Inkomst för gravid arbetslös??

Sv: Inkomst för gravid arbetslös??

Fast du kan inte räkna på 34% skatt, eftersom skatten blir lägre beroende på vad du tjänar!

Här kan du kolla vad du ska betala i skatt beroende på vad du tjänar och vilken skattetabell du till här ( Enligt Jerseyko så bör du tillhöra skattatabell 35). Så kolla på skattetabell 35 vad du ska betala i skatt beroende på vad du tjänar.

Om du tex tjänar 5040 kr/mån, så skall du betala 482 kr i skatt. Då får du 4558 kr efter skatt.

Senast ändrad:

Då har du inte räknat på 0,34% skatt. Tar man inte det så får man betala skattepengar nästa år.

28 dagar * 180 =5.040kr - 0,34% skatt = 3.326kr

+ Barnbridraget på 1.050kr = 4.376kr /månaden

Himla knepigt att man får mindre fp än vad man får när man är arbetslös! :cool:

Nej det funkar inte så.

Enligt skatteverket ligger er skatt i din kommun 2010 på 34,*nått* vilket gör att du tillhör skattetabell 35.

För att beräkna vad du ska betala i skatt använder man skatteverketstabell.
http://www.skatteverket.se/download/18.2ef18e6a125660db8b08000323/skatt_30_35.pdf

1.714 kr i skatt betalar du inte först du tjänar mellan 9.901 - 10.000 kr

Jag lånar knappen lite....
Jag har haft jobb en längre tid och även fått sjukpenning i sept 09. Nu är jag arbetslös men timanställd på 2 ställen. Kommer min fp beräknas på de småpengarna jag tjänar nu eller under den tiden som jag jobbade heltid???
Vet att man ska ha haft en anställning i 6 mån men gälls dessa som inte är tillsvidare???
Någon som vet???

Du kommer få en ersättning beräknad på ett heltidsjobb om du jobbar timmar + fyller upp den tid du inte jobbar med att stämpla.

Hade du inte jobbat timmar skulle du fått ca 80% av din gamla lön, men nu kommer de räkna om den med de du tjänat på timjobbet. Är du gravid nu så tycker jag du ska kontakta FK redan nu för att fastställa din ersättning för de kommer säker vela ha en himla massa papper och FK är ju inte kända för att jobba snabbt :angel:

Jag är nog inte tillräckligt gravid ännu ;) Visst ska man vara över v 20 eller ngt sådant???
Jag är i v 17 nu. Ska på ul första v jan.
Tack vare att jag var dålig i sugusti så har de ju beräknat mina inkomster på förra heltidsjobbet. Där ser jag ju. Även när jag kollar på försäkringskassans hemsida så får jag fram på dessa uppgifter...
Jag vill ju inte att det ska stjälpa att jag går till mina timvikarietjänster. Tyvärr har jag kommit på det lite sent om det gäller ett halvårs anställning som gäller :(
Jag kommer inte att orka jobba så mycket som jag har gjort innan- och det finns heller inte timmar till det åt mig. Jobbar i dagsläget för 2 olika o fler går nog inte att vikariera för. Det blir för mkt att säga nej till för att man redan jobbar.

Men jag har skickat iväg ett mail till försäkringkassan- så jag hoppas på svar...

Nej det finns ingen gräns på vilken vecka man ska vara i.

Du får gå ner i arbetstid de sista 6 månaderna (eller om de är längre?) utan att SGIn sänks.

Nu har jag fått reda på lite mer...
Jag får behålla min peng bara jag står till arbetsmarknadens förfogande :)
Så då är det ju bara att vara snäll på af då ;) o så kan jag jobba vidare som nu...
Känns inte som om någon anställer mig just nu i vilket fall....

Du verkar ju ha koll på detta. jag vill gärna ha barn men undrar om ekonomin håller för det :confused: Jag tror ju det men killen är ett kontroll freak när det gäller ekonomin :D och vill helst ha 1 miljon på banken innan han vågar skaffa barn ;) Jag tjänar 17985kr innan skatt (+ lite till, olika varje månad) vad kommer jag att få ut i månaden om jag går hemma? kommer antagligen oxå bli tvungen att gå hem tidigare då jag har ett tungt och klumpigt jobb (men egentligen är det väl inte så farligt med tungt jobb om kroppen är van vid det eller) Lite hjälp med en handvisning på vad jag skulle få ut om jag går hemma skulle vara å uppskattat :idea:
tack på förhand (jag skattar nu 33%)

vad kommer jag att få ut i månaden om jag går hemma?

Du kommer få 90 dagar med 180 kr/dag i ersättning och sen max 330 dagar med 458 kr om dagen om din sambo överlåter alla dagar utom de 60 som är reserverade för honom.

Går du på havandeskapspenning får du lika mkt betalt som du skulle vara sjukskriven.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 905
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 468
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30