Ingen att prata med

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan alla bara sluta nu. Ni kommer INTE att hjälpa ts. Tvärtom.

Kan vi inte fortsätta tråden som den började, alltså som en snacktråd där ts kan prata trädgård eller vad som helst.

Jag har svarat för att jag faktiskt bryr mig om @Wille och jag har svarat utifrån den erfarenhet jag har av psykisk ohälsa i min närhet och har försökt ge perspektiv till situationen utan att jag för den skull tror att jag sitter på något facit. Men om det är oönskat så slutar jag naturligtvis med det.

Önskar TS lycka till och vill skicka med att jag är helt övertygad om att ett mer trivsamt liv är möjligt och hoppas att du hittar din väg dit som funkar för dig!

Det är tjafs eftersom ingen respekterar att jag är livrädd och anser det farligt att behöva sjukhusvård. Jag är jävligt fobisk liksom.

Och det är också tjafs att gång på gång ta upp att jag borde berätta för vården hur jag känner när jag redan har gjort det.

Vad jag behöver är information om vad jag riskerar genom att ta medicinen. Jag måste veta att ingen kommer att sticka mig om jag måste få vård.
Du kanske inte kan få ett löfte om att inte bli stucken men det borde ju i alla fall gå att få till ett samtal om risker osv?

Jag hoppas tråden får fortsätta utan tjafs.

Alla behöver någonstans att ventilera. En del har familj, en del har vänner, en del har buke, eller annat. Att ventilera sin frustration är inte alltid en önskan om en lösning. Sällan är det det som är framför näsan som behöver åtgärdas för att måendet ska bli bättre ändå. Det går utmärkt att lyssna, prata och bry sig om UTAN att försöka lösa problem.
Absolut, sätt ämnet bara.
Jag är på.

@Wille hurudant väder har ni där? Igår snöade det hos oss och idag är det fem grader. Vi gör fasadrenovering i regn...
Jag skulle precis ut i trädgården. Då började det regna, åska och hagla. Inte lite heller :meh: :o

Bifogade filer

• Screenshot_20210522-153028.webp
    Screenshot_20210522-153028.webp
    154,4 KB · Visningar: 52
Apropå trädgård, jag hyr ett hus med en mindre trädgård som förra ägaren inte brytt sig om så mycket. O jag förstår det, för inget växer knappt här. På en ås, med sten och väldigt lite jord. Jag försökt göra det lite bättre (nuvarande ägare bryr sig inte, vill sälja huset) så i år tänkte jag att jag skulle köpa lite fröer och försöka, det är ju ändå lite avkopplande att påta i jorden för mig. Nu har jag säkert 50 lejongap, 30 sommarflox, back-basilika (tror jag den heter), isört, 2 krukor med klockranka, 14 solroser plus att jag sått ängsblommor, nektarblommor och så rudbeckia. Och så ett såband (aldrig testat såband innan). Tänk om allt kommer upp och blommar....

Har sått rädisor, sallat, spenat och morötter. Men morötterna kommer inte upp alls. Är morötter svåra att odla? Eller gör jag fel? Vilken sort är lättast?

Men det vill du ju inte heller.
Du vill ju ha någon att prata med och att någon skall bry sig om dig.
Vi är många här som bryr oss om dig.
Det är därför som vi svarar.
Jo, jag förstår det, men det är jobbigt när det blir rundgång i svaren. Jag tänker ju liksom inte ändra mig för att folk tjatar.
@Wille hurudant väder har ni där? Igår snöade det hos oss och idag är det fem grader. Vi gör fasadrenovering i regn...
Fy, vilket väder! Här är det växlande molnighet. Just nu tillräckligt varmt för att kunna sitta ute på verandatrappen i bara t-shirt och trosor. Egentligen är det perfekt väder för att jobba i trädgården, men jag har legat på soffan hela dagen.

Apropå trädgård, jag hyr ett hus med en mindre trädgård som förra ägaren inte brytt sig om så mycket. O jag förstår det, för inget växer knappt här. På en ås, med sten och väldigt lite jord. Jag försökt göra det lite bättre (nuvarande ägare bryr sig inte, vill sälja huset) så i år tänkte jag att jag skulle köpa lite fröer och försöka, det är ju ändå lite avkopplande att påta i jorden för mig. Nu har jag säkert 50 lejongap, 30 sommarflox, back-basilika (tror jag den heter), isört, 2 krukor med klockranka, 14 solroser plus att jag sått ängsblommor, nektarblommor och så rudbeckia. Och så ett såband (aldrig testat såband innan). Tänk om allt kommer upp och blommar....

Har sått rädisor, sallat, spenat och morötter. Men morötterna kommer inte upp alls. Är morötter svåra att odla? Eller gör jag fel? Vilken sort är lättast?
Har du sniglar? De kan äta upp morotsblast på nolltid. Har du vattnat? De är väl det jag kan komma på som skulle kunna vara problem. Annars tycker jag morötter är lätt. Dock gillar de bäst lucker och stenfri jord för att bli raka och fina.

Jag upptäckte nyss att jag glömt gårdagens mitt-på-dagen-medicin. Jag har ett alarm i mobilen som påminner mig, men igår satt jag och körde bil när det ringde och jag hade inte tid att stanna så jag ställde om larmet. Och på något sätt har jag ändå missat det. Skit liksom. Jag missade alltså att ta mitt minipiller. Hoppas att jag ändå slipper att få ägglossning och mens. Jag är rädd för det och får väldigt mycket ångest av det. Det är därför jag tar minipillren, för att slippa ångesten det där innebär.

Jag upptäckte nyss att jag glömt gårdagens mitt-på-dagen-medicin. Jag har ett alarm i mobilen som påminner mig, men igår satt jag och körde bil när det ringde och jag hade inte tid att stanna så jag ställde om larmet. Och på något sätt har jag ändå missat det. Skit liksom. Jag missade alltså att ta mitt minipiller. Hoppas att jag ändå slipper att få ägglossning och mens. Jag är rädd för det och får väldigt mycket ångest av det. Det är därför jag tar minipillren, för att slippa ångesten det där innebär.
Hoppas! Nu var det ett tag sedan jag testade minipiller, men med p-piller så funkar nästan alltid att missa en dag utan att det ska hända något för min del.

Jo, jag förstår det, men det är jobbigt när det blir rundgång i svaren. Jag tänker ju liksom inte ändra mig för att folk tjatar.

Fy, vilket väder! Här är det växlande molnighet. Just nu tillräckligt varmt för att kunna sitta ute på verandatrappen i bara t-shirt och trosor. Egentligen är det perfekt väder för att jobba i trädgården, men jag har legat på soffan hela dagen.
En av de bästa sakerna jag lärt mig är att det (ofta) inte är slöseri med tid att ligga på soffan. Det är nödvändig återhämtning och väl spenderad tid att ta hand om sig själv.

Jag har förflyttat mig utomhus till min älskade hängmatta, men vädret varierar lite. Det blir kallt när solen går i moln.

Visa bifogad fil 70022
Ser mysigt ut! Älskar filt i hängmatta.

Nu blev jag inspirerad att hänga upp min hängmatta.

Jag typ bodde i den förra sommaren. 😍 Jag kunde inte hitta någon bild på hängmattan, så det fick bli en på utsikten från den.
C0B715C7-A5E6-46BC-BCB8-1A7E2EEB53B3.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Golf kombi 1,9 TDI 2008 Bakluckan går inte att stänga, jo den går att fälla ner, men låsklykan vill inte låsa. Låsklykan är i öppet...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: movi
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 617
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Är det nån härinne som varit i kontakt med jourhavande präst? Hur var det? Kändes det som det gav nåt? Är inte troende och tvekar även...
2
Svar
26
· Visningar
2 058
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 565
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar