanhang så passar det mig inte heller. Samma sak med partybilder.

Presentationstexter som säger typ "Man bortskänkes" gör mig inte så sugen heller.

Jag är inte så upptagen av knivskarpa drag och tvättbrädor. Men jag kan gå igång på skäggstubb, polisonger och en sliten Gore-tex jacka.

Eller bara ett genuint lyckligt leende.

Sängkammarblick-bilder och "hej här ligger jag på soffan/golvet/verandan/stenen och väntar på dig-bilder" är inte heller så lockande.

Jag vill se personen i normala situationer där den ser ut att ha det trevligt. För mig är fjällturbilder och skidbilder ett plus eftersom det är stora intressen hos mig. Och beroende på utrustning och setting så säger just det väldigt mycket. Det är ju skillnad på "åker till Sälen ibland" och "går på randonee-skidor i alperna" liksom. Och båda grejerna kan ju dölja sig bakom en text som säger att skidåkning är ett intresse.

Jag tycker om avslappnad stil, men avskyr "Addidasbyxor och skinnjacka/bomberjacka plus kepan bakochfram-stil".

För att nämna några grejer. (Och nej, man måste inte checka full pott på alla punkter för att bli högerswipad)

Folk gillar olika. Som sagt!

För övrigt så har jag en snubbe som jag är helt säker på har dykt upp minst fem gånger trots att jag konsekvent swipar bort honom! Han kanske är boostad? Men vecka efter vecka?

@Hero Jag kollar på hur personen valt att framställa sig själv. Om den ser väldigt barsk ut och har exakt samma min på alla bilder så blir det ingen business för mig. Inte heller om de ser dryga eller överlägsna ut. Eller bara har stoneface.

Om alla bilder är kostymbilder i väldigt "stekiga" sammanhang så passar det mig inte heller. Samma sak med partybilder.

Presentationstexter som säger typ "Man bortskänkes" gör mig inte så sugen heller.

Jag är inte så upptagen av knivskarpa drag och tvättbrädor. Men jag kan gå igång på skäggstubb, polisonger och en sliten Gore-tex jacka.

Sänkammarblick-bilder och "hej här ligger jag på soffan/golvet/verandan/stenen och väntar på dig-bilder" är inte heller så lockande.

Jag vill se personen i normala situationer där den ser ut att ha det trevligt. För mig är fjällturbilder och skidbilder ett plus eftersom det är stora intressen hos mig. Och beroende på utrustning och setting så säger just det väldigt mycket. Det är ju skillnad på "åker till Sälen ibland" och "går på randonee-skidor i alperna" liksom. Och båda grejerna kan ju dölja sig bakom en text som säger att skidåkning är ett intresse.

För att nämna några grejer jag ser efter. (Och nej, man måste inte checka full pott på alla punkter för att bli högerswipad)

För övrigt så har jag en snubbe som jag är helt säker på har dykt upp minst fem gånger trots att jag konsekvent swipar bort honom! Han kanske är boostad? Men vecka efter vecka?

Håller helt med dig i dina vänster-swipningar.

För mig går en ren vit eller blå skjorta hem, med ett härligt leende och glimten i ögat. Yaaass! :heart

Jag har hört det sägas av fler.

Och nej, det är inte skämtsamma eller uttalanden utan eg sanning a la " jag hatar människor" vi pratar om.
Och ja, om någon "hatar människor" och faktiskt uppför sig illa mot folk tycker jag det är lika illa som de som uppför sig illa mot andra av whatever skäl, tex att denne anses för ful.

Det här är folk som på fullaste allvar är så pass intresserade av yta att det är viktigast i deras liv. Både vad gäller hur de upplever andra bedömer dem och i hur de bedömer andra. Och iom att de är så vansinnigt intresserade av att både bedöma och bli bedömda så kretsar större delen av tankeverksamheten kring de bedömningarna och hur man påverkar dem.
Det pratas friskt om det på middagar, fester etc.
Är man speciellt då enda outsidern bland såna tjejgäng kan man få höra rätt osencurerade och i mina och de flesta andras värld väldigt konstiga saker.
Att du och de flesta andra inte mött dem betyder inte att de inte finns eller är få i vissa kretsar. Det betyder inte heller att Singo misstolkat dem.
Det var ingen skämtsam kommentar.

Nu är diskussionen rätt långt från det jag reagerade på från början, @Singoalla s kommentar. Klart det finns folk som beter sig som skit och struntar i det, det är liksom inte det jag ifrågasätter.

Sängkammarblick-bilder och "hej här ligger jag på soffan/golvet/verandan/stenen och väntar på dig-bilder" är inte heller så lockande.

Jag tycker om avslappnad stil, men avskyr "Addidasbyxor och skinnjacka/bomberjacka plus kepan bakochfram-stil".

För att nämna några grejer. (Och nej, man måste inte checka full pott på alla punkter för att bli högerswipad)

Folk gillar olika. Som sagt!

Jag kan väl säga check på allt du skriver om vänsterswipes. Förutom att jag inte har polisonger eller en sliten gore-tex jacka. Däremot en craft jacka på en av bilderna ;).

Men jag la faktist till en bild på mig i slalom utrustning och där jag springer ett motionslopp. Så nu har jag en bild där jag är utomlands (gillar att resa), en selfie(närbild), en helkroppsbild på en klippa vid havet, en där jag åker wakeboard, plus slalom och joggingbilden(gillar att träna).
Jag kan inte ha bilder på alla aktivtiter heller känner jag. Då jag både cyklar, gymmar och åker längdskidor också :D. Men gymbilder är tråkiga vad jag förstått ;)

Jag går ofta runt och tänker på vem som är snyggast i ett par, ett kompisgäng, på en arbetsplats osv :p. Har nog även gjort den värderingen i alla mina relationer/dejtingsvängar.
Oj, är det inte jobbigt? Jag har nog aldrig gått runt och värderat folks utseende på det sättet, och skulle tycka att det var vansinnigt jobbigt om jag visste att nån gjorde det om mig. Om jag dejtade nån som tyckte att den egentligen var lite för snygg för mig, eller som oroade sig för att kompisarna skulle tycka det, skulle jag bli helt sanslöst ledsen om jag fick veta det.

Det närmaste jag kommit är väl att jag träffat män där jag tänkt "varför är han intresserad av mig, han är ju SÅ snygg?" men det handlar ju om mina tankar om mitt eget utseende.

Inte vart inne ännu, är inte så aktiv på Tinder just nu :) Sen blir det ju också missvisande med input från mig, eftersom vi troligtvis fungerar olika och gillar olika. Det är väl bättre att du väljer det som du själv gillar och trivs med? Då är nog sannolikheten att rätt tjej för sig swipar höger och inte jag som troligtvis är fel tjej :D

Ja, förvisso :) .
Fast jag har som ingen uppfattning om vilka bilder jag ser bra ut på och inte. Testat med bilder jag personligen tycker jag ser bra ut, men med dåligt resultat. Så tar man en annan bild som man inte ser mer än OK ut. Så får man fler matches. Så jag blir inte riktigt klok :crazy:.

Även om du troligtvis är fel tjej är all input bra input ;).

Ja, förvisso :) .
Fast jag har som ingen uppfattning om vilka bilder jag ser bra ut på och inte. Testat med bilder jag personligen tycker jag ser bra ut, men med dåligt resultat. Så tar man en annan bild som man inte ser mer än OK ut. Så får man fler matches. Så jag blir inte riktigt klok :crazy:.

Även om du troligtvis är fel tjej är all input bra input ;).

Det beror nog på vad du främst är ute efter, fler matches eller någon specifik sorts matches? Jag tror inte riktigt det är så vettigt att ta råd från kvinnor här eftersom det är delvis ganska svårt att sätta ord på precis vad det är som fungerar (sunt förnuft i princip) och det är inte dessa personer du ska matcha med (smaken varierar). Vettigaste är nog att antingen satsa på det du märker att du får flest matches av alternativt det du tycker framställer den mest sanna bilden av dig som person.

Det beror nog på vad du främst är ute efter, fler matches eller någon specifik sorts matches? Jag tror inte riktigt det är så vettigt att ta råd från kvinnor här eftersom det är delvis ganska svårt att sätta ord på precis vad det är som fungerar (sunt förnuft i princip) och det är inte dessa personer du ska matcha med (smaken varierar). Vettigaste är nog att antingen satsa på det du märker att du får flest matches av alternativt det du tycker framställer den mest sanna bilden av dig som person.

Fler matches såklart. Jag swipar ju på dom jag tycker ser intressanta ut :). Svårt att säga men de flesta swipar jag vänter på. Men det blir ändå många höger swipes. Skulle tro att 1/10 blir höger på typ.
Men såklart har du en poäng att man får olika svar beroende på vem som svarar och vad denne söker.
Jag får väl testa mig fram. Göra en ny omstart av tinder för femte gången, när jag orkar :p. Hoppas att det inte finns nån gräns :).

Fler matches såklart. Jag swipar ju på dom jag tycker ser intressanta ut :). Svårt att säga men de flesta swipar jag vänter på. Men det blir ändå många höger swipes. Skulle tro att 1/10 blir höger på typ.
Men såklart har du en poäng att man får olika svar beroende på vem som svarar och vad denne söker.
Jag får väl testa mig fram. Göra en ny omstart av tinder för femte gången, när jag orkar :p. Hoppas att det inte finns nån gräns :).
Så 1/10 som du sveper höger på och 1/20 av dessa som du matchar med? Blir mycket svepande :D

Så 1/10 som du sveper höger på och 1/20 av dessa som du matchar med? Blir mycket svepande :D

Hehe, ja men 1/20 var högt räknat :) .
Ja, man lägger mkt tid på Tinder tyvärr. Men vad finns det för alternativ? Vanliga dating sidor har så litet utbud där jag bor. Samma rävar där hela tiden. Sen är det lika tufft att få svar där :p.

Alternativet som jag ser det är att försöka ställa in sig på att singellivet är bra och på att leva så resten av sitt liv. Jag ser helt klart fördelar med singellivet. Det hade dock varit så mkt enklare om det fanns en off-swith när det gäller lusten och intresset för kvinnor :p.

Alternativet som jag ser det är att försöka ställa in sig på att singellivet är bra och på att leva så resten av sitt liv. Jag ser helt klart fördelar med singellivet. Det hade dock varit så mkt enklare om det fanns en off-swith när det gäller lusten och intresset för kvinnor :p.
Du får leva på hemlevererad glass och kk, slipper du slita på tinder ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 228
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat