Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja den är sjukt simpel egentligen Vi fick slita lite olika hårt på väggarna, ena släppte villigt alla fem gamla tapeter in till betongväggen, en annan fick vi ta lager för lager. Den yttre plastiga var värst, papperstapeterna under var snällare.Köpt en sån där tapetborttagare nu och kollat instruktionsfilm på Youtube. Känns typ galet enkelt? Lite too good to be true. Ska testa i morgon (eller ikväll) på vanliga tapeter.
Visa bifogad fil 39717
Idag kom nya sängen upp i sovrummet, så behövde såklart piffa till lite med en hylla under tavlorna. Resten av rummet har jag gråa tapeter i, så jag sover inte i en trälåda!
Träväggen kom fram efter jag rev ner masonitskivorna som byggde för kattvinden, sen har jag inte bestämt mig för om den ska vara kvar eller inte, men just nu får den vara det iaf! Dörren till kattvinden var igenspikad med masonit den med, plockade bort det, och under var det en finfin spegeldörr som fick lite kärlek.
Ha kvar väggen
Ja, jag får se hur jag gör. Har ju en ljusgrå tapet så tycker det blir lite blackt?Visa bifogad fil 39722
Man ser lite lite av den på den här bilden. Kanske väljer en annan tapet istället?
Slitit ner tre våder nu. De första två gick sådär för jag var onödigt stressad över att ånga sönder väggen. Tapeter gick sönder i två skickt så har massa fnös kvar jag måste ta tag i. När jag vågade ånga på lite mer så var det verkligen sjukt enkelt.Ja den är sjukt simpel egentligen Vi fick slita lite olika hårt på väggarna, ena släppte villigt alla fem gamla tapeter in till betongväggen, en annan fick vi ta lager för lager. Den yttre plastiga var värst, papperstapeterna under var snällare.
Svamlar, spammar och svarar mig själv. Är inte gips under tapeten. Är något annat. Jaja det blir nog bra tillslut.Har börjat ånga ner tapeten men börjar typ ångra mig lite. Är det konstigt att måla sen direkt på gips? Eller är det så man gör?
Slitit ner tre våder nu. De första två gick sådär för jag var onödigt stressad över att ånga sönder väggen. Tapeter gick sönder i två skickt så har massa fnös kvar jag måste ta tag i. När jag vågade ånga på lite mer så var det verkligen sjukt enkelt.
Hur skall det åstadkommas?Och inte att förglömma de viktiga dofterna. Tycker mitt hem luktar neutralt och ganska gott men det behövs betydligt mer! Vill ha PANG god doft.
Jag får klura lite på den! Det jag redan har hemma är en ljushållare som man häller olika oljor över så sprider sig doften.Hur skall det åstadkommas?
Åh jag gillade den tapeten både för sig och med träväggen Det blir lite av en härlig kontrast i stilen.Visa bifogad fil 39772
Här syns tapeten tydligare. Visst blir det lite blackt?
Innebär det att mitt tapetseringsförbud får hävas nu?
Vi måste börja bestämma vad vi ska ha på väggarna i rummet vi renoverar. Ska bli ett barnrum och dottern önskar gult. Förut hade jag tänkt måla men nu börjar jag spana lite på tapeter i stället.
Har ni tips på tapeter till barnrum som går i gult, kanske något fint mönster med gult i? Det får absolut inte gå mot aprikos utan hellre typ senapsgult. Vill heller inte ha fondvägg utan de ska funka att ha i hela rummet. Tycker det är så himla svårt, får noll inspiration av att bara titta på web butiker.