Insektskänslig/pollen/gräs..

Hippocampus

Trådstartare
En av mina hästar verkar vara oerhört känslig för insekter alt pollen. Hon får ofrivilliga ryckningar med huvudet och frustar oerhört mycket. Det började när värmen och solen kom för ett par dagar sedan.
Finns det något som man kan puffa in i näsborrarna på henne? Eller är allt receptbelagt?

Syrrans häst gör likas dant:( vetrinären tror det är pollen han reagerar på. Ska finnas någon medicin man kan ge i tablett form:)

En av mina hästar verkar vara oerhört känslig för insekter alt pollen. Hon får ofrivilliga ryckningar med huvudet och frustar oerhört mycket. Det började när värmen och solen kom för ett par dagar sedan.
Finns det något som man kan puffa in i näsborrarna på henne? Eller är allt receptbelagt?

Nostrilvet har jag använt på min ponny som har headshaking orsakat av pollenallergi. Fick ingen jätteeffekt dock, men det ska tydligen hjälpa många! :)

Min häst reagerade likadant i slutet på april. Fick cetirizin utskrivet av veterinären och det lindrade symtomen. Nu har han varit utan tabletter i en vecka och det verkar fungerar. Vårtan teori är att han reagerar på björkpollen då det vid tidpunkten var höga halter av dessa pollen.
Vi väntar nu på tid till att göra pricktest.

Du kan prova nostril vet.

Min pollenallergiker hjälpte det dock inte, han fick inhalationer med kortison när det var som mest pollen.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 151
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka