Ingen att prata med

Status
Stängd för vidare inlägg.
På temat att trivas hemma - jag älskar att ligga ute i trädgården i min hängmatta.
Åh, det är så mysigt! ❤️
Jag vet inte om det är för att jag mer eller mindre är uppfödd på sjön som jag gillar gungande av alla slag. Bäst är hängmatta på båten.
Men en sån som du har skulle klart vara intressant! Vi har inga bra träd här.
Funkar gungandet rogivande för dig med?

Åh, det är så mysigt! ❤️
Jag vet inte om det är för att jag mer eller mindre är uppfödd på sjön som jag gillar gungande av alla slag. Bäst är hängmatta på båten.
Jag gungar inte så mycket, men nån gång ibland. Jag har inte tänkt så mycket hur jag påverkas av det.

jag är livrädd för att behöva söka vård akut för biverkningar. Att ta medicinen är lite som att spela rysk roulette. Dör jag eller inte? Det är så det känns.

Att man får såpass allvarliga biverkningar som kräver akut sjukvård eller att man dör är extremt ovanligt och det tror jag nog att din logiska sida vet, även om den andra, rädslesidan väger tyngre just nu.
Det är ju lite synd att du inte stannade kvar inlagd nån extradag för att i kontrollerad miljö prova medicinen, för även om du inte tyckte det var bra alls att vara där, så hade du haft kunnigt folk omkring dig.

Åh, det är så mysigt! ❤️
Vi har Ikeas ställning och deras breda hängmatta, helt underbart och det är ständigt slagsmål om vem som ska ligga i den. :)

Att man får såpass allvarliga biverkningar som kräver akut sjukvård eller att man dör är extremt ovanligt och det tror jag nog att din logiska sida vet, även om den andra, rädslesidan väger tyngre just nu.
Det är ju lite synd att du inte stannade kvar inlagd nån extradag för att i kontrollerad miljö prova medicinen, för även om du inte tyckte det var bra alls att vara där, så hade du haft kunnigt folk omkring dig.
Jag är livrädd för att få biverkningar som kräver att det tas blodprov eller att jag blir stucken. Dessa saker är lika illa som att dö.

Som du kanske vet så hyr jag ut hus som del i min verksamhet och det är något som jag tycker att du skall låta bli.
Om man inte är galen innan så blir man det av att hyra ut hus.
Det är mycket psykiskt påfrestande.
Vad menar du? Min gubbe hyr ut fyra hus varav två möblerat. Han är då fan inte galen. Inte har han psykiska besvär av sina hyresgäster heller. Du kanske skulle lägga ner din verksamhet om du inte klarar av den.
Massor med folk hyr ut hus och det fungerar utmärkt. Helt utmärkt. Men dom är kanske bara bra på sin sak, vad vet jag?

Vad menar du? Min gubbe hyr ut fyra hus varav två möblerat. Han är då fan inte galen. Inte har han psykiska besvär av sina hyresgäster heller. Du kanske skulle lägga ner din verksamhet om du inte klarar av den.
Massor med folk hyr ut hus och det fungerar utmärkt. Helt utmärkt. Men dom är kanske bara bra på sin sak, vad vet jag?
Så bra att han har haft tur med sina hyresgäster.
Det är tyvärr litet av ett lotteri det där.
Jag har numera lärt mig att välja hyregäster på ett bättre sätt, men det har tagit litet tid.
Med tanke på hur illa man kan råka ut när man hyr ut en bostad så rekommenderar jag @Wille att låta bli.
Det är inget som hon skulle må bra av i dagsläget.

Så bra att han har haft tur med sina hyresgäster.
Det är tyvärr litet av ett lotteri det där.
Jag har numera lärt mig att välja hyregäster på ett bättre sätt, men det har tagit litet tid.
Med tanke på hur illa man kan råka ut när man hyr ut en bostad så rekommenderar jag @Wille att låta bli.
Det är inget som hon skulle må bra av i dagsläget.
Ja, man får välja med omsorg. Det tror jag Wille är fullt kapabel till om det skulle bli aktuellt. Sen vet jag inte direkt om vi har haft ''tur ''. Man får välja med omsorg.

Ja, man får välja med omsorg. Det tror jag Wille är fullt kapabel till om det skulle bli aktuellt. Sen vet jag inte direkt om vi har haft ''tur ''. Man får välja med omsorg.
Det handlar faktiskt även om tur.
Det som kan vara bra vid inflytt kan förändras efter något år av olika orsaker som inte går att förutse.
Och man kan bli lurad på riktigt.
Bedragare finns faktiskt och vissa är riktigt bra på sin sak.
Att inte råka på en skicklig bedragare är tur. Bara tur.

Det som kan vara bra vid inflytt kan förändras efter något år av olika orsaker som inte går att förutse.
Okej. Det håller jag dock inte med om.

Det instämmer jag helt i!
Haft några hyresgäster som gav ett bra första intryck varav den ena var rekommenderad av en bekant...
Har aldrig mått så dåligt som när jag skulle ta alla konflikter med dem.
Som tur var flyttade de självmant, kommer aldrig mer att hyra ut igen....

Haft några hyresgäster som gav ett bra första intryck varav den ena var rekommenderad av en bekant...
Usch, ja. Jag skulle också ställa mig väldigt tveksam till att hyra ut mitt hus över en längre tid. Jag har också hört om alldeles för många negativa erfarenheter.

Jag har också dåliga erfarenheter av att hyra ut. Skulle jag uppskatta är det nog en av tre som inte sköter sig. Men det är förstås inte svart eller vitt utan det finns hela skalan hyresgäster från rena ligister till de som nästan är för bra.

Ja fy, jag minns det väl.
Det var rent förfärligt som du hade det då.

Jag sällar mig till skaran som avråder från att hyra ut. Jag har fastigheter jag hyr ut, men skulle A L D R I G hyrt ut något som jag själv månar om mer än som ren affärsverksamhet. De senaste tilltagen från tidigare skötsamma hyresgäster har potential att förstöra två hela fastigheter.

Men du vill ju inte leva som du gör.
Så vad har du egentligen för val?
Du kommer att behöva vara jättemodig och våga helt nya saker för att bli frisk.
Men det är det väl ändå värt?
Självklart så är det jätteläskigt.
Jag vill inte förvärra läget och det blir det ju om jag får de där biverkningarna. Jag vet inte ens hur hemska konsekvenserna blir. Det finns för övrigt ingen garanti att medicinen hjälper mig.

Så himla tråkigt att det ska vara så svårt att hyra ut hus till vettigt folk. Jag hade det som backup. Jag tänkte hyra ut om jag blir tvungen att ta jobb en timme hemifrån eftersom jag inte vill pendla så långt. Så jag tänkte att jag tillfälligt skulle bo nära jobbet tills jag hittar ett jobb nära hemmet och kan flytta hem igen.

Vete fan hur jag ska ordna mitt liv när det inte finns jobb här.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Golf kombi 1,9 TDI 2008 Bakluckan går inte att stänga, jo den går att fälla ner, men låsklykan vill inte låsa. Låsklykan är i öppet...
Svar
0
· Visningar
191
Senast: movi
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 617
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Är det nån härinne som varit i kontakt med jourhavande präst? Hur var det? Kändes det som det gav nåt? Är inte troende och tvekar även...
2
Svar
26
· Visningar
2 058
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 565
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar