Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken fantastisk tapet!Nästa vägg Visa bifogad fil 39873
Vilken fantastisk tapet!
Vilket fint hus ni har! Jag hade velat ha stora textilier på väggarna, behöver inte nödvändigtvis vara i allmogestil men gärna i mättade djupa naturfärger och i kraftig väv som komplement till väggarna rustika känsla.Nu när vi äntligen är helt klar med alla stora grejer i vardagsrummet. Har någon några bra tips på hur vi ska mysa till det?
Kan tyvärr inte ha så många mattor då valpen inte är helt rumsren än Visa bifogad fil 39847
Vad är det vita för något? Ser ut att ha lossnat på några ställen?Nu när vi äntligen är helt klar med alla stora grejer i vardagsrummet. Har någon några bra tips på hur vi ska mysa till det?
Kan tyvärr inte ha så många mattor då valpen inte är helt rumsren än Visa bifogad fil 39847
Det är nog lera, jag misstänker att väggen varit lerklinad tidigare.Vad är det vita för något? Ser ut att ha lossnat på några ställen?
Vad är det vita för något? Ser ut att ha lossnat på några ställen?
Vad roligt och spännande!Det är lera blandat med spån och kalk som tätar mellan stockarna. Vi reparerar lite eftersom vi har tid/lust då den tätningen inte är helt nödvändig funktionsmässigt eftersom vi vindtätat innanför ytterpanelen när den byttes.
(hela väggarna har aldrig varit lerklinade, detta är orginalväggar från slutet av 1700-talet, med dekorationsrand av fårben och allt )
Fluffig filt eller fårskinn i gungstolen, ett fårskinn på bänken eller sätta dig ljusstakar i olika höjder. Lite trevliga tavlor på väggarna?Nu när vi äntligen är helt klar med alla stora grejer i vardagsrummet. Har någon några bra tips på hur vi ska mysa till det?
Vilket fint hus ni har! Jag hade velat ha stora textilier på väggarna, behöver inte nödvändigtvis vara i allmogestil men gärna i mättade djupa naturfärger och i kraftig väv som komplement till väggarna rustika känsla.
Jag tänkte också textiler, men jag hade velat ha lite lugnare för ögat dock och mindre mönster. Kanske stora gardiner till fönsterna. Det gör ju att det ser ombonat ut.Bra ide. Googlad lite och en sådan här skulle vara fin tror jag, fast inte för 90 papp
https://www.dn.se/nyheter/sverige/hett-pris-for-skansk-stjartvarmare/
När ni bytte ytterpanel, kunde ni se om det ursprungligen suttit panel eller om huset blev klätt senare? Det är något speciellt med att bo i gamla husDet är lera blandat med spån och kalk som tätar mellan stockarna. Vi reparerar lite eftersom vi har tid/lust då den tätningen inte är helt nödvändig funktionsmässigt eftersom vi vindtätat innanför ytterpanelen när den byttes.
(hela väggarna har aldrig varit lerklinade, detta är orginalväggar från slutet av 1700-talet, med dekorationsrand av fårben och allt )
När ni bytte ytterpanel, kunde ni se om det ursprungligen suttit panel eller om huset blev klätt senare? Det är något speciellt med att bo i gamla hus
Fårskinn kommer nästa höst från egna fåren Tycker tavlor är så svårt att veta vad som blir bra här, lättare i ett nytt hus. De vi har från förra huset passar inte alls såklart även om de är finaFluffig filt eller fårskinn i gungstolen, ett fårskinn på bänken eller sätta dig ljusstakar i olika höjder. Lite trevliga tavlor på väggarna?
Ja det har du kanske rätt i. Jag vill nog gärna ha något motiv och inte bara "ränder" (även om vanliga ranor är fina) men kanske mer såhär i färgsättningen https://www.tradera.com/item/302987...-vaggvepa-40-50-tal-motiv-algfamilj-i-skogen-Jag tänkte också textiler, men jag hade velat ha lite lugnare för ögat dock och mindre mönster. Kanske stora gardiner till fönsterna. Det gör ju att det ser ombonat ut.
Jag röstar på färger! Varma färger i rött, grönt, orange eller nåt annat varmt och mysigt i det stora och fina rummet! Inte blekt och trist beige eller brunt. Alltså, om jag fick tycka nåtTroligen så blev det klätt senare men för väldigt länge sedan. Vi hade en "byggnadsvårdsgubbe" hit då vi började renovera för 3 ( ) år sedan som gick och oooade sig över alla detaljer på huset och det är han som berättat om när allt var ifrån och vad som var original.
Fårskinn kommer nästa höst från egna fåren Tycker tavlor är så svårt att veta vad som blir bra här, lättare i ett nytt hus. De vi har från förra huset passar inte alls såklart även om de är fina
Ja det har du kanske rätt i. Jag vill nog gärna ha något motiv och inte bara "ränder" (även om vanliga ranor är fina) men kanske mer såhär i färgsättningen https://www.tradera.com/item/302987...-vaggvepa-40-50-tal-motiv-algfamilj-i-skogen-
Vi ska åka på loppis nästa helg och försöka hitta lite textilier bland alla julsaker