Information om Le Condeen

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare crazy
  • Startdatum Startdatum
C

crazy

Skulle vilja veta mer om hingsten Le Condeen-vad har han gjort-bruksprovsresultat - tävling - lite mer information om stammen-exteriört- storlek- hur ser han ut/bild??

Sv: Information om Le Condeen

tjenix!
han ligger på allbreed, och där står även info om honom.
Han har ju ett väldigt bra ISO värde, liksom hans mor.
Han har massor av tävlande avkommor, och var med på topp 30 statisktiken över de bästa faderhingstarna -02, eller var det 03.
Jag har aldrig sett hans sida, det enda kort jag sett är det som finns på allbreed.
Kommer inte in på http://www.haras-nationaux.fr/
det borde finnas en hel del där?
Kul stam, med mycket xx och prestation.
Det enda jag hittat om honom tävlingsmässigt är att han gick årgångstävlingarna som 6åring, och att han då var trea... (stod visst på allbreed med!)
Han är väl såpass gammal, att han inte behövde ut och tävlas, kan tänkas?

(är det Gipsy du kollar upp? ;) )

mvh

Tackar Tackar :bow: :bow: ...funderade inte ens på att kolla Allbreed (ibland funkar inte hjärnan). :D

Kul att få se en exteriörsbild på Grand Veneur!Synd att det bara var bild på Le Condeens huvud, om än att han såg mkt trevlig ut och lik sin son så långt. ;)

Japp...det är Gipsy jag kollar upp.Han har ju varit så duktig själv...mödernet verkar ju inte fy skam precis med 7 avkommor i svår klass.(om jag nu minns rätt).Gillar blodet... :d ;)

Få se nu om du kan ana HUR jag tänker...vilket utav mina ston tror du jag funderar på när det gäller Gipsy och kan du lista ut varför just han är en kandidat ? ;) :D :angel:

Gissar på Zanna, men av vilken anledning kan jag inte svara till.

Hmmm, det här blir svårt! :cool:

Jag tror också på Zanna!

Varför? -> Linjeaveln på Grand Veneur och Quastor....

Avkomman får Grand Veneur som farfarsfar och morfarsfar,
samt Quastor som farmorsfar och morfarsmorfar.
Eller något sådant? :angel:

Le Condeen har många avkommor i svår med, så jag tror inte sonen vansläktas.
Ja, det låter "mumsigt"!

*håller tummarna för att jag har rätt*

:D

Japp alldeles rätt gissat! :D

Som vanligt anade du tankegången.... :D ;)
-Ja jag har spanat in honom för både anledningen av linjeavel på Grand Veneur men även för Quastor...ja rent av för att linjerna ligger så nära As de Thurins linjer.Helheten av både Gipsys linjer samt hans möderne gör honom väääldigt intressant till Zanna. :d :d

Har ju även sneglat på Lemperur de Thurin också förstås....men Gipsy har ju redan lite meriter i bagaget... ;) :D

Du anade nog med Zannas franska hälft kanske??Jag gillar ju fransoser....vet du ju! :D ;)

Kan ha varit det. Men det var bara en gissning. Hutten har man ju hört dina tankegångar om i några år nu.

Ja Huttan ger ju så fina föl att hingstvärlden känns oändlig...bara välja och vraka...om hon fortsätter att lämna sådana föl oavsett hingst. ;)

Man ska ju ändå tänka på att det är rent hoppavlade hingstar jag valt-och så lämnar hon ändå sådana föl! Vad skulle då ske om man la på en extrem exteriörsnedärvare med supergång...ojoj! :D

Vill ju helst avla åt hopp/fälttävlan...MEN jag är ju lite sugen på De Noir till henne. :angel:

Då får jag Matcho x i 3:e (som morfar på De Noir)och 4:e (som farfar till Marwin) led på fölet.Han är så lätt och smidig...även om hinderna på löshoppningen inte hade några högre höjder så såg han smidig ut som katt. :)

Frågan är väl vad slutresultatet blir ???

Tanken är ju dels smidigheten och elastiken, få en bra lungkapacitet i och med att dubblera angloblodet....så kanske,kanske med lite tur att man får fram en lämplig fälttävlanshäst.

...men man kanske hamnar med en ren dressyrhäst i slutenden.... ;)

Ja vi får väl se...många funderingar tills dess! ;) :D

;)
Tycker det låter som en bra kombination!
Vem är det som tar in honom (eklunda?), eller gör du det själv?
Eller vad är det jag inte har hängt med på! ;)
*rodnar*

mvh

Ja de står i allafall som "svensk kontakt" på stuteri Asks hemsida...så det får man väl hoppas.... ;) :D

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: athena
·
Samhälle Från och med 1 januari får man inte längre okej att slänga textilier i restavfallet, utan Sveriges kommuner har som ansvar att informera...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
5 588
Senast: Angel
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar