Wille
Trådstartare
Ett par år eller något sådant. Jag har varit sjuk längre tid än så. Jag började med dem för jag fick så sjukt mycket ångest av både mensen och ägglossningen. Jag stod inte ut.Hur länge har du ätit mini piller? Det är rätt vanligt att man får psykiska problem av preventivmedel.
Jag deltar i trädgårdstråden redan.Det finns ju flera trådar, dyker upp en hel den trädgårdstrådar t.ex.
Kanske är det också en potentiell positiv effekt av den nya medicinen, att du kan få mindre ångest? Jag vet exakt hur jobbigt ångest är så jag har full förståelse för att du vill undvika det, men fakta är också att om du fortsätter krympa din värld så kommer det bara bli värre.
Du förtjänar att bli frisk och du förtjänar att må bra men du måste själv göra jobbet, ingen kan göra det åt dig. Det är sjukt jobbigt men det finns ju inget alternativ egentligen.
Om du provar den nya medicinen, vad är det värsta som kan hända? Det kanske inte fungerar, du kanske får någon biverkning och måste sluta, kanske måste du bli stucken, det är inte farligt. Det säger jag som någon som själv varit fruktansvärt spruträdd, jag vet precis. Men du tänkte ta livet dig, om detta är det enda priset du eventuellt måste betala för att ta dig ur det så är det jävligt billigt.
Du har ett helt forum som bara vill ditt bästa och är med dig hela vägen men du måste kämpa.
Den nya medicinen fungerar inte alls mot ångest. Jag har redan en annan medicin som ska vara mot ångest, men den fungerar inte alls. Vet inte varför jag tar den. Nu har jag knappt haft någon ångest på drygt ett år, men tidigare hade jag kraftiga ångesattacker trots medicinen.
Det värsta som kan hända med den nya medicinen är att jag får en farlig biverkning och måste få vård som får mig att må jättedåligt och kanske svimma. Det är det värsta jag kan tänka mig. Det finns nog inget som är jävligare än att svimma. Hörseln blir störd, man svettas, man är matt, man är yr och helt utom kontroll. Det känns som om man ska dö. Fruktansvärt.