Isabelle L
Trådstartare
Sv: Inridningar 2009!! =)
Va fin han är!!
Jag har alltid draghjälp i början och vi rider alltid ut. Man får så mycket mer naturlig framåtbjudning då. Inget att rekomendera om man är själv dock.
Tack!
Han är 3 år, reggad som okänd korsning, men har rätt mycket arab i sig, är dock lite grövre.
Red honom idag igen, först några varv i rundcorallen, då var han lite okoncentrerad efterssom grannen höll på med motorsågen, men det gick bra. Sedan skrittade vi runt i hagen en sväng, ca 10 minuter, med sambon som gick före för att hålla tempot. Sedan skrittade vi runt rundcorallen igen utan draghjälp, och han tvekade en stund men fattade sedan vad jag ville, och vi gick över lite bommar också. Han är fortfarande jätteduktig när jag sitter upp, står helt stilla med långa tyglar.
Nu börjar jag funder på traven... Hur har ni gjort? Har ni en draghäst framför er som börjar trava? Eller försöker ni öka upp skritten tills de faller in i trav? Är oftast ensam, så det är lite svårt att få draghjälp...
Va fin han är!!
Jag har alltid draghjälp i början och vi rider alltid ut. Man får så mycket mer naturlig framåtbjudning då. Inget att rekomendera om man är själv dock.