Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Undrar om man kan få lite tips och något schema hur ni gör när ni börjar rida in era islandshästar. Hur många dagar i veckan ska man rida hur länge varje gång. Någon som kan skriv någon förslag på schema hur ja ska lägga upp det med igångsättning och även med vila.
Jag brukar träna 4-5 dagar i veckan i ca 8veckor, sedan brukar jag låta hästen vila 2månader och sen sätts den igång igen
Tränar i början 5-10min och i slutet på de här första 8 veckorna brukar jag rida ca 20-30min (beroende på vad jag ska göra)
Försöker att rida ut så mycket så möjligt för att behålla hästens vilja till att arbeta.
Jag har en liknande plan i huvudet sen blir det ändå aldrig så
Du går på magkänslan Sluta alltid när det går som bäst även om det är efter 5 minuter. Lägg sen in en lekdag istället för att traggla samma sak dagen efter om hästen ändå förstått. Den ska aldrig förstå att det är något jobbigt som väntas av den.
Hästmänniskan Jag får lite uppfattningen att du inte egentligen ser vinsterna med att rida för tränare @lilsan. ”Ta till någon gång i början då och då...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.