Ingen att prata med

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det nämndes inget om att du borde övervakas när du påbörjade medicineringen?
Nej, det nämndes inget om det. Antagligen för att de allvarliga biverkningarna är ovanliga och att de inte vet hur rädd jag är.

Jag brukar inte läsa om biverkningarna när jag ska börja en ny medicin, men nu fick jag information på apoteket att om jag får dessa biverkningar så måste jag få vård omgående. Vad för slags vård? Hur otäckt blir det? Hur dåligt kommer jag må?

Nu känns det som om den här tråden riskerar att spinna in en destruktiv cirkel av resonemang om boende, jobb, rädslor och annat som inte brukar sluta med något konstruktivt. Det är inte upp till mig att styra diskussionen - men synd om en tråd som började bra slutar sämre.

Själv skulle jag vilja utmana TS att göra en grej i trädgården idag, liten eller stor spelar ingen roll. Jag tänker också göra en grej. Så har vi något att prata om i tråden i kväll. Ha en bra dag!

Nu känns det som om den här tråden riskerar att spinna in en destruktiv cirkel av resonemang om boende, jobb, rädslor och annat som inte brukar sluta med något konstruktivt. Det är inte upp till mig att styra diskussionen - men synd om en tråd som började bra slutar sämre.

Själv skulle jag vilja utmana TS att göra en grej i trädgården idag, liten eller stor spelar ingen roll. Jag tänker också göra en grej. Så har vi något att prata om i tråden i kväll. Ha en bra dag!
För mig är det en utmaning att ens orka klä på mig.

Vi hyr ut. Har haft tre som hyrt som var super och en som var bra tills det var dags att flytta. Mycket var förstört och de betalade inte de två sista hyrorna. De vi har idag är riktigt bra, dock kommer deras ena katt nog nöta lite mycket på vissa detaljer i huset, men det kan vi leva med. Det man ska räkna med är att många som hyr inte är speciellt rädda om bostaden/grejerna som ingår.

Jag vill inte förvärra läget och det blir det ju om jag får de där biverkningarna. Jag vet inte ens hur hemska konsekvenserna blir. Det finns för övrigt ingen garanti att medicinen hjälper mig.
Nej det finns inga garantier om det.
Men jag trodde att du var trött på att ha det som du har det.
Och det är läkare som försöker att hjälpa dig som tror att ditt liv skulle bli bättre med den medicinen.
För helt krasst, något måste ju hända för att du skall kunna bli frisk.
Att trampa på i samma gamla spår blir ju bara samma resultat.

Jag som hyr tycker det är en djungel med alla oseriösa hyresvärdar. Där får man också snacka om tur om man hittar någon vettig. Man känner sig om skräp när man inte kan köpa något utan bara hyra, som alltid känns på nåder.
Ja det är faktiskt lika illa åt det hållet.
Hyresvärdar som hyr ut mögliga ruckel med målarfärg på.
Men skillnaden är att man då kan fly.

Nej, det nämndes inget om det. Antagligen för att de allvarliga biverkningarna är ovanliga och att de inte vet hur rädd jag är.

Jag brukar inte läsa om biverkningarna när jag ska börja en ny medicin, men nu fick jag information på apoteket att om jag får dessa biverkningar så måste jag få vård omgående. Vad för slags vård? Hur otäckt blir det? Hur dåligt kommer jag må?
Du kanske skall be om att få bli övervakad när du börjar?
För att du skall känna dig trygg nog.

Så himla tråkigt att det ska vara så svårt att hyra ut hus till vettigt folk. Jag hade det som backup. Jag tänkte hyra ut om jag blir tvungen att ta jobb en timme hemifrån eftersom jag inte vill pendla så långt. Så jag tänkte att jag tillfälligt skulle bo nära jobbet tills jag hittar ett jobb nära hemmet och kan flytta hem igen.

Vete fan hur jag ska ordna mitt liv när det inte finns jobb här.
Jag tror att det bästa som du kan göra är att försöka att bli frisk.
Då så kommer pendlande inte att kännas så övermäktigt.
Flytta är dessutom värre än att pendla.
Att dessutom böka både med hyresgäster och en hyresvärd känns som en jobbig lösning t.o.m. för mig.

Jag tror att det bästa som du kan göra är att försöka att bli frisk.
Då så kommer pendlande inte att kännas så övermäktigt.
Flytta är dessutom värre än att pendla.
Att dessutom böka både med hyresgäster och en hyresvärd känns som en jobbig lösning t.o.m. för mig.
Jag har aldrig tyckt att pendlande är okej, inte ens när jag varit frisk. Så jo, en timme enkel väg är för mycket oavsett hur livet ser ut i övrigt.

Men tänk om du inte får biverkningarna och att medicinen gör att du mår bättre? Då blir varje dag som du väntar med att testa en dag mer i nuvarande mående och en dag mindre av det bättre mående. Att fortsätter att avstå från att testa det som skulle kunna vara något som hjälper dig är också en risk, en risk att må sämre än du behöver. Det är inte bara att testa medicinen som är en risk, även att avstå är en risk.

Och om du inte mår bättre av medicinen (men ge det ett tag) så kan du alltid sluta ta medicinen och komma tillbaka. En operation går inte att få ogjord, men en medicin kan man sluta ta.

Kan du göra en plan för när du ska börja? T ex kl 12 imorgon söndag tar du första tabletten. Då finns vi här och du kan bolla med oss om hur det känns. Blir du dålig kan du själv ringa vården eller så ringer någon här.

Jag har aldrig tyckt att pendlande är okej, inte ens när jag varit frisk. Så jo, en timme enkel väg är för mycket oavsett hur livet ser ut i övrigt.
Jag tror ändå att flytta, hyra ut hus och hyra annan bostad är betydligt värre.
Jag har pendlat, man gör ju ofta det i Stockholmsområdet. Men flytta runt för att vinna den tiden och inte få bo hemma hade varit betydligt värre.
Att få komma hem och sova i egen säng är verkligen något som jag uppskattar.

Men tänk om du inte får biverkningarna och att medicinen gör att du mår bättre? Då blir varje dag som du väntar med att testa en dag mer i nuvarande mående och en dag mindre av det bättre mående. Att fortsätter att avstå från att testa det som skulle kunna vara något som hjälper dig är också en risk, en risk att må sämre än du behöver. Det är inte bara att testa medicinen som är en risk, även att avstå är en risk.

Och om du inte mår bättre av medicinen (men ge det ett tag) så kan du alltid sluta ta medicinen och komma tillbaka. En operation går inte att få ogjord, men en medicin kan man sluta ta.

Kan du göra en plan för när du ska börja? T ex kl 12 imorgon söndag tar du första tabletten. Då finns vi här och du kan bolla med oss om hur det känns. Blir du dålig kan du själv ringa vården eller så ringer någon här.
Men du fattar inte. Jag får panikångest av att spela rysk roulette. Medicinen kan ju också ge andra biverkningar som är ångestframkallande. Jag vill verkligen inte hamna i läget att jag behöver vård. Det är så fruktansvärt hemskt och svårt ångestframkallande. Och det är ingen risk alls med att inte ta medicinen. Allt förblir ju som vanligt bara.

Det där är ju tyvärr en rätt svår kombo då. Om du vill bo lantligt och billigt med stor trädgård, men samtidigt bo nära en god arbetsmarknad.
Jag hade verkligen inte räknat med att få sparken när jag flyttade hit. Hade jag vetat att det skulle hända hade jag aldrig bosatt mig här.

Jag tror ändå att flytta, hyra ut hus och hyra annan bostad är betydligt värre.
Jag har pendlat, man gör ju ofta det i Stockholmsområdet. Men flytta runt för att vinna den tiden och inte få bo hemma hade varit betydligt värre.
Att få komma hem och sova i egen säng är verkligen något som jag uppskattar.
Jag har också pendlat och hatat varje minut av det.

Men du fattar inte. Jag får panikångest av att spela rysk roulette. Medicinen kan ju också ge andra biverkningar som är ångestframkallande. Jag vill verkligen inte hamna i läget att jag behöver vård. Det är så fruktansvärt hemskt och svårt ångestframkallande. Och det är ingen risk alls med att inte ta medicinen. Allt förblir ju som vanligt bara.
Med det i åtanke kanske det inte vore så dumt att vara inlagd vid insättning av medicin? Jag vet inte riktigt hur sådant fungerar i praktiken helt, men jag vill åtminstone minnas att jag fått det som förslag en gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Golf kombi 1,9 TDI 2008 Bakluckan går inte att stänga, jo den går att fälla ner, men låsklykan vill inte låsa. Låsklykan är i öppet...
Svar
0
· Visningar
191
Senast: movi
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 617
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Är det nån härinne som varit i kontakt med jourhavande präst? Hur var det? Kändes det som det gav nåt? Är inte troende och tvekar även...
2
Svar
26
· Visningar
2 058
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 565
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar