Sv: Inhysningavtal
:smirk: ja du - det kanske finns färdiga avtal, ingen aning. själv har jag gjort som så att de som hyr får snickra ihop sitt "eget" avtal beroende på önskemål, dvs hur mycket foder, täcke av/på etc. Jag sköter stallet själv efersom jag är hur dålig som helst på att låta andra mocka osv. Det enda jag kräver av hästägarna är att de har sina djur försäkrade. Jag har en företagsförsäkring som täcker brand, stöld och "svinn" - eftersom de i regel har dyrbara sadlar, selar och annat i stallet och ibland kan hända att man har sönder ett o annat själv, har tack o lov aldrig hänt mig men man vet aldrig. Och tänk på att du är ansvarig om hästen kommer lös (om ägaren inte är där) och skadar sig allvarligt, vill det sig illa kan det bli dyrt - jag hörde ett exempel med en tjej vars häst tävlade grand prix, den kom ut och blev förstörd för all framtida tävling och det var ett herrans rabalder om ansvar, stallägaren fick punga ut med skadestånd. Man kan i o för sig skriva avtal där hästen uppstallas på egen risk, fast jag tror det blir svårt att få rätt i domstol med ett sådant...