Jo lite samma här. Eller ingen i mina grupper verkade se dressyr på TV så jag var ju borta på det viset. Så Anky stötte jag inte på förrän protesterna började dyka upp när jag lästa ridteori på internet, först då tittade jag och chockades.
Men märkte det på vikarier på lektionerna, att vissa slutade uppmärksamma på om hästen krullade ihop sig utan det var plötsligt fint
och att de här crank nosbanden dök upp, och flash blev oerhört populärt, alla hade flasch och vissa ridlärare gick runt och drog åt dem
man bara öh? vad är det här? två fingrar ftw? och fortsatte hålla sina två fingrar. Vilket var svårt med flash eftersom om man drog åt nosband 1 med två fingrar och sedan drog flaschen med två fingrar och efter det kontrollerade nosband ett igen på slump, insåg man att det inte längre gick in två fingrar... och crank var faktiskt luriga att inte råka få för tighta. Som tur är har de larvat iväg bort igen för flera år sedan. Typ faktiskt vid första officiella wiff om att det inte var bra.
Jag har också uppfattats som dum som ett spån när jag funderat över rollkur och bakom lod. Av ridlärarvikarier och andra.
Som tur är har de flesta ridlärare jag ridit för under tiden missat trenden. Även om inflammationer av halsförlängare kommit och gått, två gånger
har man alltid kunnat slingra sig undan från dem (eftersom man råkat ha den gamla ridlärare som inte gillar dem och "glömmer" påminna om att man "glömde" "hjälpmedlet"), den jag rider för nu som nog är väldigt trendföljande fångade nya trenden med lättare sits i sadeln osv innan jag började rida för honom...