Inneskor till skolan?

Mabuse

Trådstartare
Äldsta barnet ska börja förskoleklass, och det har kommit instruktioner om att de ska ha inneskor. Vad köper man då? Ett par vanliga skor som bara används inne? Någon särskild sorts inneskor - vad är det?

Foppatofflor? Eller annan typ av tofflor? Lätta sommarskor som bara används inne? Majoriteten av dem vi har, har foppaskor :)

Sonen har foppatofflor. Tösen hade det med tills hon blev bortskämd med ett par såna här som hon älskar.
Man behöver ju inte ha glitter, finns ju mängder av färger och tryck men själva modellen är omtyckt och funkar bra i skolan.

339745.jpg

Äldsta sonen hade foppatofflor, smidigt att ta hem och skölja av vid behov. Vet inte hur det ser ut på er skola men på sonens skola så var det ofta söligt och kladdigt vid hyllorna.

Äldsta barnet ska börja förskoleklass, och det har kommit instruktioner om att de ska ha inneskor. Vad köper man då? Ett par vanliga skor som bara används inne? Någon särskild sorts inneskor - vad är det?
Jag minns att jag hade sandaler, antingen sånna man bara stoppar in foten i eller sånna man knäpper bakom vristen :) då blir det inte så tätt/varmt om fötterna!

Vi har köpt typ scholl sandaler till sonen fast billigare märke. De är han nöjd med.

Beställt en hel bunke med namnlappar på filur att klistra på allt...

När man själv gick var det ju mest sandaler, typ i stil med de @Matmissbrukaren postade. :D

Crocs fungerar säkert bra som många sagt, men tänker att de lätt blir hala på vissa underlag och särskilt om det är blött? Märkte igår när jag kom in från soprummet att de hade blivit blöta och de blev rätt hala på stengolv. :nailbiting: Ingen kritik mot de som använder dem eller låter barnen göra det dock, bara en tanke.

Ja, det förstår jag, men vilken sorts skor brukar barnen ha? Gympaskor? Foppatofflor? Basketskor?
Gympa- eller basketskor är ju inte bara att kliva i. Vi har kört foppisar, och vad jag sett är det det eller liknande dem som @Matmissbrukaren visar på bilden som ungarna har. Något som barnet gillar och bara är att kliva i, helt enkelt

Gympa- eller basketskor är ju inte bara att kliva i. Vi har kört foppisar, och vad jag sett är det det eller liknande dem som @Matmissbrukaren visar på bilden som ungarna har. Något som barnet gillar och bara är att kliva i, helt enkelt

Finns det någon särskild anledning till varför de inte kan ha skor med häl, varför är det viktigt att de kan kliva i skorna? Skor utan häl har ju nackdelen att det är svårt att springa i dem.

Finns det någon särskild anledning till varför de inte kan ha skor med häl, varför är det viktigt att de kan kliva i skorna? Skor utan häl har ju nackdelen att det är svårt att springa i dem.
De får alldeles säkert inte springa inomhus iallafall. Det är för stor halkrisk så det finns ingen anledning till att ha springsäkra skor.

Vi har köpt typ scholl sandaler till sonen fast billigare märke. De är han nöjd med.

Beställt en hel bunke med namnlappar på filur att klistra på allt...

Är det värre i förskoleklass än i förskolan, menar du? Att det behövs mer namnlappar osv?

Jag tänkte att på förskolan är de ju 60 barn som själva ska hålla ordning på sina kläder och skor i samma hall, nu är barnen äldre och färre, blir det mer kaos ändå?

De får alldeles säkert inte springa inomhus iallafall. Det är för stor halkrisk så det finns ingen anledning till att ha springsäkra skor.

Nåja, jag skulle ju inte ta gift på att det aldrig kommer springas ett steg eller busas ens ett ögonblick...

Min son som precis gått ut förskoleklassen har foppisar, men svarta, som alla andra också har. Vi knöt ett snöre runt ett av hålen så man visste vem som var vems, tycker foppatofflor är bra, barnet är nöjt i alla fall.

Nåja, jag skulle ju inte ta gift på att det aldrig kommer springas ett steg eller busas ens ett ögonblick...
Nej men ett steg spring och lite bus klarar säkert de flesta tofflor, menade bara att du inte behöver tänka på att det ska vara skor som klarar av att man springer mer, som på t.ex. en idrottslektion.:)

Vad som helst som är lätt att sätta på foten, dvs. Inget som ska knytas, utan sådana skor som bara är att trä i foten i. Som många nämnt; foppatofflor eller sandaler med kardborrespännen är mycket bra tips!

Nej, knytskor har vi aldrig haft till barnen. Vi kör kardborrknäppning på alla skor. Men inget av barnen har någonsin ägt några skor eller sandaler utan häl, därför blir jag lite frågande varför det är så oerhört viktigt att man måste kunna trä in foten utan att knäppa/öppna.

Är det något särskilt med inneskorna och hur de används som gör det viktigt att just de skorna måste gå att kliva i?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 781
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 851
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 936
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka