inofficiell/officiell

Sv: inofficiell/officiell

Grana skrev:
Det var hemskt vad du försvarar detta. Åker du bara på inoff själv eller :)

Nej det gör jag inte! Som uppfödare, så vore det väl ganska korkat att bara åka på inoffare..
Ställer i princip endast på officiella,(var på riksutställning så sent som idag :smirk: ) men tycker inte att man behöver klanka på de nybörjare som åker på sådana.....

Bebben skrev:
Jag har alltid gått rakt på dom officiella, enda inofficiella som blivit har varit rasspecialer och några enstaka valputställningar.
Precis som för de flesta då..

Det beror lite på domaren om jag vill gå på inoff. eller inte nuförtiden. Den första utställningen vi var på (inoff.) så var det en domare som inte kunde rasen speciellt bra :( ...
Ska på inoff. igen i år, men denna gången en rasspecial med en domare som verkligen kan rasen.
Tycker det är bra att börja på inoff. då man inte behöver bekymra sig om resultatet på samma sätt bara för att man själv är ny.

I år ska vi på vår första officiella utställning!

Nu tycker jag du får lägga av. Jag har inte klankat på någon. trådskrivaren ställde en fråga och jag sa hur jag gör.
Du är rent ut sagt otrevlig ibland. Och hur man kan vara det på ett forum som uppfödare, det begriper inte jag.

Är det någon som klankar ner på nån så är det du. Jag säger som Pangare, du är bra på att slå dig på bröstet och hävda hur bra du är.

Jag har försökt vara trevlig mot dig, och använder inga spydiga smajlisar som du är bra på. Men nu har jag fått nog av dig. Usch och fy.

Var jar jag hävdat att "jag är bra" :confused:

Tyckte bara att du var negativ i det du skrev ..

Tycker du verkar vara lite snarstucken idag!

Grana skrev:
Jag har försökt vara trevlig mot dig, och använder inga spydiga smajlisar som du är bra på. Men nu har jag fått nog av dig. Usch och fy.

Så i din version av att vara trevlig ingår att anklaga folk för att vara lögnare? (i andra ordalg, men innerbörden var att jag var en lögnare)

Jag bortsåg från det och hoppade inte på dig för det eller hur? Och det är inte heller första gången du varit oförskämd/otrevlig mot mig utan att jag påpekat det i samma stil som du gör här ovan!

lady_vip skrev:
Gå med i en kurs där de tränar handling, din lokala SKK-klubb brukar anordna sånt. Då lär du dig allt vad som händer, så att du vet när du ska springa, hur osv... Det händer att man får domare som varken kan svenska eller engelska, då är det bra att kunna det :)

//E

redan fixat... Kursen börjar snart!
Ska bli riktigt kul att lära sig lite mer så att man inte står som ett fån när man väl är på utställning... :crazy:

Jag har pratat lite med min uppfödare och hon tycker att jag absolut ska åka på den officiella, hon tyckte jag såg riktigt proffsig ut.. hehe :D

Så det bär nog av på en officiell i juni, då har jag iaf vart på 2st inofficiella...

Om det inte är någon större skillnad på de två förutom att resultatet blir officiellt så ska det nog gå bra.. :p

Tack för alla svar!! ;)

Jag ställer bara på officiella utställningar. Men det är nu det :angel:

När jag började med hund för många herrans år sen så ställde jag på inofficiella första gångerna. Sen fick jag underbar kontakt med uppfödaren till min hund och hon tog mig med på "riktiga" utställningar. Sen dess så är det bara officiella.....

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 724
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 285
Skola & Jobb Jag vet att detta är en fråga som ligger många varmt om hjärtat och kan förstå varför. Men för mig är det ingen självklarhet. Frågan är...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 904
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar