Sv: Inridningar 2009!! =)
*kl*
Jippie, idag har ridit min lille kille igen! Andra gången jag suttit på honom med sadel, innan har jag bara suttit några steg barbacka. Vi skrittade tre varv åt vart håll i rundcorallen. Sitter upp med pall, vill inte lägga tyngd i stigbyglarna ännu då han är klotrund över ryggen och sadeln lätt glider lite, samt att jag vill att han ska hitta sin balans lite bättre först.
Har även börjat jobba honom mycket i galopp i rundcorallen, gärna fullt utrustad med sadel och träns, och han fattar nästan på studs när jag gör "dubbelpuss". Är jättelugn och harmonisk, lyssnar hela tiden, och jag kan flytta honom fram, bak, åt sidan o.s.v. utan att behöva röra vid honom. Jobbar även en del med trav och galoppbommar, och höjer ibland upp till ett litet hinder. Övar trailhinder, presenningar och allt konstigt jag kan hitta.
Jag jobbar honom kanske 2-3 pass i veckan lös i rundcorallen, i alla tre gångarterna, och lite bommar. Under dessa pass kommer jag att börja sitta upp mer och mer. Försöker hinna med ett par promenader, oftast ensamma, ut i skog och mark, och ett par dagar blir det helt vila. Ofta kör det ihop sig någon vecka med jobb och annat, och då blir det vila helt. Helt vila när han är inne i en växtperiod, märks ganska tydligt på honom.
Tänk att man har gått och väntat på detta sen han kom till oss som en liten spinkig raggig åring, hingst och kaxig, och helt plötsligt är han 3, hur fin som helst i kroppen och redo att ridas in