Inspiration - träningsfilm reining

Bumble-Bee

Trådstartare
Nej, det är inte jag som rider! Men jag tänkte dela med mig av denna träningsfilm som kanske kan fungera som lite träningsinspiration såhär i vintermörkret! Det roliga är att tränaren/ryttaren kommenterar hela filmen, vad som är bra och vad som kan bli bättre, lärorikt tycker jag. Vad tycker ni? :bump:

http://paradisemorgans.cabem.com/

Sv: Inspiration - träningsfilm reining

:love: vilken häst!!!!!!

give me!!!:D

men faktiskt en bra video, kul att höra hans tankar om träningen av en sådan häst...
jag har satt mitt mål för pållan därhemma..:idea:

Ja, visst är han fin! :d Kul att du orkade titta igenom filmen och också tyckte den var bra! Just att ryttaren kommenterar allt är det som gör det intressant. Hur satte du ditt mål?! :)

Någon annan som har orkat titta igenom och har några kommentarer? Det behöver ju inte vara att man tyckte filmen var bra och allt rätt och riktigt, invändningar mot det tränaren på filmen säger själv är ju bara lärorikt!

Jag har glott men lyssnade inte så mycket på vad han sa, jag tittade mest på hur hästen gick. ;)

Vad tyckte du om vad du såg då? :bump: Vet inte hur gammal hästen är på filmen, men nog inte alltför gammal.

Jag tyckte han gick och bara böjde på nacken i början och glömde bort var bakbenen fanns men 7 min fram i filmen blev han riktigt trevlig att titta på. Tror inte heller han är så gammal men var lite nyfiken på blodslinjerna. Inte den typiska reining-morganhästen i typ utan han ser mer ut som de hästar som blivit World Champions i Western Pleasure de senaste åren. Men han visar ju att han är kapabel att klara själva momenten.

Håller med du. Tränaren säger själv att han inte har riktigt de bästa förutsättningarna utan är mer av "showtyp", men jobbar på bra med det han har. Jag tror dock han kan bli riktigt trevlig. Skulle vara kul med en film på en som är mer reiningavlad.

Ska också leta film så kan vi se sen vad vi hittar! kör hårt på friskis! :)

att hon ska se lika snygg ut som hingsten i filmen såklart :idea:
får jobba hårt om mitt 17 åriga tjocka arabsto ska se så snygg ut... :angel:

"If you aim for the stars, you will at least reach the treetops"
citat av Hammonth, arrbetsryttare hos BW Hills, england och den bäste hästmänniska jag någonsin stött på!:bow:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 607
Senast: Ragdoll
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 909
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 512
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar