Inkörning

Masse

Trådstartare
Tidigare har jag kört in ponny och "vanliga" stora hästar men nu är det dags för mitt första varmblod, en ett och halvtåring. Har äntligen hittat en sele som passar, vilket inte varit helt lätt. Det är då jag upptäcker att jag inte ens funderat på vagn. :crazy:

De vi har för tillfället är ju ponnystorlek så det behövs något annat. Men vad är egentligen bäst att ha som första för en blivande travhäst?
Vad brukar ni själv använda?
Är det något annat som jag bör tänka på som skiljer en blivande travhäst från en vanlig körhäst?

Sv: Inkörning

Låter bra får se vad som går att uppbringa här nere i södern. Sele gjorde det inte i alla fall så det är väl bäst att sätta igång och leta.

Det finns massor av utrustning att köpa i hela landet, både dyrt och billigt. Kolla de olika tillsalu sajterna.. Sen är det vanligt att man försöker transportera vagnar och dyl med någon som iaf ska åka och starta, så blir man inte så begränsad i vart man hittar sakerna.
Se till att hitta bra vettiga saker, som håller.
Här körs alla hästar in lika... som en travare. oavsett om det e shettis russ el varmblod.

Vet inte om jag letar på fel ställen men jag hittar i princip inget här nere som lämpligt för inkörning. Varken selen eller vagn.
Selen hittade jag till sist i mellan Sverige. Men vagn har jag hittills inte hittat något inom rimligt avstånd om det inte är nytt eller i väldigt dåligt skick.....letar vidare.

just speedcar tycker jag man ser en hel del på anonns, dock kostar de en del pengar, men oftast kan man ha en sådan livet ut, såvida den inte råkar ut för olycka osv,

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 737
Senast: mamman
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 879
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 857
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 779
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar