Inneskor till skolan?

http://www.baby-markt.at/superfit-h...ATQraiQSuOHoZme8fCczE9F7hWzVOK87UEaAhHm8P8HAQ

Inneskor av den här typen har nästan alla barn här bade i Kindergarten och första aren i skolan. Foppatofflor är "fördjudna" här bade i skolan och kindergarten, för stor halkrisk, harda och sitter inte bra pa foten. Skolan rekomenderar även en som inte "ramlar" av foten för lätt, da är det lätt att skon ligger kvar i klassrummet och barnet är utan sko.

Superfit innerskorna har mjuk, halkfri sula, sitter bra pa foten, snabb och lätt att ta pa. Mina barn älskar dom och dom är ocksa barfotabarn annars. Kvaliten är ocksa väldigt bra.

Himla synd att mockasiner inte verkar vara grejen nu. Känns inte bra att ha ett barn i skor hela dagen. (Superfit verkade tyvärr vara ganska varma och de enda utan superhjälte -blått eller älva- rosa var med hög vrist.).

Hittade ett par fejkconverse på Ica maxi, de hade i alla fall tunt tyg. Såg dock att min son snek runt i strumplästen igår och det ger ju lite hopp i alla fall.

http://www.baby-markt.at/superfit-h...ATQraiQSuOHoZme8fCczE9F7hWzVOK87UEaAhHm8P8HAQ

Inneskor av den här typen har nästan alla barn här bade i Kindergarten och första aren i skolan. Foppatofflor är "fördjudna" här bade i skolan och kindergarten, för stor halkrisk, harda och sitter inte bra pa foten. Skolan rekomenderar även en som inte "ramlar" av foten för lätt, da är det lätt att skon ligger kvar i klassrummet och barnet är utan sko.

Superfit innerskorna har mjuk, halkfri sula, sitter bra pa foten, snabb och lätt att ta pa. Mina barn älskar dom och dom är ocksa barfotabarn annars. Kvaliten är ocksa väldigt bra.

Nu var det ju många här i tråden som tryckte på att det absolut viktigaste var att det går snabbt att ta på och av skon, inga knäppningar eller liknande, och då är det svårt att hitta en sko som också sitter kvar på foten ordentligt och aldrig ramlar av.

Men tack ändå, tyvärr har jag inte sett såna skor i Sverige, men de ser vettiga ut!

Skorna är nu inköpta, han dissade foppatofflor för han tycker det bara är fröknar som har såna (personalen på förskolan är nog de enda han sett ha foppatofflor), och valde ett par scholl-tofflor med korksula som han tyckte var bra. De sitter rätt bra på foten, så jag hoppas de kommer funka!

Annars har du ett förslag från google här:

s3Kw2ul.jpg

Mina barn har aldrig sagt att dom varit varma i sina superfit, i skolan är det nog inte sa varmt inne men i Kindergarten har dom problem med att det lätt blir för varmt (stora glaspartier och krangligt värmesystem som ingen förstar sig pa). Märket superfit finns iaf i Sverige men vilka modeller dom har vet jag förstas inte. Men bra att ni hittade ngr som sonen gillade.

Nu var det ju många här i tråden som tryckte på att det absolut viktigaste var att det går snabbt att ta på och av skon, inga knäppningar eller liknande, och då är det svårt att hitta en sko som också sitter kvar på foten ordentligt och aldrig ramlar av.

Men tack ändå, tyvärr har jag inte sett såna skor i Sverige, men de ser vettiga ut!

Skorna är nu inköpta, han dissade foppatofflor för han tycker det bara är fröknar som har såna (personalen på förskolan är nog de enda han sett ha foppatofflor), och valde ett par scholl-tofflor med korksula som han tyckte var bra. De sitter rätt bra på foten, så jag hoppas de kommer funka!
De finns på lekochlar hemsidan. (skorna som det tipsades om alltså, superfit)

Mina barn har aldrig sagt att dom varit varma i sina superfit, i skolan är det nog inte sa varmt inne men i Kindergarten har dom problem med att det lätt blir för varmt (stora glaspartier och krangligt värmesystem som ingen förstar sig pa). Märket superfit finns iaf i Sverige men vilka modeller dom har vet jag förstas inte. Men bra att ni hittade ngr som sonen gillade.
Mjo, det verkar som att de helt överdrev i informationsbrevet, de kanske kör samma varje år utan att kontrollera det.

Skolryggsäck? nah, det behövs väl kanske någon dag för utflykt. Inneskor? eh tja det kanske används på hösten möjligen. Frukt måste tas med? tja nej, inte egentligen bara om de vill ha mer än en halv frukt...

Och här har man handlat som en tätting i onödan :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 781
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 851
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 936
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka