Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade lätt som singel tagit kontakt med någon som skrivit att de söker kk om de bor i närheten och ser ok ut. Okomplicerat, båda går in på samma sida sas. Så att man som kille inte kan få svar på sånt är nog tråkiga förutfattade meningar.

Hehe, det vimlar inte direkt med tjejer som skriver att dom är öppen för förslag eller söker KK. Alltså det är sjukt ovanligt. @Singoalla hör nog till 1/100 som faktist skrivit det i sin profil. Så att hon har lätt att hitta en sån kille är inte konstigt :).

Jag hade lätt som singel tagit kontakt med någon som skrivit att de söker kk om de bor i närheten och ser ok ut. Okomplicerat, båda går in på samma sida sas. Så att man som kille inte kan få svar på sånt är nog tråkiga förutfattade meningar.

Håller med! Själv hade jag nog inte gått igång just på att någon skriver att den söker KK, det känns väldigt rakt på sak och lite läskigt :p Men typ "Söker inget seriöst men vill gärna träffa nya människor" hade fått :up: :up: :up: :up: :up: fem av fem getingar.

Och skulle jag göra så skulle jag förmodligen få Noll matches eftersom jag inte är nån hunk.
Utseendet blir ju bara ändå viktigare vid just KK relationer.
Så det är förmodligen få killar som ligger med flera tjejer.

Jag säger detta i all välmening även om det låter som ett fett påhopp:

Jag uppfattar dig som extremt bitter. Om dina dejter också gör det förstår jag att det inte går så bra för dig att leta partner/kk. Bitterhet är extremt oattraktivt.

Jag säger detta i all välmening även om det låter som ett fett påhopp:

Jag uppfattar dig som extremt bitter. Om dina dejter också gör det förstår jag att det inte går så bra för dig att leta partner/kk. Bitterhet är extremt oattraktivt.

Haha, ja just nu känner jag mig jävligt bitter. Men det är ju inget som syns på Tinder ;)

Hehe, det vimlar inte direkt med tjejer som skriver att dom är öppen för förslag eller söker KK. Alltså det är sjukt ovanligt. @Singoalla hör nog till 1/100 som faktist skrivit det i sin profil. Så att hon har lätt att hitta en sån kille är inte konstigt :).

Jag tycker inte att det är lätt alls :p Att hitta en fungerande, hälsosam KK relation alltså. Men visst sen är ju allt relativt, det finns säkert de som har svårare än mig. Men jag upplever inte att det är en barnlek att hitta en fungerande sådan relation.

Håller med! Själv hade jag nog inte gått igång just på att någon skriver att den söker KK, det känns väldigt rakt på sak och lite läskigt :p Men typ "Söker inget seriöst men vill gärna träffa nya människor" hade fått :up: :up: :up: :up: :up: fem av fem getingar.
Men om man söker en kk-relation som kvinna så är det nog rätt oproblematiskt att vara tydlig med detta, killarna blir inte avskräckta av något sådan, tvärtom. Så det blir lite lustigt att säga att man letar efter en sådan relation, kanske skulle uppskatta om någon kille var tydlig med det men sedan själv inte vara villig att vara tydlig med det. Varför ska man lämna det upp till killen att vara tydlig med det, bättre att ta egna initiativet och säga "jag söker kk, applikanter kan svepa höger - är du ute efter seriöst så svep vänster. Superlikea mig för att jag ska se dig fortare."

Då får man nog ganska fort superlikes och kan sedan välja mellan dessa.

Men jisses. Missade du helt poängen eller? Oavsett vilket medium man kommunicerar genom tror jag att det genererar många kukbilder.
Inte på tinder eftersom man inte kan skicka bilder och dessutom är det bara personer du själv har godkänt som kan skriva till dig. Så jag missar ingen poäng utan det är snarare du som missar poängen med hur det skulle fungera.

Inte på tinder eftersom man inte kan skicka bilder och dessutom är det bara du själv har godkänt som kan skriva till dig. Så jag missar ingen poäng utan det är snarare du som missar poängen med hur det skulle fungera.
Och om man börjar kommunicera på Tinder så kan man inte ta det vidare därifrån? Man utbyter inte telefonnummer, addar varandra på Facebook?

Okie-doke.

Mmm, eftersom jag fått till dejter med dom få matcher jag har så har dom antagligen inte uppfattat det så :).

Vad bra, det är ju huvudsaken!

Men även i detta inlägg, liksom "de få matcher jag har", "de få tjejer som är intresserade av mig", "du skulle nog aldrig swipea höger på mig", "det är inte lätt för killar", "jag är bara en femma" etc etc.

Jaja, jag känner ju inte dig och vet inte hur du är irl. Allt jag ville säga är att jag ofta får en bitter eller offerkoftig vibb av dig.

Och om man börjar kommunicera på Tinder så kan man inte ta det vidare därifrån? Man utbyter inte telefonnummer, addar varandra på Facebook?

Okie-doke.
Du sa att hennes inbox automatiskt skulle fyllas med kukbilder efter att man skrivit att man söker kk på tinder, det är det jag motsäger.

Men om man söker en kk-relation som kvinna så är det nog rätt oproblematiskt att vara tydlig med detta, killarna blir inte avskräckta av något sådan, tvärtom. Så det blir lite lustigt att säga att man letar efter en sådan relation, kanske skulle uppskatta om någon kille var tydlig med det men sedan själv inte vara villig att vara tydlig med det. Varför ska man lämna det upp till killen att vara tydlig med det, bättre att ta egna initiativet och säga "jag söker kk, applikanter kan svepa höger - är du ute efter seriöst så svep vänster. Superlikea mig för att jag ska se dig fortare."

Nä. Var får du dina uppfattningar om män ifrån? Jag har manliga vänner som inte alls gillar när de får frågan av kvinnor om tillfälligt sex eller vara KK.
Alla män älskar inte sex eller har stor lust.

Jag menade inte bokstavligt talat. Jag menade att det förmodligen riskerar att attrahera en stor mängd idioter som inte respekterar kvinnor.

Att du inte fattar det kan jag inte göra nåt åt.
Men dessa idioter finns oavsett och är på allt så jag vet inte vad skillnaden skulle vara. Jag tror inte dessa blir fler för att du specificerar så i din tinderprofil och du hade antagligen svept höger på personen oavsett om du hade fått upp den. Så du får gärna förklara vad skillnaden skulle vara?

Därför att jag inte vet om jag vill ligga med en person förrän jag träffat den. Om jag skriver "söker KK" på min Tinder är risken stor att killen förväntar sig att jag kommer vilja ligga med honom om vi träffas, kanske till och med första gången vi träffas. Den typen av förväntan tycker jag är obehaglig. Sedan är det också så att jag inte enbart söker KK bara för att det är det som vi pratar om här just nu. Jag är öppen för att relationer kan utvecklas på olika sätt och jag är öppensinnad. Att skriva ett jag söker KK utesluter då resten och varför skulle jag vilja det?

Min Tinder formulering lyder "Söker inget särskilt men är öppensinnad" vilket jag tycker speglar min egen vilja. Liknande den formuleringen som jag skrev att jag skulle uppskatta hos män. Jag har aldrig sagt att det är upp till killen att säga vad han söker. Det är ofta jag som får vara tydlig efter några dejter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 227
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka