Wille
Trådstartare
Ja, den är den största nackdelen.Låter som att det kanske är bra att avvakta flytt. Det är trädgården som är den största nackdelen? Att du inte orkar med den?
Jag har svårt att komma igång med aktivitet ö.h.t. och orkar heller inte hålla på så länge om jag börjar. Det finns ingen ork. Livet är ju liksom rätt meningslöst.När du väl kommer igång, är det terapeutiskt att hålla på att rensa och gräva? Ibland känner jag det, kände det när jag bekämpade maskrosor häromveckan, när jag mår lite sämre brukar jag baka, helst kanelbullar. Att hantera en vetedeg får mig lugn i själ och huvud.
Jag kan inte minska arbetsinsatsen ännu mer, med tanke på att jag knappt orkar något alls. Men jag vill rädda mina växter i alla fall, d.v.s. hålla ogräset borta från rabatterna (totalt 3 st. varav 2 är små.)Du hade ämnet uppe i en annan tråd, går det inte att göra trädgården mindre arbetskrävande? Visst är det tråkigt med arbete och planer i trädgården som man kan "känna" går till spillo men det hör nästan till, liksom vi förändras förändras också trädgården och med mindre ork måste man minska eller ändra ambitionerna. Det är en insikt jag (och många andra) fick lära mig, att det jag från början ville skulle kräva alldeles för mycket .