Inschallah X

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Stall Olitten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 292
S

Stall Olitten

Vet ej om denna tråd ligger rätt.

Det står på allbreed att denna hingst är skimmel, liksom sin far. Men, varken hans farfar eller farmor står som skimmel, stämmer det? Vad jag har hört/lärt mig så måste en av föräldrarna vara skimmel för att det ska bli en skimmel:confused:

Är det inte så, eller är det fel stam alternativ fel skrivet på hans far föräldrar?

Tacksam för svar:confused:

Sv: Inschallah X

Vet ej om denna tråd ligger rätt.

Det står på allbreed att denna hingst är skimmel, liksom sin far. Men, varken hans farfar eller farmor står som skimmel, stämmer det? Vad jag har hört/lärt mig så måste en av föräldrarna vara skimmel för att det ska bli en skimmel:confused:

Är det inte så, eller är det fel stam alternativ fel skrivet på hans far föräldrar?

Tacksam för svar:confused:

Om du menar angloarab hingsten i från Tyskland som heter Inschallah, så kan jag bara tillägga att han var av mkt stor betydelse i den tyska aveln, och ligger till grund för många mkt duktiga och betydande linjer idag.
Likaså anglo hingsten Matcho som stod på Celle har haft.

Tyskarna har alltid framhållit att ett par procent av anglo blodet i stammen bara är till fördel.

Jag kan bara hålla med. Lite angloblod(eller bra arab) är verkligen mumma att ha i stammarna, särskilt tycker jag det är bra för framtida hållbarhet.

Tyvärr är det mkt svårt att i dagsläget hitta BRA anglostammade hästar, ston som hingstar.
Det verkar inte som om någon större avel begås i Frankrike heller längre, vad det gäller de hoppstammade anglosarna(eller vad det kan heta:smirk:). Däremot finns det en större avel på de som går löp, men det är ju andra linjer.

Mkt synd tycker jag...

Min häst har Inschallah som uee.:d
Jag gillar x-blod:love:

Misstänkte det, undrar vart det har blivit fel någonstanns. Om det är fel stam på Israel eller om det bara är fel färg? Det är ju en sån känd hingst, så jag tycker det är konstigt att ingen uppmärksammat detta och ändrat för sidan är ju så internationellt välkänd:confused:

Det är ju samma stam som de andra länkarna. Problemet var ju färgerna, och de står inte på din länk

Nej, jag vet det men det var någon som ifrågasatte stammen på Israel och på min länk kan man jämföra stammen (den ska vara korrekt på Horse Gate).

HeJ!

Ingen som kan/vill forska hur det ligger till?;)

Jag e jätte nyfiken:bump:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 143
Relationer Idag dök det upp ett problem. Min käre far fyller jämnt i år och samma dag fyller även hans tvillingsyskon. I den vevan han fyller ska...
2
Svar
21
· Visningar
2 991
Senast: tuaphua
·
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 708
Senast: Lobelia
·
Avel Stamtavlenörd som jag är så vill jag ju alltid veta så mycket som möjligt om varje hästs stam :angel: Idag red jag i alla fall en...
Svar
3
· Visningar
1 084
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCX
  • Hypotyreos
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur