Kan ni hjälpas åt igen, du och klasskamraterna?Ja, det är ett billigt boende men jag känner panik över trädgården. Jag har redan fått in kvickrot i en rabatt. Den går inte längre att fixa.
Trädgården gör mig gråtfärdig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan ni hjälpas åt igen, du och klasskamraterna?Ja, det är ett billigt boende men jag känner panik över trädgården. Jag har redan fått in kvickrot i en rabatt. Den går inte längre att fixa.
Vad i trädgården gör dig glad?Ja, det är ett billigt boende men jag känner panik över trädgården. Jag har redan fått in kvickrot i en rabatt. Den går inte längre att fixa.
Nej, kvickrot går inte att få bort. Har de väl nästlat sig in i rötterna på andra växter så mister jag de växter jag vill ha kvar om jag försöker få bort det.Det där med trädgården och ogräs har också harvats igenom i den förra tråden. Huset tar inte skada av kvickrot i rabatten, vilket är prio ett. Kvickrot går att få bort i framtiden.
Tror att det absolut är för mycket begärt.Kan ni hjälpas åt igen, du och klasskamraterna?
Att kunna gå ut, andas frisk luft (och slippa bli störd av folk). Jag är också mycket fäst vid mina växter.Vad i trädgården gör dig glad?
Nej, kvickrot går inte att få bort. Har de väl nästlat sig in i rötterna på andra växter så mister jag de växter jag vill ha kvar om jag försöker få bort det.
Tror att det absolut är för mycket begärt.
Hur hade du tänkt att det ska gå till bland en massa uppväxta perenner?Du som läser trädgård måste veta att kvickrot går att kväva bort.
Jag kan verkligen inte fråga om det igen.Kanske, kanske inte? Många känner stor lycka och inre tillfredsställelse av att ge och hjälpa till. Kan vara en win win-situation för er alla, och ni hade ju så trevligt sist.
Hur hade du tänkt att det ska gå till bland en massa uppväxta perenner?
Men det gör ju inte att själva huset blir sämre att bo i för det.Ja, det är ett billigt boende men jag känner panik över trädgården. Jag har redan fått in kvickrot i en rabatt. Den går inte längre att fixa.
Det är liksom förutsättningen att alla växter ska behållas. Och med den förutsättningen går det faktiskt inte att få bort den.Nej, det går såklart inte, men du skrev att kvickrot inte går att få bort, vilket det gör.
Nej, jag lär inte bli mindre ledsen om jag flyttar, men jag kan få slippa pressen med trädgården. Men samtidigt lär jag sörja mina växter.Men det gör ju inte att själva huset blir sämre att bo i för det.
Visst, det är skit att du är sjuk och inte orkar med din trädgård.
Men du bor ändå inte bättre någon annan stans.
Det är dessutom okej att vara ledsen för att saker inte fungerar som man vill.
Men jag tror inte att du blir mindre ledsen om du dessutom lämnar ditt hus och hem.
Jag tror att sorgen om du flyttar blir oändligt mycket värre än den press du känner av trädgården.Nej, jag lär inte bli mindre ledsen om jag flyttar, men jag kan få slippa pressen med trädgården. Men samtidigt lär jag sörja mina växter.
Så kan det ju vara. Men jag är också ledsen för att mitt arbete med rabatten gått till spillo. Det var min finrabatt. Nu har jag den där kvickroten där.Jag tror att sorgen om du flyttar blir oändligt mycket värre än den press du känner av trädgården.
Det vore bättre om du kunde släppa på dina krav runt trädgården och låta bli att må dåligt av den och i stället glädjas åt det som finns.
Det är som det där glaset som antingen är halvfullt eller halvtomt.
Du kan ju gå ut och slippa bli störd av folk oavsett hur mycket kvickrot det växer i rabatten eller inte.
Det finns många fördelar. Och bara två nackdelar.Kanske kan du skriva en lista med fördelar och nackdelar med att bo där du bor. Och sedan bena upp det ytterligare för att se vilka är de största energislukarna och vad finns det för alternativ.
Ibland kan det vara bra att få det uppskrivet så blir det tydligare.
Du får vara ledsen över rabatten.Så kan det ju vara. Men jag är också ledsen för att mitt arbete med rabatten gått till spillo. Det var min finrabatt. Nu har jag den där kvickroten där.
Då har du ditt svar där. Vad bra att du och dina studentvänner hade trevligt. Det låter ju faktiskt toppen.Det finns många fördelar. Och bara två nackdelar.
Låter som att det kanske är bra att avvakta flytt. Det är trädgården som är den största nackdelen? Att du inte orkar med den?Det finns många fördelar. Och bara två nackdelar.
Du hade ämnet uppe i en annan tråd, går det inte att göra trädgården mindre arbetskrävande? Visst är det tråkigt med arbete och planer i trädgården som man kan "känna" går till spillo men det hör nästan till, liksom vi förändras förändras också trädgården och med mindre ork måste man minska eller ändra ambitionerna. Det är en insikt jag (och många andra) fick lära mig, att det jag från början ville skulle kräva alldeles för mycket .Nej, jag lär inte bli mindre ledsen om jag flyttar, men jag kan få slippa pressen med trädgården. Men samtidigt lär jag sörja mina växter.
Ja, så är det. Jag hatar att flytta och jag blir trött av bara tanken på att flytta. Min tanke när jag flyttade hit var att slippa flytta mer. Här tänkte jag bo tills locket läggs på tänkte jag. Men ja, sen blev jag ju sjuk.Du får vara ledsen över rabatten.
Det är helt naturligt att vara det.
Men det är nog ändå skönast för dig att bo kvar i ditt hus och slippa att flytta.
Flytta suger verkligen musten ur en.
Du har ju litet ont om den redan som det är så det vore ju dumt att slösa bort den så där bara.