Wille
Trådstartare
Psykologen säger att jag borde träffa en läkare för uppföljning.Ah ok. Ja då är det ju lite annorlunda såklart. Vad säger psykologen? Bra att du kan bolla med psykologen ändå tycker jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Psykologen säger att jag borde träffa en läkare för uppföljning.Ah ok. Ja då är det ju lite annorlunda såklart. Vad säger psykologen? Bra att du kan bolla med psykologen ändå tycker jag.
Läkaren hade inte skrivit ut medicin som du kan hämta och börja ta själv utan övervakning om det var farligt. Ja det kanske finns risk för mycket allvarliga biverkningar men om det var något som kunde döda dig pang bom så hade du inte fått ta medicinen så.Må så vara men jag tänker inte göra något farligt för att det eventuellt, kanske ska bli bättre.
Jag börjar faktiskt bli irriterad över tjafset nu.
Men du fattar inte. Jag får panikångest av att spela rysk roulette. Medicinen kan ju också ge andra biverkningar som är ångestframkallande. Jag vill verkligen inte hamna i läget att jag behöver vård. Det är så fruktansvärt hemskt och svårt ångestframkallande. Och det är ingen risk alls med att inte ta medicinen. Allt förblir ju som vanligt bara.
Läkaren hade inte skrivit ut medicin som du kan hämta och börja ta själv utan övervakning om det var farligt. Ja det kanske finns risk för mycket allvarliga biverkningar men om det var något som kunde döda dig pang bom så hade du inte fått ta medicinen så.
Det är tjafs eftersom ingen respekterar att jag är livrädd och anser det farligt att behöva sjukhusvård. Jag är jävligt fobisk liksom.Läkaren hade inte skrivit ut medicin som du kan hämta och börja ta själv utan övervakning om det var farligt. Ja det kanske finns risk för mycket allvarliga biverkningar men om det var något som kunde döda dig pang bom så hade du inte fått ta medicinen så.
Om du inte är beredd att någonsin göra något på bekostnad av din trygghet så kommer du aldrig bli frisk någonsin, sorry men så är det. Oavsett vilken problematik man har, framförallt om det är psykiskt så måste man för eller senare göra saker man inte är bekväm med, det är en del i utvecklingen som är nödvändig för att förändras. Det fina med förändring är ju dock att den där gränsen för vad som är obekvämt kan flytta på sig, det första steget är alltid svårast, det blir lättare med tiden.
Det första steget vore att som flera har sagt berätta för vården hur du känner inför den nya medicinen, kanske har de en lösning som du kan känna fungerar för dig, det vet du inte om du inte provar.
Sen tycker jag inte du ska bli irriterad för att folk försöker hjälpa dig, det är inte tjafs utan det är omtanke.
Det är tjafs eftersom ingen respekterar att jag är livrädd och anser det farligt att behöva sjukhusvård. Jag är jävligt fobisk liksom.
Och det är också tjafs att gång på gång ta upp att jag borde berätta för vården hur jag känner när jag redan har gjort det.
Vad jag behöver är information om vad jag riskerar genom att ta medicinen. Jag måste veta att ingen kommer att sticka mig om jag måste få vård.
Nja, det kan man oftast inte. Det är otroligt svårt att hitta boende. Jag vet att många som äger hus inte riktigt verkar förstå det men vi som hyr vet det.Ja det är faktiskt lika illa åt det hållet.
Hyresvärdar som hyr ut mögliga ruckel med målarfärg på.
Men skillnaden är att man då kan fly.
Jag har fått vård för att hantera fobin, men inget har blivit bättre. I höstas skulle jag fått emdr, men den terapeut som utförde behandlingen slutade med det innan jag fick behandling. Så det blev inget.Jag tror nog de flesta förstår och respekterar att ha en fobi är inte enkelt eller lätt (jag har själv haft panik inför allt som har med nålar att göra). Men lik förbannat är det sällan man vinner något utan att riskera något eller ta sig över något hinder.
Antingen fortsätter man utan förändringar eller så tar man all hjälp som finns för att bli bättre (inkl vård för att hantera fobin).
Livet kommer inte med någon garanti eller är utan risker.
Det är tjafs eftersom ingen respekterar att jag är livrädd och anser det farligt att behöva sjukhusvård. Jag är jävligt fobisk liksom.
Och det är också tjafs att gång på gång ta upp att jag borde berätta för vården hur jag känner när jag redan har gjort det.
Vad jag behöver är information om vad jag riskerar genom att ta medicinen. Jag måste veta att ingen kommer att sticka mig om jag måste få vård.
VEM ska kunna ge dig den garantin, tänker du?Vad jag behöver är information om vad jag riskerar genom att ta medicinen. Jag måste veta att ingen kommer att sticka mig om jag måste få vård.
Ja men det beror på att det är svårt att hitta något annat, inte på att hyresgästen sitter fast i bostaden.Nja, det kan man oftast inte. Det är otroligt svårt att hitta boende. Jag vet att många som äger hus inte riktigt verkar förstå det men vi som hyr vet det.
Eller har hyresvärdar som ändrar sig från dag till annan om uthyrning, hyror, vad som ingår, som ska kasta ut en osv osv osv.
Folk kan låta bli att svara också.Men vad vill du ha för svar av folk då?
Men då så kommer du ju att bli kvar i den situation som du är i nu.Må så vara men jag tänker inte göra något farligt för att det eventuellt, kanske ska bli bättre.
Jag börjar faktiskt bli irriterad över tjafset nu.
Men det vill du ju inte heller.Folk kan låta bli att svara också.
Jodå, om det är så som @Wille vill ha det, så absolut.Kan alla bara sluta nu. Ni kommer INTE att hjälpa ts. Tvärtom.
Kan vi inte fortsätta tråden som den började, alltså som en snacktråd där ts kan prata trädgård eller vad som helst.
Folk kan låta bli att svara också.
Alla behöver någonstans att ventilera. En del har familj, en del har vänner, en del har buke, eller annat. Att ventilera sin frustration är inte alltid en önskan om en lösning. Sällan är det det som är framför näsan som behöver åtgärdas för att måendet ska bli bättre ändå. Det går utmärkt att lyssna, prata och bry sig om UTAN att försöka lösa problem.Men det vill du ju inte heller.
Du vill ju ha någon att prata med och att någon skall bry sig om dig.
Vi är många här som bryr oss om dig.
Det är därför som vi svarar.